Gemeente Twenterand

Registeraccountant control

Gemeente Twenterand

De opdracht­omschrijving

Ben jij een ervaren registeraccountant die ons interne controleproces tijdelijk wil helpen uitvoeren, reviewen en verbeteren gelet op de rechtmatigheidsverantwoording 2021? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Je levert een belangrijke bijdrage aan de risicoanalyse en controle van de werking van de verbijzonderde interne controle-processen. Je voert zelfstandig controles uit op risicovolle processen en systemen (a.d.h.v. een steekproef) en geeft daarbij een oordeel over de betrouwbaarheid en rechtmatigheid.

Je rapporteert en presenteert de bevindingen van uitgevoerde controles en voert een review op de ic van de adviseurs control en het dossier eindejaarscontrole (EJC). Daarbij doe je
adviesvoorstellen (inclusief aanbevelingen) voor het tijdig bijstellen van processen indien zich hierin risicovolle onvolkomenheden voordoen.


Je hebt een controlerende en uitvoerende taak, maar een kritische houding en meedenken over nieuwe methoden van onderzoek zijn hier nadrukkelijk onderdeel van. Niet alleen in theorie, maar vooral ook in de praktische uitvoering van de onderzoeken.

De kerntaken zijn:
  • Uitvoeren review ic-dossiers en dossier eindejaarscontrole;
  • Uitvoeren van (aanvullende) gegevensgerichte werkzaamheden met betrekking tot noodzakelijke interne beheersmaatregelen (uitvoeren interne controle concern breed);
  • Afstemming van controlewerkzaamheden met de accountant;
  • Vastleggen controles in controledossiers;
  • Operationeel aansturen adviseurs interne controle;
  • Gesprekspartner afdelingsmanagers (terugkoppelen bevindingen);
  • Aansturen op te ondernemen stappen richting rechtmatigheidsverantwoording;

De Eisen

  • Kandidaat heeft minstens 3 jaar werkervaring als (mede)verantwoordelijke voor het VIC proces en jaarrekeningtraject bij gemeente als senior/RA.
  • Kandidaat heeft kennis van Unit4 Financials
  • Kandidaat heeft werkervaring met de opzet, uitvoering en evaluatie en (verbetering) van audits (vic).
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie binnen eén of meerdere gemeentes, in de afgelopen 8 jaar
  • Kandidaat is een geregistreerd RA

De Wensen

  • De competenties, kennis en ervaring worden getoetst tijdens het gesprek. • Uitstekende communicatieve vaardigheden; • Vaardigheden op data-analyse en ervaring met IT-audit zijn een pré; • Tact, overtuigingskracht, nieuwsgierigheid en enthousiasme; • Een resultaatgerichte en planmatige manier van werken.
  • Kandidaat heeft werkervaring met methodieken en technieken van audits/vic.
  • Er dienen minimaal 2 recente referenties op het CV te staan met contactgegevens.
  • Kandidaat heeft kennis van gemeentelijke (vic) processen (inkopen, aanbesteding, jeugdwet, personeel en salarissen, WMO, participatie, subsidies, grondexploitatie e.d.).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox