Rijksvastgoedbedrijf

(senior) adviseur

Rijksvastgoedbedrijf

De opdracht­omschrijving

Als assetmanager draag je zorg voor het tactisch vastgoedmanagement voor een bepaalde portefeuille en treedt namens het Rijksvastgoedbedrijf als eigenaar op voor die portefeuille.

Je adviseert klanten over huisvestingsoplossingen. Ook draag je zorg voor het tactisch/operationeel relatiemanagement, waaronder het intakeproces en de vraagbaakfunctie rondom de dienstverlening van het Rijksvastgoedbedrijf. Je bent verantwoordelijk voor de initiatief-/ diagnosefase van een project, levert de projectbrief op voor overdraagt aan een projectmanager. Jaarlijks verzamel je alle klantvragen, de doorwerking van beleid op de panden en onderhoudsplannen en stemt deze af met de klant tot een behoefteplan en Meerjaren Onderhouds- en Investeringsplan (MOIP). Na overdracht neem je deel aan het projectteam als eigenaar van het object.

Als assetmanager vervul je de eigenaarsrol en heb je diverse taken en rollen in de huisvestingsketen binnen het Rijksvastgoedbedrijf. Hierin onderscheiden we vijf hoofdtaken;

1.Intake van klantvragen tot en met de dialoogfase (projectopdracht);

2.Eerstelijns klantcontacten;

3.Inhuur-/en verhuurcontracten;

4.Voorbereiding afstoot en wede oplevering;

5.Eigenaarsrol.

Meest essentiële competenties en vaardigheden:

De Assetmanager die wij zoeken heeft affiniteit met en kennis over:

(commerciële) vastgoedmarkt en vastgoedfinanciën;

Concernhuisvesting in het algemeen (Corporate Real Estate management) en/of rijk huisvesting in het bijzonder;

ontwikkelingen op de vastgoedmarkt, de bedrijfsprocessen bij klanten (rijksdiensten) en lokale overheden.

Daarnaast vinden wij het belangrijk dat je als assetmanager:

een project van initiatieffase tot en met projectopdracht met succes (samen met het projectteam) vorm geeft;

gevoel hebt voor politiek-bestuurlijke belangen;

heldere (advies)rapportages kan schrijven.

Organisatie- en politieke sensitiviteit

Analyserend vermogen

Overtuigingskracht

Klantgerichtheid

Samenwerken

Omgevingsbewustzijn

Plannen en organiseren

Netwerkvaardig

kennisdelen

Zelfontwikkeling

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis08: In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.
  • Eis01: De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO+-opleiding in de richting van vastgoed of WO-werk- en denkniveau aangetoond door minimaal 5 jaar werkervaring in het vastgoed. Toelichting: Deze afgeronde en erkende opleidingen moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen of het diploma is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
  • Eis02: De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbaar kennis (waarvan een aantal jaar binnen het Rijk) van en ervaring met assetmanagement in dienst van of als vertegenwoordiger van een publieke opdrachtgever, waarbij aantoonbaar sprake is van de volgende aspecten: • Utiliteitsbouw, hieronder wordt in dit verband niet verstaan een loods, fabriekshal of woningbouw; • Meerjarige onderhoudsprogramma’s; • Het vormgeven van een project vanaf de initiatieffase t/m de definitiefase, waaronder het opleveren van de daarvoor benodigde fasedocumenten; • Het begeleiden dan wel uitvoeren van wederopleveringen na expiratie huurcontract. Toelichting: Deze kennis moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van het aantal jaren waarin de kennis is opgedaan en bij welke opdrachtgever, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.

De Wensen

  • Eis9: Wij verzoeken u graag te vermelden op welke basis u deze opdracht aanneemt.
  • Wens 1: De mate van ervaring als assetmanager met het opstellen van meerjarige onderhoudsprogramma’s. Aspecten: • Ervaring met het prognosticeren en uitfinancieren van planmatig onderhoud/technische vervangingen binnen de door de opdrachtgever gestelde kaders; • Ervaring met het verwerken niet-planmatige onderhoudszaken (bijv. beleidsaspecten) in een programma.
  • Wens 2: De mate van ervaring als assetmanager met het opstarten/doorlopen van een project vanaf de initiatieffase t/m de definitiefase Aspecten: • Grootte van het project/ geduid in financiële omvang en de omvang van de projectorganisatie; • Ervaring met het schakelen tussen de verschillende functie/abstractieniveaus van de externe omgeving; • Rol/verantwoordelijkheid in het proces; • Onderscheiden van verantwoordelijkheid tussen de verschillende teamleden; • Ervaring met het opleveren van fasedocumenten.
  • Wens 3: De mate van ervaring als assetmanager met het vertalen van behoeftes uit het primaire proces van de gebruiker naar concrete huisvestingsoplossingen inclusief ervaring met politiek bestuurlijke processen Aspecten: • Ervaring met het doen van een intake van klantvragen bij een klant en deze vervolgens vertalen in een programma (aansluitend bij punt 1).
  • Wens 4: De mate van ervaring als assetmanager met administratief beheren van de contracten van een vastgoedportefeuille Aspecten: • Kennis van contractvormen in een (ver)huursituatie; • Ervaring met het anticiperen op mutaties in de vastgoedportefeuille en het (laten) aanpassen van contracten op deze mutaties.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox