Stichting ICTU

Senior adviseur inhuur & contractmanagement

Stichting ICTU

  • geen max tarief

  • Zuid-Holland

  • 16 uur per week

  • Inkoop
  • 19 augustus 2025

  • 31 december 2025

De opdracht­omschrijving

Omschrijving context project optimalisatie contractmanagement ICTU:

ICTU wil het contractmanagement en inhuurproces van externe professionals optimaliseren, inclusief de implementatie van een meldingenregistratiesysteem (zoals Topdesk) en het verbeteren van de inhuurcommunicatie en informatievoorziening.

Omschrijving einde project optimalisatie contractmanagement ICTU:

De opdracht eindigt bij:
-    Een geoptimaliseerd inhuurproces dat soepel verloopt tussen interne stakeholders en externe partijen.
-    Volledig geïmplementeerd meldingenregistratiesysteem, inclusief evaluatie en overdracht.
-    Verbeterde communicatie en informatievoorziening rondom inhuurprocessen, geborgd in de organisatie.
-    Overdracht van kennis en documentatie aan de interne organisatie (inkoop, contractmanagement en JZ)

Welke rol heeft de professional binnen het project/programma:

Senior adviseur inhuur, contractmanagement en software implementatie.

Welke opdracht gaat de professional uitvoeren en welke activiteiten horen daarbij?:

De professional levert deskundig expert diensten, advies en specifieke bijbehorende acties op het gebied van inhuur en contractmanagement processen, communicatie-en informatievoorziening en systeemimplementatie.

De activiteiten die horen bij het realiseren van de opdracht zijn:
-    Advisering gedurende de gehele inzet aan directie, hoofd Inkoop, contracteigenaar, contractmanager, hoofd Project Management Ondersteuning (PMO)en PMO-ers en inhurende managers;
-    Schrijven van Implementatieplannen met bijbehorend advies en content mbt de communicatie-en informatievoorziening;
-    Uitvoeren van implementatieactiviteiten en evaluaties;
-    Borgen van alle relevante informatie en vergaarde kennis.

Welke deelresultaten zal de professional dienen te behalen gedurende de opdracht:

Advies bij inhuur- en contractmanagementprocessen:
-    Analyseren en adviseren over complexe vraagstukken rondom inhuur van externe professionals en contractmanagement;
-    Toetsen van processen en contracten aan de interne behoefte en wet- en regelgeving.

Adviseren bij optimalisatie van contractmanagement:
-    Implementatie meldingenregistratiesysteem;
-    Opstellen van een implementatieplan voor meldingenregistratie (zoals Topdesk);
-    Coördineren en begeleiden van de implementatie, inclusief gebruikersadoptie en borging;
-    Evalueren en documenteren van resultaten.

Optimalisatie informatievoorziening en communicatie:
-    Ontwikkelen van gebruiksvriendelijke en toegankelijke communicatiemiddelen;
-    Schrijven van handleidingen, content en instructies voor interne stakeholders;
-    Adviseren over governance en rolverdeling in het inhuurproces.

Welke eindresultaten zal de professional aan het einde van de opdracht dienen op te leveren:

-    Een geoptimaliseerd inhuurproces dat soepel verloopt tussen interne stakeholders en externe partijen.
-    Volledig geïmplementeerd meldingenregistratiesysteem, inclusief evaluatie en overdracht.
-    Verbeterde communicatie en informatievoorziening rondom inhuurprocessen, geborgd in de organisatie.
-    Overdracht van kennis en documentatie aan de interne organisatie (inkoop, contractmanagement en JZ)

Wanneer is de opdracht afgerond en beëindigd:

De opdracht wordt als voltooid beschouwd zodra de eindresultaten zijn behaald uiterlijk 31-12-2025.

De professional beschikt in combinatie over de volgende specifieke kennis:

-    Zeer ruime kennis en ervaring op strategisch, tactisch en operationeel niveau van inhuur en organisaties;
-    Zeer goede kennis wet- en regelgeving op het gebied van inhuur externe professionals en contractmanagement;
-    Ruime kennis en ervaring met het inrichten en implementeren van meldingssysteemimplementatie binnen de overheid;
-    Ruime kennis en ervaring met het gebruiksvriendelijke en toegankelijke maken van inhuurproces content.

De Eisen

  • Goede kennis werken in SharePoint en meldingsregistratiesystemen
  • Relevante afgeronde opleiding: HBO/WO
  • Afgeronde contractmanagement opleiding: Conducto, Rijksacademie contractmanagement voor gevorderde of gelijkwaardig
  • Aantoonbare inhoudelijke kennis van actuele nationale en Europese wet- en regelgeving op het gebied van inkoop en inhuur

De Wensen

  • Aantoonbare inhuurcontractmanagement ervaring binnen de overheid
  • Aantoonbare ervaring als implementatiemanager van meldingssystemen
  • Aantoonbare ruime ervaring als strategisch adviseur
  • Je bent een stevige gesprekspartner met natuurlijke overtuigingskracht, die op alle niveaus goed kan communiceren. (Adviesvaardigheden in eerste instantie blijkend uit cv en schriftelijke motivatie; indien uitgenodigd voor gesprek, zal aanvullende beoordeling plaatsvinden aan de hand van een casus)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
06 augustus 2025 om 12:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox