Gemeente Amstelveen

Schuldhulpverlener voor ondernemers

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

Dit is je opdracht 
Bij de gemeente Amstelveen ziet jouw baan als Consulent Schuldhulpverlening voor ondernemers er anders uit dan je misschien wel gewend bent. Bij ons heb je namelijk écht de tijd en de ruimte om het verschil te maken. Doordat wij lager dan gemiddelde caseloads hebben, is er tijd om met de inwoner in gesprek te gaan en een uitgebreide analyse te maken van de hulpvraag (oorzaak en psychosociale problematiek). Het uiteindelijke doel is het realiseren van gedragsveranderingen met betrekking tot het uitgavenpatroon. Er wordt ook van je verwacht dat je tijd en energie steekt in het werken aan achterliggende problematiek.  
 
Dit doe je op een gemiddelde werkdag 
Vandaag werk je op het gemeentehuis in Amstelveen. Als je de luxaflex opendoet, geniet je even van het vrije uitzicht op de Amstelveense Poel voordat de werkdag begint. Je bekijkt in je e-mail en je actielijst of er urgente zaken zijn en beoordeelt of het daardoor nodig is om je planning aan te passen. 

Om 9.15 uur heb je een overlegje met een collega uit je toetsgroep. Je wilt graag mondeling toelichten waarom jij een andere keuze zou maken in het dossier van je collega. Jouw collega is heel benieuwd naar jouw kijk op de kwestie. Om 10.00 uur heb je een afspraak met de heer Van Amstel voor een intakegesprek. Een alleenstaande en gescheiden man. Hij is twee jaar geleden gescheiden en ziet door de bomen het bos niet meer. De administratie is een chaos en met de stapel blauwe enveloppen kan hij inmiddels zijn woonkamer behangen. Meneer heeft zich aangemeld na een bericht van vroegsignalering. Hij is aangemeld bij het CAK voor de regeling betalingsachterstand zorgpremie. Hij weet niet meer waar hij moet beginnen. Na een uur merk je dat hij zijn concentratie niet langer kan vasthouden en plan je een volgend gesprek. Het is tijd voor de lunch. Je bent benieuwd welke maaltijdsalade er vandaag op het menu staat en gaat met een aantal collega’s naar het bedrijfsrestaurant. 

Na de lunch loop je even langs bij je collega van de afdeling Werk en Inkomen om na te gaan of jouw klant de gegevens voor de Bbz-aanvraag heeft ingeleverd. Daarna begin je met het Plan van aanpak voor de heer Van Amstel. Aan het eind van de dag heb je een multidisciplinair overleg met verschillende collega’s en met jouw klanten, familie van der Meer. Er wonen twee meerderjarige kinderen in huis en die willen niet bijdragen in de kosten. Het zijn lastige gesprekken, maar samen met je collega’s van het Sociaal Team en Minimaregelingen lukt het om schot in de zaak te krijgen. Voldaan ga je naar huis’. 
 
De opdracht loopt tot 1 juli 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend. Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.  

Competenties 

  • Klantgericht, je werkt vanuit betrokkenheid, verbinding en vertrouwen  
  • Resultaatgericht, je durft besluiten te nemen en voelt je medeverantwoordelijk voor teamresultaten 
  • Naar buiten gericht, samenwerken binnen het sociaal domein vinden wij een groot goed 
  • Betrouwbaar, je neemt verantwoordelijkheid voor je eigen resultaten  
  • Analytisch vermogen, je ontdekt de vraag achter de vraag en vertaalt dit naar een integraal plan 
  • Reflectievermogen, je blijft jezelf te verbeteren door terug te kijken en daarvan te leren.  Je stelt je open op om feedback te ontvangen  
  • Open en zorgvuldig, je beschikt over goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid, je kunt jouw boodschap goed overbrengen aan doelgroepen met uiteenlopende vaardigheden. Je bent gewend om verslag te leggen van al je processtappen. 

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 11 november tussen 14:00 en 17:00 uur. De gesprekken vinden plaats in het raadhuis van Amstelveen.  
 
Indien u een kandidaat voorstelt, verzoeken wij u ervoor te zorgen dat deze beschikbaar is op dit tijdstip.  

Toelichting op rooster

Maximum van 32 uur. Inwerkperiode volledig op kantoor. Daarna is 1 dag thuiswerken bespreekbaar. De kandidaat dient beschikbaar te zijn op vrijdagen.

De Eisen

  • Schuldhulpverlener voor ondernemers ervaring Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als Schuldhulpverlener voor ondernemers in de afgelopen 5 jaar.
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring opgedaan als schuldhulpverlener in de afgelopen 7 jaar.

De Wensen

  • Opleiding Op cv aantoonbaar afgeronde hbo-opleiding bij een geaccrediteerde opleidingsinstelling in de richting SJD, Social work, bedrijfskunde of rechten,
  • Integrale schuldhulpverlening Op cv aantoonbare ervaring met integrale schuldhulpverlening, kennis van de technische schuldhulpverlening en WSNP, specifiek gericht op shvo én ervaring met hulpverlening aan klanten met psychosociale problematiek (duidelijk op cv aangegeven).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
03 november 2025 om 13:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox