Nederlandse Spoorwegen

Senior Accountmanager B2B

Nederlandse Spoorwegen

De opdracht­omschrijving

 

Jij zit bij onze key-accounts aan tafel en denkt mee welke oplossingen bijdragen aan hun mobiliteitsdoelstellingen. Hoe vertaal jij de Businesscard diensten naar nog meer toegevoegde waarde voor mobiliteitsbeleid, MVO, duurzaamheid en kostenbesparingen voor jouw klanten in de grootzakelijke markt?

Daarom wil je een opdracht als senior accountmanager B2B mobiliteit bij NS:
• Uitgelezen kans om NS als dé mobiliteitsaanbieder van zakelijk Nederland goed op de kaart te zetten.
• Mobiliteit is sterk in ontwikkeling en dat plaatst jouw baan in een extra interessant speelveld.
• Veel vrijheid en afwisseling: Jij zet jouw senioriteit in voor een goed resultaat én voor de ontwikkeling van jouw enthousiaste team.

Dit ga je doen
Jij wordt verantwoordelijk voor een stevige klantportefeuille in de zakelijke markt. Samen met het team creëren jullie plannen en acties die ervoor zorgen dat het aandeel in de bestaande portefeuilles sterk ontwikkelt. Hiermee maak jij direct impact op de tevredenheid en toegevoegde waarde van NS bij jouw accounts. Jij zorgt dat zij blijvend kiezen voor NS. Daarvoor ga jij het gesprek met klanten aan over hun mobiliteitsbeleid. Van directe kostenbesparing tot nieuwe services, van duurzaamheid en MVO tot oplossingen voor het reduceren van hun wagenpark. Maar je denkt ook mee over hun cao met ov-regeling en wat hiervan de fiscale consequenties zijn voor vergoedingen voor thuiswerken ten opzichte van regelingen voor de NS business-card. Met goed luisteren, doorvragen en hechte samenwerking kom je tot de juiste oplossingen. Jij bent dé adviseur die onze klanten vooruit helpt in hun zoektocht naar een passend mobiliteitsbeleid.
Het ene moment ben je verwikkeld in een advies om de top 20-klanten te helpen bij een groot onderzoek voor meer spreiding van reizigers gedurende de dag. Het andere moment zet je alle zeilen bij om een oplossing te bieden voor nieuwe wensen bij jouw grootste account. En tegelijkertijd denk je na over een uitgekiende strategie voor het behouden van klanten na de huidige contractperiode. Jij bent in de lead voor de coördinatie van dergelijke trajecten. Hierbij maak jij nadrukkelijk gebruik van je eigen expertise en ervaring in de grootzakelijke markt. Zo boek jij succes én help jij jouw team vooruit.

Met jouw senioriteit en advies skills ben jij van onschatbare waarde en bereik jij jouw doel door:
• Relatiebeheer van bestaande partners en advisering over hun mobiliteitsbeleid.
• Het ontwikkelen van Tactische Verkoopplannen om targets te behalen voor de aan jou toebedeelde klantenportefeuille.
• Actieve rol in het klantbeheer en doorontwikkelen van klanten ten behoeve van verhoging van de omzet.
• Duidelijk rapporteren van de voortgang van het realiseren van de plannen en doelstellingen in het CRM systeem en actueel houden van accountgegevens.
• Toetsen van voorstellen aan vastgestelde kaders (juridisch, commercieel, etc) en tijdig betrekken van andere afdelingen.
• Zich verdiepen in hoe de dienstverlening van NS Zakelijk zich verhoudt tot de concurrentie en andere proposities in de markt.
• Het volgen van trends op jouw vakgebied en deelname aan netwerken, waar mobiliteit een hoofdrol heeft.
• Profileren van NS zowel via (eigen) reeds bestaande als nieuwe netwerken.

Hier ga je werken
Als we uiteindelijk weer op kantoor gaan werken, staat jouw stoel op de tweede verdieping van ons hoofdkantoor naast Utrecht Centraal. Bij het Resultaat Cluster Overeenkomsten kom je te werken binnen een ambitieus en hard werkend team, in een informele en persoonlijke sfeer. Het cluster bestaat nu uit 7 teams, waarvan 50% groeiteams (marketing & sales), die met elkaar de zakelijke markt bewerken. Hier maken we het verschil door nauw contact te onderhouden met de zakelijke klant en de producten en diensten te leveren die relevant zijn voor de gewenste mobiliteit. De zakelijke klant staat hierbij altijd op 1, waarbij wij continu werken om services op de NS Business Card (het OV reisproduct voor de zakelijke markt) verder te verbeteren. Kijk voor meer informatie over de dienstverlening in de op https://www.ns.nl/ns-zakelijk/.

Dit zijn de eisen
• Een hbo- of wo-diploma, aangevuld met opleidingen voor commerciële adviesvaardigheden.
• Je hebt minimaal 10 jaar commerciële accountmanagement ervaring op senior level bij key accounts.
• Kennis en ervaring in de (zakelijke) mobiliteitsbranche is een grote pre.
• Ondernemerschap is typerend voor jouw werkstijl en je weet met vertrouwen klanten voor je te winnen.
• Uiteenlopende belangen, lange trajecten en sterke karakters slaan je niet uit het veld. Sterker nog: jouw verbindingsvermogen en veerkracht leiden je naar gezamenlijk resultaat.
• Je neemt eigenaarschap en denkt op verschillende levels mee met klanten en de eigen organisatie.
• Bekendheid met agile werken spreekt in jouw voordeel.
• Je hebt aantoonbare ervaring in het coachen en delen van je kennis en ervaring met andere collega's.
• Ervaring met SAP CRM systemen is een pre.

Op NS kun je rekenen
Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.
  |

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Kandidaat laat zich niet uit het veld slaan door uiteenlopende belangen, lange trajecten en sterke karakters.
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 10 jaar commerciële accountmanagement ervaring op senior level bij key accounts.
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over aanvullende opleidingen voor commerciële adviesvaardigheden.
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO-opleiding.

De Wensen

  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over kennis en ervaring in de (zakelijke) mobiliteitsbranche.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox