Gemeente Zoetermeer

Regisseur schuldhulpverlening ziektevervanging

Gemeente Zoetermeer

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is. 

Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk op te reageren via een payroll constructie.

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
Het Sociaal Domein is actief op een breed terrein. Sinds de decentralisaties vanaf begin 2015 zijn de taken van de gemeente toegenomen. Wij zijn beleidsmatig verantwoordelijk voor de maatschappelijke ontwikkelingen in Zoetermeer. Onze afdeling ontwikkelt strategie, adviseert het bestuur en werkt nauw samen met zowel externe als interne partners om gemeenschappelijke doelen te bereiken. De positie van inwoners staat hierbij centraal. Bestaanszekerheid is hierin een speerpunt. Extern werken we onder andere samen met (jeugd)zorg- en welzijn aanbieders en instellingen en verenigingen op het gebied van onderwijs, sport en kunst & cultuur. Het sociaal Domein bestaat naast de beleidsteams Netwerken en Opdrachten en Projecten uit de uitvoeringsteams Werk en Inkomen, Zorg & Inkomen, Handhaving en Jeugd en Gezinshulp (JGH).  Je komt te werken bij Zorg & Inkomen en meer in het bijzonder de unit schuldhulpverlening.

De uitvoeringsteams zijn verantwoordelijk van begeleiding naar werk tot leerplicht, schuldhulpverlening, jeugdzorg of inkomensondersteuning waarbij steeds meer onderscheid wordt gemaakt naar unieke behoeften, mogelijkheden en omstandigheden. Belangrijk daarbij is de juiste verbinding van beleid en uitvoering met expliciet aandacht voor integraal werken, en het zorgen voor een klimaat van leren en ontwikkelen voor de medewerkers.

Wie kiest voor werken bij het Sociaal Domein van de gemeente Zoetermeer kiest voor werken bij een ambitieuze afdeling. Een lerende en wendbare houding past daarbij. Collega’s hebben het in zich om te netwerken, kwaliteiten en opdrachten dienstbaar te maken aan de noodzakelijke vragen en opgaven uit de samenleving. Het werk is waardevol, we kunnen écht het verschil maken. De sterke gerichtheid op samenwerking helpt om datgene in en voor de stad tot stand te brengen dat nodig is, binnen of buiten de grenzen van de afdeling of de gemeentelijke organisatie

Opdracht
In de functie van Regisseur Schuldhulpverlening probeer je jouw cliënten, waar dat mogelijk is, te begeleiden en ondersteunen naar duurzame financiële zelfstandigheid, zelfredzaamheid en maatschappelijke participatie. Je biedt ze hiervoor een effectief en rechtmatig schuldhulpverleningstraject aan die zorgt voor een beperking van de schuldenproblematiek in gemeente Zoetermeer en een actieve uitvoering van het Sociaal Domein beleid. Vanuit de visie van integrale dienstverlening is het uitgangspunt daarbij zelfredzaamheid. Echter waar dit niet tot de mogelijkheden behoort, is duurzame financiële dienstverlening aan de orde.
Je krijgt te maken met cliënten met financiële en/of meervoudige problematiek.  Hiervoor stel je een hulpverleningsplan op met de verschillende stakeholders die zich niet alleen richt op de technische hulpverlening, maar ook op oplossingen van de onderliggende problematiek.
Zorg tijdens het traject en nazorg zijn belangrijke aandachtsgebieden naast het schulden regelen en stabiliseren nu de saneringsperiode teruggebracht is naar 18 maanden. Dit vereist intensief contact met de betrokken inwoners.

Dit ben jij
Geen enkele dag is hetzelfde en er is genoeg te doen en dat is maar goed ook want jij gedijt het best in een veeleisende omgeving. Je voelt je als een vis in het water in deze rol waarin jij je netwerkvaardigheden moet inzetten om goed in kaart brengen waar de problematiek zit. Proactief ga jij met je caseload aan de slag, schakel je makkelijk van het ene dossier naar het andere en lever je maatwerk. Je boekt graag resultaten en bent daarin koersvast maar verliest nooit het gezamenlijke doel uit het oog. Met jouw helikopterview kan jij goed overzien wat de eventuele gevolgen zijn van het niet nakomen van de gemaakte afspraken en het nemen van verschillende besluiten. Dat zien we ook terug in jouw goede communicatieve vaardigheden. Je kan goed omgaan met weerstand en snapt wat voor belangen er meespelen voor de verschillende stakeholders en met jouw heldere schrijfstijl raak jij de juiste toon. Jij denkt niet in beperkingen maar adviseert op voorhand over de verschillende mogelijkheden.  Intensief contact met de inwoners schrikt je niet af, integendeel. Je bent bekend met stress sensitief werken en past deze methode graag toe. Met jouw empathisch vermogen stel jij je dienstverlenend en klantgericht op maar daarbij bewaak jij continu je eigen grenzen. Je koppelt een ondernemende instelling aan het vermogen om kritisch naar processen én naar jezelf te kijken. Je bent oprecht nieuwsgierig en blijft daardoor altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in jouw vakgebied.

Competenties
-        Groot empathisch vermogen;
-        Stressbestendigheid;
-        Goede toepassing van timemanagement en caseloadbeheersing;
-        Uitstekende mondelinge uitdrukkingsvaardigheid;
-        Goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
-        Kan goed omgaan met weerstanden;
-        Kan uitstekend samenwerken en is een bruggenbouwer.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals: 
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag

 

De Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als schuldhulpverlener;
  • Minimaal een afgeronde mbo niveau 4 opleiding;

De Wensen

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar binnen het Sociaal Domein van een gemeentelijke organisatie
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Schuldhulpverlening
  • Aantoonbare werkervaring met Stratech, benoem waar dit is opgedaan
  • Aantoonbaar 3 of meer cursussen gevolgd op het gebied van schuldhulpverlening in de laatste 5 jaar

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
26 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox