Gemeente Zeist

Regisseur veiligheid

Gemeente Zeist

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!    

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.   

Opdracht 
Je hebt in de periode juni tot december een paar specifieke opdrachten op het gebied van openbare orde & veiligheid en bent daarnaast verantwoordelijk voor het coördineren en monitoren van het veiligheidsbeleid binnen de gemeente Zeist. Je werkt samen met verschillende afdelingen binnen de gemeente, externe partners en stakeholders om de veiligheid in onze gemeente te waarborgen en te verbeteren. Dat doe je door in verbinding te staan en relaties te onderhouden. Je adviseert de burgemeester en het college gevraagd en ongevraagd over veiligheidsaspecten.

Je hebt ervaring met de volgende zaken; 

  • Opstellen en laten vaststellen door het College van het uitvoeringsplan (UVP);
  • Bestuurlijke annotaties kunnen opstellen;
  • Uitvoeren acties binnen het UVP 2024-2025:
    • Aansturen van de uitvoering. Zorgen dat de acties die je bij anderen uitzet worden uitgevoerd. Denk aan ondermijning en zorg & veiligheid;
    • Aanpak cybercrime coördineren. Bewustwordingstraining ondernemers en senioren. Preventieve acties voor inwoners regelen. Trainer de trainersessies regelen;
  • Strategisch, tactisch en operationele OOV-zaken aanpakken en afronden. Denk aan regie pakken bij issues en incidenten, daarbij mensen in de organisatie aansturen en begeleiden en opschalen wanneer nodig;
  • Coaching van de veiligheidsadviseurs;
  • Sturen op de uitvoering IVP en UVP op de verschillende prioriteiten, zoals veiligheid in de wijk;
  • Vervanging en waarneming van strategisch adviseur burgemeester indien nodig;
  • P&C-cyclus begrijpen en toepassen;
  • Ambtelijk overleg (voorbereiden Driehoeksoverleg);
  • Diverse overleggen voorzitten;
  • Afstemming met griffier over bestuurlijke planning veiligheid;
  • Organisatietalent om bijeenkomsten te organiseren.

Competenties
Je bent collegiaal, pro-actief, analytisch en denkt terwijl je doet. Je bent communicatief vaardig. Je politieke en bestuurlijke antenne is scherp, je vangt zaken op en weet de juiste stakeholders en bondgenoten te betrekken. Je toont eigenaarschap en bent resultaatgericht. Je bent bekend met de overlegstructuren binnen de Veiligheidsregio Utrecht en de eenheid Midden-Nederland.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal . Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1. 

CV-eisen
Maximaal 6 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

 

De Eisen

  • Beschikbaar per 2 juli 2025 voor ten minste 24 uur per week;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor WO-niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van openbare orde en veiligheid bij een gemeente;
  • Aantoonbaar beschikbaar in de maanden juli en augustus in verband met de al geplande vakanties binnen het team;

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het strategisch adviseren van de burgemeester op het gebied van openbare orde en veiligheid
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met coaching van veiligheidsadviseurs
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met ambtelijk overleg en advisering
  • Een afgeronde opleiding op minimaal wo-bachelor niveau in de richting van rechten of bestuurskunde
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur openbare orde en veiligheid bij een gemeente

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
12 mei 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox