Gemeente Amsterdam
max ā¬100 per uur
Noord-Holland
12 uur per week
01 januari 2022
31 december 2022
Functieomschrijving
Als Regisseur Integrale Pleinenaanpak fungeer je als het centraal strategisch aanspreekpunt. Je werkt aan een breed gedragen, fundamentele fysieke, economische en programmatische vernieuwing (wonen, markt, evenementen) voor de betreffende pleinen inclusief aanliggend winkelgebied. Dit doe je merkbaar en zichtbaar samen met de community van buurtbewoners, ondernemers, wijkpartners en de gemeente. De Regisseur Integrale Pleinenaanpak zal- met de interne en externe stakeholders van deze aanpak en zijn/haar netwerk van expertise en innovatieve methoden- een ruimtelijk, sociaal en economische visie ontwikkelen, uitwerken/detailleren en tot uitvoer brengen voor het vitaal functioneren van de betreffende pleinen in 2025 als onderdeel van de investeringsaanpak Nieuw-West. De werkzaamheden omvatten twee pleinen (projecten) in Amsterdam Nieuw-West die zich in verschillende projectfases bevinden. Waar de werkzaamheden zich in Q1 focussen op beide pleinen, zal vanaf 1 april 2022 alleen nog regie gevoerd worden over het Lambertus Zijlplein. In Q1 zullen de werkzaamheden daardoor gemiddeld 24 uur zijn, na afronding per Q2 is de verwachting dat dit 12 uur per week is voor de overige duur van het project.
Werkzaamheden
Voor Plein '40-'45 zijn de werkzaamheden gericht op het afronden van een aantal lopende projecten en zal de regie aan het eind van het eerste kwartaal van 2022 geborgd en overgedragen worden:
Voor het Lambertus Zijlplein zijn de regie doelstellingen voor het gehele jaar 2022 vastgelegd:
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/
De opdrachtgever(s)
Amsterdam Nieuw West is één van de zeven stadsdelen van Amsterdam. De stadsdelen zijn de schakel tussen de buurt en het stadhuis. Ieder stadsdeel heeft een eigen dagelijks bestuur en stadsdeelcommissie. De stadsdeelcommissies bestaan uit vertegenwoordigers uit de buurten. Zij behartigen de belangen van bewoners en ondernemers en adviseren het dagelijks bestuur en het stadsbestuur over wat er speelt in het stadsdeel. De stadsdeelorganisaties zijn in de eerste plaats gericht op de uitvoering van stedelijk beleid. Veel ambtenaren die in de stadsdelen werken, zie je dagelijks op straat voor bijvoorbeeld het onderhoud van het groen, handhaving en het ophalen van huisvuil. Het stadsdeel Nieuw West bestaat uit de gebieden: De Aker, Sloten, Nieuw-Sloten, Geuzenveld, Slotermeer, Sloterdijk, Osdorp en Slotervaart. Het groene, multiculturele Nieuw West wordt gekenmerkt door tientallen broedplaatsen, heel veel nieuwe jongerenwoningen, steeds meer hippe koffietentjes en een uitbundig nachtleven.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox