Gemeente Amstelveen

Senior inkoopadviseur

Gemeente Amstelveen

  • max €100 per uur

  • Noord-Holland

  • 24 uur per week

  • Inkoop
  • 16 juni 2025

  • 31 december 2025

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De gemeente Amstelveen koopt producten, diensten en werken in voor gemeenten Amstelveen en Aalsmeer. Van bedrijfskleding, jeugdzorg, rotondes en software tot en met catering en de inhuur van personeel. Het team Inkoop en Aanbesteding van de afdeling Financiën ondersteunt de inkopende afdelingen daarbij. Het team heeft een faciliterende, begeleidende en adviserende rol.
Voor het opstarten/begeleiden van een aantal openbare aanbestedingen binnen het Fysiek Domein, heeft het team tijdelijk behoefte aan de inhuur van een senior inkoopadviseur. De focus ligt daarbij op het onderdeel Maatschappelijk Vastgoed en aanbestedingen in de categorie Werken.
Je neemt de regie over (Europese) inkoop- en aanbestedingsprocedures en bewaakt het proces. Je hebt een scherp oog voor risico's, verbeterpunten en naleving van kaders en regelgeving. In overleg met opdrachtgever wordt het aantal aanbestedingen afgestemd.

Je bent iemand die:

  • strategisch en analytisch denkt en handelt;
  • sterk is in organiseren en resultaatgericht werkt met oog voor relaties;
  • het overzicht bewaart, prioriteiten stelt en belangen zorgvuldig afweegt;
  • besluitvaardig is, overtuigt en de voortgang goed bewaakt;
  • uitstekende communicatieve en adviesvaardigheden heeft;
  • een enthousiaste teamspeler en verbinder is.

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Bij de gemeente Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Deze kernwaarden sluiten aan op de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. 
De kandidaat dient op deze datum beschikbaar te zijn.

Indien u een kandidaat voorstelt, verzoeken wij u ervoor te zorgen dat deze beschikbaar is op dit tijdstip. 

Toelichting op rooster

3 dagen per week, 1 keer per week op kantoor.

De Eisen

  • Opleiding Op cv aantoonbaar een afgeronde hbo opleiding gericht op Inkoop en Aanbesteding.
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 3-5 jaar werkervaring met openbare aanbestedingen op het gebied van het Fysiek Domein, onderdeel Maatschappelijk Vastgoed, in de categorie Werken bij een gemeentelijke organisatie. Referentie vereist

De Wensen

  • Werkervaring Op cv aantoonbare werkervaring in de afgelopen drie jaar met openbare aanbestedingen op het gebied van Maatschappelijk Vastgoed in de categorie Werken binnen een gemeentelijke organisatie. Ervaring onder meer met aanbestedingen op het gebied van ARW, op basis van Design & Construct en in Bouwteams.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox