Stichting ICTU
geen max tarief
Zuid-Holland
16 uur per week
19 augustus 2025
31 december 2025
Omschrijving context project optimalisatie contractmanagement ICTU:
ICTU wil het contractmanagement en inhuurproces van externe professionals optimaliseren, inclusief de implementatie van een meldingenregistratiesysteem (zoals Topdesk) en het verbeteren van de inhuurcommunicatie en informatievoorziening.
Omschrijving einde project optimalisatie contractmanagement ICTU:
De opdracht eindigt bij:
- Een geoptimaliseerd inhuurproces dat soepel verloopt tussen interne stakeholders en externe partijen.
- Volledig geïmplementeerd meldingenregistratiesysteem, inclusief evaluatie en overdracht.
- Verbeterde communicatie en informatievoorziening rondom inhuurprocessen, geborgd in de organisatie.
- Overdracht van kennis en documentatie aan de interne organisatie (inkoop, contractmanagement en JZ)
Welke rol heeft de professional binnen het project/programma:
Senior adviseur inhuur, contractmanagement en software implementatie.
Welke opdracht gaat de professional uitvoeren en welke activiteiten horen daarbij?:
De professional levert deskundig expert diensten, advies en specifieke bijbehorende acties op het gebied van inhuur en contractmanagement processen, communicatie-en informatievoorziening en systeemimplementatie.
De activiteiten die horen bij het realiseren van de opdracht zijn:
- Advisering gedurende de gehele inzet aan directie, hoofd Inkoop, contracteigenaar, contractmanager, hoofd Project Management Ondersteuning (PMO)en PMO-ers en inhurende managers;
- Schrijven van Implementatieplannen met bijbehorend advies en content mbt de communicatie-en informatievoorziening;
- Uitvoeren van implementatieactiviteiten en evaluaties;
- Borgen van alle relevante informatie en vergaarde kennis.
Welke deelresultaten zal de professional dienen te behalen gedurende de opdracht:
Advies bij inhuur- en contractmanagementprocessen:
- Analyseren en adviseren over complexe vraagstukken rondom inhuur van externe professionals en contractmanagement;
- Toetsen van processen en contracten aan de interne behoefte en wet- en regelgeving.
Adviseren bij optimalisatie van contractmanagement:
- Implementatie meldingenregistratiesysteem;
- Opstellen van een implementatieplan voor meldingenregistratie (zoals Topdesk);
- Coördineren en begeleiden van de implementatie, inclusief gebruikersadoptie en borging;
- Evalueren en documenteren van resultaten.
Optimalisatie informatievoorziening en communicatie:
- Ontwikkelen van gebruiksvriendelijke en toegankelijke communicatiemiddelen;
- Schrijven van handleidingen, content en instructies voor interne stakeholders;
- Adviseren over governance en rolverdeling in het inhuurproces.
Welke eindresultaten zal de professional aan het einde van de opdracht dienen op te leveren:
- Een geoptimaliseerd inhuurproces dat soepel verloopt tussen interne stakeholders en externe partijen.
- Volledig geïmplementeerd meldingenregistratiesysteem, inclusief evaluatie en overdracht.
- Verbeterde communicatie en informatievoorziening rondom inhuurprocessen, geborgd in de organisatie.
- Overdracht van kennis en documentatie aan de interne organisatie (inkoop, contractmanagement en JZ)
Wanneer is de opdracht afgerond en beëindigd:
De opdracht wordt als voltooid beschouwd zodra de eindresultaten zijn behaald uiterlijk 31-12-2025.
De professional beschikt in combinatie over de volgende specifieke kennis:
- Zeer ruime kennis en ervaring op strategisch, tactisch en operationeel niveau van inhuur en organisaties;
- Zeer goede kennis wet- en regelgeving op het gebied van inhuur externe professionals en contractmanagement;
- Ruime kennis en ervaring met het inrichten en implementeren van meldingssysteemimplementatie binnen de overheid;
- Ruime kennis en ervaring met het gebruiksvriendelijke en toegankelijke maken van inhuurproces content.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox