Over de functie
De Gemeente Moerdijk zoekt een interim secretaris voor de onafhankelijke commissie bezwaarschriften. Als secretaris speel je een cruciale rol in het zorgvuldig en professioneel afhandelen van bezwaarprocedures. Je werkt samen met commissieleden, ambtenaren en burgers om te zorgen voor een transparant en rechtvaardig proces.
Wat ga je doen?
- Voorbereiden van hoorzittingen van de bezwaar en klachtencommissie;
- Toetsen van bezwaarschriften op ontvankelijkheid en volledigheid;
- Opstellen van conceptadviezen en -verslagen ten behoeve van de commissie;
- Juridisch inhoudelijk analyseren van dossiers en regelgeving;
- Correspondentie met belanghebbenden, gemachtigden en interne afdelingen;
- Bewaken van termijnen en processtappen;
- Signaleren van juridische knelpunten en adviseren over mogelijke oplossingen.
Wat breng je mee?
- Afgeronde wo-opleiding;
- Aantoonbare ervaring als secretaris van een bezwaarcommissie binnen een gemeente of overheidsinstantie;
- Kennis van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) en gemeentelijke regelgeving;
- Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden;
- Oog voor zorgvuldigheid, integriteit en objectiviteit.
Wat bieden wij?
- Een tijdelijke opdracht voor de duur van 5 maanden, met mogelijke verlenging;
- Een inzet van 20 tot 24 uur per week, bij voorkeur verspreid over meerdere dagen waarbij het belangrijk is dat je maandag op kantoor werkt. Goed om te weten is dat de zittingen op donderdagavond plaatsvinden.
- Hybride werken is mogelijk in overleg (deels op locatie in Moerdijk, deels op afstand).
Gesprekken
Gesprekken vinden plaats op donderdag 28 augustus. Gesprekken voeren we bij voorkeur live op het gemeentehuis in Zevenbergen. Hoewel we niet kunnen voorspellen of kandidaat wordt uitgenodigd, is het fijn als hier rekening mee wordt gehouden.