gemeente Utrecht

Senior financieel adviseur ruimte

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Met de groei van Utrecht, groeit ook het aantal opgaven in de stad en zijn er langlopende gebiedsontwikkelingen en programma’s zoals onder andere Energie, Wonen en Mobiliteit. Al deze verschillende opgaven vragen om advisering vanuit financiën. Jaarlijks besteedt ontwikkelorganisatie Ruimte circa 350 miljoen euro. Daar adviseer jij over en jouw bijdrage doet er dus toe.

Als Senior Financieel Adviseur werk je in de ontwikkelorganisatie Ruimte. Jij gaat onderdeel uitmaken van het team Financiën & Begrotingscyclus. Het team bestaat uit zo’n 25 mensen. Als senior financieel adviseur ben je intensief betrokken bij de financiën met betrekking tot de ontwikkeling van de verschillende gebieden in Utrecht, alsook bij de ontwikkeling van de stad overstijgende programma’s als duurzame energie, mobiliteit of gezond leefklimaat van de ontwikkelorganisatie Ruimte zelf. 
In de functie van Senior Financieel Adviseur ben jij een sparringpartner voor de opgavetrekkers van de programma’s op vraagstukken rondom bijvoorbeeld energietransitie, mobiliteit en gezond leefklimaat. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor de collega’s die ook als financieel adviseur werken voor een specifieke opgave en gebied en zorgt er samen met hen voor dat de manager \ projectleider goed wordt ondersteund. Daarnaast heb je een belangrijke rol om de adviseurs die adviseren op de opgaves te coachen, zodat zij beter worden in het adviseren. Met de andere senior adviseurs en de teammanager werk je samen om het team Financiën beter te laten presteren.

Je taken zijn: Sparringpartner en mentor zijn voor teamleden die ook werkzaam zijn voor specifieke opgave en gebied waar jij voor werkt. Daarbij er ook voor zorgen dat de ondersteuning richting de manager / projectleider goed loopt. De verantwoordelijkheid nemen voor signaleren en adviseren ter verbetering van bedrijfsvoerings- en/of ontwikkelingsprocessen. Ontwikkelen van (informatie) processen en dashboards. Daarbij ben je ook proceseigenaar en heb je een verantwoordelijkheid in het steeds beter werkend en beschreven hebben van processen. Geheel van stuurinformatie overzien en van daaruit adviseren. Signaleren van risico’s en adviseren over beheersmaatregelen, risicobereidheid en verbetermogelijkheden. Daarbij ook binnen je eigen werkgebied bepalen welke werkzaamheden prioriteit hebben om de financiële processen, cijfers en advisering steeds beter op orde krijgen. Op strategisch en tactisch niveau meedenken over de opgaves. Bewaken van de financiële voortgang van projecten op bijvoorbeeld herinrichting openbare ruimte, vergroening, energietransitie en gebiedsontwikkeling. Samen met de opgavemanager, gebiedsmanager en medewerkers business control stel je de planning en control producten op. Verbinding zoeken en samenwerken met andere organisatieonderdelen zoals Stadsbedrijf, Vastgoed en collega's Financiën op concernniveau.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je hebt hbo werk- en denkniveau
  • Minimaal 5 jaar ervaring als senior adviseur / manager van medewerkers Financiën met als belangrijke opgave om de dienstverlening en samenwerking te verbeteren.
  • Dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer de bovenstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie: 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.

De Wensen

  • Bij voorkeur heb je een opleiding afgerond in een financieel, economische richting
  • Je hebt ruime ervaring met het (ongevraagd) adviseren van het bestuur, directie
  • Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is: € 115,00 Het met een hoger tarief offreren dan het aangeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. .Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
  • Je hebt minimaal 5, en bij voorkeur meer, jaren werkervaring bij een overheidsinstelling - Minder dan 5 jaar - 5 tot 10 jaar - 10 jaar of meer
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring bij  een overheidsinstelling, bij voorkeur bij een grote gemeente en/of provincie - 100.000+ gemeente of G4 - Kleinere gemeente - Provincie - Andere (semi) overheden - Geen van bovenstaande
  • Je hebt bij minimaal 5 en bij voorkeur meer jaren ervaring in het voeren van adviesgesprekken over verschillende onderwerpen. Geef aan waarmee je ervaring hebt. Let op: meerdere antwoordmogelijkheden - Op het gebied van rechtmatigheid - Op het gebied van doelmatigheid - Op het gebied van risicomanagement - Op het gebied van budgetten - Op het gebied van bedrijfsvoering en bedrijfsvoering processen.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in het werken in verandertrajecten, waarbij je een leidende en coachende rol had in het realiseren van de verandering - Minder dan 3 jaar - 3 tot 5 jaar - 5 tot 10 jaar - 10 jaar of meer
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Wat is je telefoonnummer en e-mailadres? Het is mogelijk meerdere contactgegevens op te geven, bij voorkeur ontvangen we de contactgegevens van de aanbieder die de offerte heeft ingediend. We hebben deze gegevens nodig voor het eventuele inplannen van een kennismakingsgesprek en administratieve afhandeling.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox