gemeente Utrecht

Senior financial controller

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Binnen het organisatieonderdeel Maatschappelijke Ontwikkeling zijn wij op zoek naar een Financial Controller voor ongeveer 7 maanden. Deze opdracht voer je uit binnen het team Strategie en Control (MO Staf en Overig). 
Het team houdt zich voornamelijk bezig met:
•    Strategische advisering management;
•    Advisering teams – budgethouders;
•    Juridisch advies sociaal domein;
•    Opstellen financiële analyses en rapporten. 

Je taken zijn: 
•    Inwerken en ondersteunen nieuwe medewerker Financial Control;
•    Sparren ten aanzien van financiële vraagstukken; 
•    Afstemming over jaarrekening traject (o.a. Sisa); 
•    Vraagbaak voor inrichtingsvraagstukken opbouw van de begroting, wijze van administreren en monitoring budgetten;
•    Jij adviseert niet alleen over geld, ook over effectiviteit van bereiken van onze doelstellingen; 
•    Jij werkt mee aan het opstellen van de Planning & Control producten;
•    Jij voert interne controles uit;
•    Jij verricht Sisa verantwoordingen van specifieke uitkeringen;
•    Je beoordeelt begroting, prognoses en verantwoording op juistheid en haalbaarheid.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je beschikt over minimaal hbo werk- en denkniveau:
  • Geef hier twee recente en relevante referenties op. Let op: dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer onderstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie: Referentie 1 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Referentie 2 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.

De Wensen

  • Aantal jaren aantoonbare control werkervaring: - 0 tot 4 jaar - 4 tot 8 jaar - Meer dan 8 jaar
  • Je hebt aantoonbare kennis van gemeentelijke financiën:
  • Heb je ervaring binnen het Sociaal Domein en specifieke Rijksuitkeringen? - Ja, 1 tot 2 jaar - Ja, meer dan 2 jaar - Nee
  • Heb je werkervarig binnen een gemeente? (selecteer de grootste optie die voor jou van toepassing is) - G4-gemeente - 100.000+ gemeente - Kleinere gemeente - Nee
  • Heb je kennis van rapportagetools (op basis van SAP)? - Ja, ik heb ervaring met het werken met rapportagetools - Ja, ik heb zowel ervaring met het werken met rapportagetools als het opzetten en implementeren ervan - Nee
  • Heb je ervaring met coachen van (junior)medewerkers? - Ja, 1 tot 2 jaar - Ja, meer dan 2 jaar - Nee
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
14 oktober 2024 om 07:30
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox