Werkorganisatie Duivenvoorde

Secretaris bezwarencommissie

Werkorganisatie Duivenvoorde

De opdracht­omschrijving

Organisatie

De gemeente Voorschoten heeft ruim 25.000 inwoners en behoort tot de top 10 van beste woongemeenten. We stellen alles in het werk om goede voorzieningen te bieden aan álle inwoners van Voorschoten. We vinden het belangrijk dat onze medewerkers goed in hun vel zitten en het naar hun zin hebben. Je krijgt daarom bij ons als medewerker de kans om je talenten veelvuldig in te zetten. Er is een prettige, informele werksfeer en we bieden veel ruimte om jezelf te ontwikkelen.

Hoe wij werkenNa een periode van samenwerking met de gemeente Wassenaar gaan we per 1 september als zelfstandige gemeente verder. We werken vanuit onze drie kernwaarden: vakkundig, betrouwbaar en in eenvoud. Dit betekent onder andere dat we goede dienstverlening leveren, afspraken nakomen, efficiënt werken en zaken niet onnodig ingewikkeld maken. We werken op onderdelen opgavengericht en in samenwerking met inwoners, ondernemers en andere samenwerkingspartners.

Onze organisatieDe organisatie is onderverdeeld in vier domeinen: Mens en Samenleving, Fysieke Leefomgeving, Organisatie en Publiek en Bestuur. We werken in 10 teams die worden gefaciliteerd door een teammanager. Je komt te werken in het team Juridische zaken bij het domein Organisatie  dat bestaat uit de teams HR en Financiën en Facilitair en Inkoop. Je werkt in een team met ca. 10 collega’s dat bestaat uit juridisch adviseurs en medewerkers.   

Opdracht

Het maken van  preadviezen/ adviezen incl. korte zakelijke verslagen. Het voorbereiden en organiseren van (online-) hoorzittingen. Bij weinig of geen werk aan bezwaarschriften wordt verwacht dat de secretaris Wob-verzoeken afhandelt.

 

Competenties

- Je bent in staat om onder tijdsdruk goed en collegiaal te presteren;
- Je hebt goede communicatieve vaardigheden en beschikt over uitstekende schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
- Kerncompetenties: analytisch vermogen (probleemanalyse), visie, inlevingsvermogen, overtuigingskracht, initiatief.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als secretaris van de commissie bezwaarschriften.
  • Minimaal een afgeronde juridische HBO bachelor opleiding.
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Wob-verzoeken.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met informeel overleg tijdens een bezwaarfase in de afgelopen 5 jaar (Duidelijk benoemd in het CV). (30 pt)
  • Aantoonbare kennis op het gebied van APV, Wabo, ruimtelijke ordening, WMO, voorrangsverklaringen en handhaving opgedaan d.m.v. opleiding / cursus of middels relevante werkervaring. (20 pt)
  • Aantoonbare kennis van het algemeen bestuursrecht (Awb) en de Wob opgedaan d.m.v. relevante werkervaring of een opleiding / cursus. (20 pt)
  • Aantoonbare werkervaring met ambtelijk horen tijdens een bezwaarfase in de afgelopen 5 jaar (Duidelijk benoemd in het CV). (30 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox