Gemeente Amstelveen
max €75 per uur
Noord-Holland
36 uur per week
12 februari 2024
12 augustus 2024
De afdeling Sociale Voorzieningen richt zich op de gebieden Wmo, bijzondere bijstand en minimaregelingen, urgente woonzaken en schuldhulpverlening. De sleutelterm daarbij is ‘financiële redzaamheid’. Klanten worden professioneel ondersteund en waar mogelijk wordt gewerkt aan zelfontplooiing, zelfstandigheid en onafhankelijkheid, zodat men weer kan mee doen in de samenleving, Ivm vervanging als gevolg van langdurig verlof zijn wij op zoek naar een Consulent Schuldhulpverlening.
Dit is je opdracht
Bij de gemeente Amstelveen ziet jouw baan als Consulent Schuldhulpverlening er anders uit dan je misschien wel gewend bent. Bij ons heb je namelijk écht de tijd en de ruimte om het verschil te maken. Doordat wij lage caseloads hebben, is er tijd om met de inwoner in gesprek te gaan en een uitgebreide analyse te maken van de hulpvraag (oorzaak en psychosociale problematiek). Het uiteindelijke doel is het realiseren van gedragsveranderingen met betrekking tot het uitgavenpatroon.
Dit doe je op een gemiddelde werkdag
Vandaag werk je op het gemeentehuis in Amstelveen. Thuis reserveer je via de app alvast een bureau naast een raam. Als je de luxaflex opendoet, geniet je even van het vrije uitzicht op de Amstelveense Poel voordat de werkdag begint. Je bekijkt in je e-mail en je actielijst of er urgente zaken zijn en beoordeelt of het daardoor nodig is om je planning aan te passen.
Om 9.15 uur heb je een overlegje met een collega uit je toetsgroep. Je wilt graag mondeling toelichten waarom jij een andere keuze zou maken in het dossier van je collega. Jouw collega is heel benieuwd naar jouw kijk op de kwestie. Om 10.00 uur heb je een afspraak met familie Huyschebos voor een intakegesprek. Een gezin met kinderen en problematische schulden. Ze hebben al een hele tijd de huur niet kunnen voldoen. Deze inwoners zijn bij jou gekomen via Team Vroegsignalering. Mevrouw en mevrouw Huyschebos zijn gehuwd buiten gemeenschap van goederen en hebben samen een bedrijf. Ze gaan er van uit dat ze binnenkort een grote opdracht binnenhalen en daarmee ineens de huur kunnen voldoen. Ze willen graag uitstel van de verhuurder en hopen op jouw ondersteuning. Ze gaan er van uit dat ze uiteindelijk zelf de tekorten weer kunnen rechttrekken. Jij twijfelt en vraagt de situatie goed uit. Het gesprek loopt uit en je plant meteen een vervolg.
Het is tijd voor de lunch. Je bent benieuwd welke maaltijdsalade er vandaag op het menu staat en gaat met een aantal collega’s naar het bedrijfsrestaurant.
Na de lunch loop je even langs bij je collega van de afdeling Werk en Inkomen om na te gaan of jouw klant de gegevens voor de Bbz-aanvraag heeft ingeleverd.
Aan het eind van de dag heb je een multidisciplinair overleg met verschillende collega’s en met jouw klanten, familie van der Meer. Er wonen twee meerderjarige kinderen in huis en die willen niet bijdragen in de kosten. Het zijn lastige gesprekken, maar samen met je collega’s van het Sociaal Team en Minimaregelingen lukt het om schot in de zaak te krijgen. Voldaan ga je naar huis’.
Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend. Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.
Als Schuldhulpverlener beschik je over:
· Competenties
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox