Gemeente Breda

Senior beleidsmedewerker ruimtelijke ordening

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Senior beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening

Introductie
De gemeente Breda, bekend om haar ambitieuze projecten en duurzame visie, zoekt een Senior beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening voor het team Ruimte, onderdeel van de afdeling Ruimte & Vastgoed Ontwikkeling. In deze rol draag je actief bij aan de ontwikkeling, implementatie en evaluatie van het beleid op het gebied van ruimtelijke ordening in de vorm van juridisch-planologisch instrumentarium. Heb jij ruime ervaring binnen dit vakgebied en ben je klaar voor een uitdagende, strategische positie? Dan kijken wij uit naar jouw sollicitatie.

Wat ga je doen?
Breda staat voor complexe en veelzijdige ruimtelijke vraagstukken, zowel binnen het stedelijk als landelijk gebied van de gemeente. Als Senior beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening werk je nauw samen met interne en externe stakeholders, waaronder overheidsinstellingen, projectontwikkelaars, belangenorganisaties en inwoners. Jij zorgt ervoor dat de ruimtelijke ontwikkeling in Breda duurzaam en verantwoord verloopt.

  • Je analyseert wet- en regelgeving, trends en ontwikkelingen in het vakgebied en vertaalt deze naar strategisch beleid in het gemeentelijk juridisch-planologisch instrumentarium.
  • Je stelt hoogwaardige beleidsvoorstellen en adviezen op voor ruimtelijke planning en gebiedsontwikkeling.
  • Je begeleidt de procedure van ruimtelijke plannen van initiatieffase tot aan beroep bij de Afdeling.
  • Je beoordeelt complexe ruimtelijke plannen en vergunningaanvragen en adviseert over de haalbaarheid en impact.
  • Je zet je kennis en expertise in om te komen tot een integrale afweging in de advisering op complexe ruimtelijke initiatieven in de stad.
  • Je leidt strategische overleggen en participatieprocessen met diverse stakeholders.
  • Je monitort de uitvoering van ruimtelijk beleid en stuurt bij waar nodig.


Wat vragen wij?

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding, in Planologie, Ruimtelijke Ordening of Nederlands Recht.
  • Je beschikt over aantoonbare, brede ervaring met beleidsontwikkeling en -implementatie in ruimtelijke ordening, binnen een gemeentelijke of overheidscontext.
  • Je hebt grondige kennis van wet- en regelgeving, inclusief de Omgevingswet.
  • Je hebt sterke politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
  • Je hebt sterk organisatorisch vermogen en staat open voor een nieuwe aanpak voor de totstandkoming van het gemeentelijk juridisch planologische instrumentarium.
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en hebt een talent voor stakeholdermanagement.
  • Je bent proactief in het nemen van verantwoordelijkheid en het behalen van teamresultaten.
  • Je bent analytisch sterk, hebt oog voor de omgeving en een pragmatische aanpak.


Wie zijn wij?
Op de afdeling Ruimte & Vastgoedontwikkeling werken ruim 100 professionals in het hart van de stedelijke ontwikkeling. De teams kenmerken zich door hooggekwalificeerde medewerkers met een sterke eigen verantwoordelijkheid, die zeer betrokken en sociaal zijn. Er wordt nauw samengewerkt met andere afdelingen binnen de organisatie, zoals milieu en mobiliteit en economie. Als Senior beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening bouw je mee aan de toekomst van de stad en het landelijk gebied van de gemeente, waaronder grote gebiedsontwikkelingen zoals ‘t Zoet, Cross Mark en de Oostflank, en aan de realisatie van de Nieuwe Mark en diverse woningbouwprojecten.


De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal over een afgeronde hbo-opleiding, in Planologie, Ruimtelijke Ordening, Nederlands Recht of Urban design. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft grondige kennis van wet- en regelgeving, inclusief de Omgevingswet. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 7 jaar aantoonbare brede ervaring met beleidsontwikkeling en -implementatie in ruimtelijke ordening, binnen een gemeentelijke of overheidscontext. Dit moet blijken uit het cv.
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt. NB: Indien u zich als zzp’er laat detacheren via uw eigen BV, dan dient u op verzoek per ommegaande de volgende bewijsstukken te kunnen overleggen: Geldig Uittreksel KvK van de BV; een arbeidsovereenkomst waaruit duidelijk moet worden dat de BV aan alle werkgeversverplichtingen voldoet en dat u als zzp’er maandelijks loon uitgekeerd krijgt vanuit de BV; een individuele verklaring vanuit Belastingdienst, waarmee verklaard wordt dat er een arbeidsrelatie tussen de ZZP BV en de werknemer/bestuurder van de ZZP BV bestaat.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 10 jaar ervaring als Beleidsmedewerker Ruimtelijke ordening of juridisch Planoloog of Adviseur ruimtelijke ordening. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. • Je hebt sterke politieke en bestuurlijke sensitiviteit. • Je hebt sterk organisatorisch vermogen en staat open voor een nieuwe aanpak voor de totstandkoming van het gemeentelijk juridisch planologische instrumentarium. • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en hebt een talent voor stakeholdermanagement. • Je bent proactief in het nemen van verantwoordelijkheid en het behalen van teamresultaten. • Je bent analytisch sterk, hebt oog voor de omgeving en een pragmatische aanpak. De datum 12 december is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
10 december 2024 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox