gemeente Purmerend
geen max tarief
Noord-Holland
24 uur per week
05 juli 2024
05 januari 2025
Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.
Opdracht
Je adviseert en ondersteunt (on)gevraagd het college, de directie, onze managers en medewerkers over alle voorkomende juridische vraagstukken op het gebied van bestuursrecht.
De senior juridisch adviseurs van team juridische zaken adviseren de drie domeinen (bedrijfsvoering, maatschappelijk en ruimtelijk), waarbij de nu uitgevraagde opdracht vooral de domeinen bedrijfsvoering en maatschappelijk adviseert. Als juridische vraagbaak ben je flexibel inzetbaar. Denk hierbij aan het signaleren en adviseren over implementatie van nieuwe wetgeving (waaronder Europese richtlijnen en verordeningen), vraagstukken op het gebied van wijziging van verordeningen, ondersteunen van de vak afdelingen in het contact met advocaten en adviseren in regionaal verband over projecten.
Kortom, een veelzijdige opdracht, waarbij we meebewegen op de dagelijkse behoefte aan juridische blik en anderzijds zorgdragen voor de juridische kwaliteit.
Competenties
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Bij voorkeur is dat vanaf het stadhuis in Purmerend, echter is thuiswerken ook mogelijk wanneer het werk dit toelaat.
Planning
De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 11 juli 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 8 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
In de periode van 8 april 2024 tot 1 september 2024 vinden er werkzaamheden aan de A7 plaats met verkeershinder tot gevolg. Wij adviseren daarom zoveel mogelijk met het openbaar vervoer te komen en niet met de auto. Check in ieder geval van te voren goed je reistijd.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox