Shared Service Center ONS

Senior inkoopadviseur

Shared Service Center ONS

  • geen max tarief

  • Overijssel

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 02 september 2024

  • 31 december 2024

De opdracht­omschrijving

Senior Inkoopadviseur

Wil jij een belangrijke bijdrage leveren aan uitdagende projecten in de regio Zwolle? En vind jij het belangrijk dat belastinggeld effectief ingezet wordt? Lees dan verder want wij zoeken een ervaren Senior Inkoopadviseur met een creatieve visie en sterke resultaatgerichtheid. Kom jij ons team van experts versterken? Kom dan werken bij Ons I&C!

Wat ga je doen?

Als Senior Inkoopadviseur werk je intensief samen met contractmanagers en projectleiders van onze partners, waarbij je innovatieve aanbestedingen leidt en optimalisatie van inkoopprocessen stimuleert. Jouw rol is cruciaal in het begeleiden en adviseren van onze partners en het verder professionaliseren van hun inkoopbewustzijn. Omdat we voor veel verschillende partners werken zijn de inkoopopdrachten heel divers.
In de dynamische omgeving van Ons Inkoop & Contractmanagement (I&C) voer jij het categoriemanagement voor de domeinen Concessies (trein en bus), Gebieds- en Vastgoedontwikkeling. Dit doe je voor Ons en onze partners. Je neemt het voortouw in het managen van categorieën en zorgt voor strategische inkoopbeslissingen die nauw aansluiten bij zowel politieke als beleidsmatige ontwikkelingen.

Jouw taken omvatten:

  • Begeleiden van complexe aanbestedingen en vormgeven van categoriemanagement in de categorieën Vastgoed & Gebiedsontwikkeling en Concessies (trein en bus).
  • Strategisch adviseren en actief meedenken met partners om hun behoeften te identificeren en te vervullen.
  • Ontwikkelen en implementeren van verbeteringen in inkoopprocessen en contractbeheer.
  • Je werkt zelf mee als inkoper aan uiteenlopende complexe aanbestedingen, denk hierbij aan Spoorzone en de IJsselhallen locatie in Zwolle. Maar ook aan aanbestedingen voor bus- en treinconcessies in de regio.

Wat vragen we?

  • Een academisch werk- en denkniveau , aangevuld met relevante opleidingen zoals NEVI I en II.
  • Minimaal vijf jaar ervaring met complexe inkoop en (Europees) aanbestedingsprocedures. Denk hierbij aan innovatiepartnerschap of concurrentiegerichte dialoog.
  • Bewezen ervaring in categoriemanagement en kennis van bouw- of organisatiecontractvormen en aanbestedingsrecht. Denk hierbij aan RAW-bestek en UAV-GC 2005.
  • Uitstekende plannings- en organisatievaardigheden, met een talent voor overtuigen en enthousiasmeren.

Competenties:

  • Je hebt een scherp analytisch vermogen en bent een kei in adviseren.
  • Je hebt een hands-on mentaliteit en bent sterk in plannen en organiseren.
  • Je bent een teamspeler en ontmoet graag nieuwe mensen.
  • Je krijgt energie van complexe vraagstukken.
  • Je bent klaar om een verschil te maken en je carrière naar een hoger niveau te tillen.
  • Je bent stress-bestendig en een verbinder.


Hier kom je te werken

Jaarlijks besteedt team I&C voor meer dan €700 miljoen aan. We kopen treinvervoer, elektrisch busvervoer en ook alle publieke laadpalen voor meerdere provincies in. We leggen wegen aan, herinrichtingsmaatregelen voor Natura2000 gebieden en kopen vrachtwagens voor het ophalen van huisvuil. Onze organisaties draaien op ICT dus kopen we veel computers, laptops en servers. De nieuw schaapskudde voor de gemeente Zwolle? Natuurlijk door I&C aanbesteed. We maken graag gebruik van de nieuwste inzichten en innovaties, wat dacht je van de inspectie van bruggen en viaducten met drones! Kortom: Ons werk is echt heel breed, en we vinden het niet meer dan logisch dat we daarbij zoveel mogelijk rekening houden met de impact op het milieu.

Het Team
Ons team Inkoop & Contractmanagement is volop in ontwikkeling en blijft groeien. Het team bestaat uit zo'n 40 collega's. Van junior inkoopadviseurs tot mediors en seniors. Maar ook juridisch adviseurs, contractbeheerders en –managers en supportmedewerkers behoren tot het team. Je staat er dus nooit alleen voor.


Over Ons

 Wij zijn Ons. Wij leveren de beste bedrijfsvoeringsoplossing aan overheidsorganisaties in de regio Zwolle. Door bepaalde operationele taken zoals ICT, Inkoop & Contractmanagement en HR met onze eigen expertise units over te nemen, creëren we meer ruimte voor overheden in de regio Zwolle. Dit doen we voor de gemeenten Zwolle, Kampen, Dalfsen, Westerveld, Zwartewaterland, Ommen en de Provincie Overijssel. Op die manier kunnen zij zich focussen op een goede dienstverlening richting de samenleving. We hebben onze thuisbasis in het mooie provinciehuis van Zwolle. Een plek waar veel betrokkenmensen uit de regio samenkomen en werken. Zwolle is booming, een stad en regio in groei en bloei!

 

 

De Eisen

  • HBO afgeronde opleiding met WO werk- en denkniveau, dit blijkt uit een afgeronde opleiding of middels opgedane werkervaring in een soortgelijke rol.
  • De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een ZZP'er. ZZP'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen dienen zich te laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, die dan de offerte indient.

De Wensen

  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring met complexe inkoop en met (Europese) aanbestedingsprocedures.
  • Kandidaat heeft opleiding NEVI I, NEVI II (of vergelijkbaar) afgerond. Graag specificeren op CV.
  • De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving. Tevens wordt er gekeken of er een klik is met de kandidaat. De kandidaat waarop de keuze valt, scoort 25 punten voor het gesprek. De kandidaten die afgewezen worden naar aanleiding van de gevoerde gesprekken, scoren 0 punten voor het gesprek. Competenties - Je hebt een scherp analytisch vermogen en bent een kei in adviseren. - Je hebt een hands-on mentaliteit en bent sterk in plannen en organiseren. - Je bent een teamspeler en ontmoet graag nieuwe mensen. - Je krijgt energie van complexe vraagstukken. - Je bent stress-bestendig en een verbinder.
  • Het maximale all-in uurtarief (incl. reis- en verblijfkosten) bedraagt 115,- euro excl. BTW.
  • Kandidaat heeft op CV aantoonbare ervaring in categoriemanagement en kennis van bouw- of organisatiecontractvormen en aanbestedingsrecht. Denk hierbij aan RAW-bestek en UAV-GC 2005.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox