Gemeente Renkum

Senior adviseur interne dienstverlening

Gemeente Renkum

De opdracht­omschrijving

Het betreft hier een opdracht met spoed karakter en zal daarom maar 5 dagen worden opengesteld voor inschrijvingen.

De Gemeente Renkum wordt gekarakteriseerd door de maatschappelijke betrokkenheid van alle mensen die er werken, ze is betrouwbaar en biedt transparantie. Als gemeentelijke organisatie zijn we dienstbaar aan inwoners en bedrijven, waardoor een klantgerichte houding van belang is. Om te voldoen aan de geplande werkzaamheden en taken, zijn we resultaatgericht. In een open communicatie worden alle doelgroepen op de hoogte gehouden van de (tussen-) resultaten, overwegingen en regelingen. Om de organisatie en alle mensen binnen onze organisatie flexibel te laten inspelen op (landelijke) trends, is het belangrijk om ontwikkelingsgericht te zijn.

Renkum is een informele organisatie, met ruimte voor creativiteit. Omdat we een middelgrote organisatie zijn, kennen wij minder specialistische functies, maar word je op bredere werkterreinen ingezet. Hierdoor zijn de verbanden tussen eigen werk en organisatie-resultaten sneller zichtbaar. Ontwikkeling van medewerkers wordt in brede zin gestimuleerd, ook door bijvoorbeeld een kijkje te nemen in de keuken middels detachering naar een regiogemeente.

Vanwege een dringende capaciteitsbehoefte zijn wij op zoek naar een Senior Adviseur Interne Dienstverlening. De adviseur zal zich richten op het versterken van de interne dienstverlening binnen de gemeente, met een focus op de teams ICT, Financiën en P&O. 

De adviseur fungeert als strategisch en tactisch sparringpartner voor deze teams en biedt ondersteuning bij de ontwikkeling van de dienstverlening, teamvorming en het optimaliseren van processen.

Vrijwillige transparantie: Voor deze opdracht is er een voorkeurskandidaat in beeld, echter alle aangeboden kandidaten worden meenomen in de beoordeling.

 

 


Verantwoordelijkheden

  • Strategische ondersteuning: Adviseren over de ontwikkeling en positionering van de teams binnen Interne Dienstverlening, met aandacht voor formatie, rolverdeling en taakvervulling.
  • Procesoptimalisatie: In kaart brengen van knelpunten en verbeteringsmogelijkheden binnen de dienstverlening van ICT, Financiën en P&O, en initiëren van concrete verbeteringen.
  • Organisatorische ontwikkeling: Stimuleren van professionele groei binnen de teams door te adviseren over rolverdeling, ontwikkeling van consulentenrollen, en het managen van verwachtingen.
  • Planning en monitoring: Bijdragen aan het opstellen van teamplannen, het formuleren van doelstellingen, en het monitoren van voortgang in lijn met de strategische doelstellingen van de gemeente.
  • Adviseren over HR-zaken: Ondersteunen van het HR-team met betrekking tot de HR-cyclus, capaciteitsplanning en het versterken van de interne cultuur van teamontwikkeling.
  • Projectmanagement: Leiding nemen in het begeleiden van projecten die bijdragen aan de verbetering van de interne dienstverlening, met focus op het leveren van duurzame resultaten.
  • Ondersteuning directie en MT: Fungeren als sparringpartner en adviseur voor het managementteam bij de uitvoering van strategische plannen en het behalen van teamdoelstellingen.

 


De kandidaat is inzetbaar vanaf medio oktober 2024 tot en met medio april 2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis 2. De kandidaat is in het bezit van een erkend, volwaardig en volledig afgeronde diploma op minimaal HBO niveau. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.
  • Eis 3. De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met en een visie op cultuurverandering binnen een grote organisatie. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).
  • Eis 5. Deze opdracht kan vanwege wetgeving w.o. Wet DBA niet worden ingevuld door een ZZP'er. Ik ga hiermee akkoord dat ik een medewerker in loondienst aanbied op deze offerte.
  • Eis 3. De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring in het adviseren over de ontwikkeling en positionering van teams binnen Interne bedrijfsvoering. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf medio oktober 2024 tot en met medio april 2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Eis 1. U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven. Indien gewenst kunt u gebruik maken van het template cv van de Gemeente.
  • Eis 4. Vereiste (gedragscompetenties) en vaardigheden: Gezag Maakt een stevige en betrouwbare eerste indruk op anderen, handhaaft deze en handelt met impact. Kwaliteitsgerichtheid Stelt hoge eisen aan de kwaliteit van het eigen werk. Is voortdurend op zoek naar mogelijkheden om de kwaliteit te verbeteren. Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijke taal mondeling en schriftelijk duidelijk. Oordeelsvorming Weegt (nieuwe) gegevens en mogelijke handelwijzen tegen elkaar af in het licht van relevante criteria en komt tot een realistische en onderbouwde beoordeling. Systeemdenken Herkent zowel het groter verband als de interne samenhang binnen vraagstukken en is zich bewust van de eigen positie en invloed in dat grotere geheel. Verandergerichtheid Gaat effectief om met onzekerheid en veranderingen in de organisatie, de omgeving en zichzelf. Visie Vormt zich een beeld van de toekomstige ontwikkelingen. Concentreert zich op de hoofdlijnen en formuleert de langere termijn doelstellingen en de strategische planning om in te spelen op de ontwikkelingen. Organisatiesensitiviteit Speelt in op interne politiek en is alert op veranderingen binnen de organisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen. Bovenstaande competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat tijdens het verificatiegesprek de kandidaat niet over de gevraagde competenties / vaardigheden beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de offerte.
  • Eis 6. Hierbij verklaar ik akkoord te gaan met opdracht specifieke voorwaarden. Let op, als deze opdracht direct aan een ZZP’er gegund wordt zal het contractmanagement door Haert uitgevoerd worden. Voor onze modelovereenkomst, zie bijlage. Als de opdracht gegund wordt aan een consultant in loondienst of ZZP’er via een intermediair voert Haert ook het contractmanagement uit, zie bijlage voor de overeenkomst.“

De Wensen

  • Wens 1. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring als senior adviseur (interne) dienstverlening. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
  • Wens 4. De kandidaat is in het bezit van een erkend, volwaardig en volledig afgeronde diploma op minimaal HBO niveau in de richting van openbaar bestuur en of leiderschap. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
  • Wens 2. De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring als adviseur bij de uitvoering van strategische plannen en het behalen van teamdoelstellingen binnen de rijksoverheid en of een gemeentelijke organisatie Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
  • Wens 3. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de centrale overheid en of gemeentelijke organisatie. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox