Gemeente Amsterdam

Regisseur Integrale Pleinenaanpak Plein '40-'45 & Lambertus Zijlplein

Gemeente Amsterdam

De opdrachtĀ­omschrijving

Functieomschrijving
Als Regisseur Integrale Pleinenaanpak fungeer je als het centraal strategisch aanspreekpunt. Je werkt aan een breed gedragen, fundamentele fysieke, economische en programmatische vernieuwing (wonen, markt, evenementen) voor de betreffende pleinen inclusief aanliggend winkelgebied. Dit doe je merkbaar en zichtbaar samen met de community van buurtbewoners, ondernemers, wijkpartners en de gemeente. De Regisseur Integrale Pleinenaanpak zal- met de interne en externe stakeholders van deze aanpak en zijn/haar netwerk van expertise en innovatieve methoden- een ruimtelijk, sociaal en economische visie ontwikkelen, uitwerken/detailleren en tot uitvoer brengen voor het vitaal functioneren van de betreffende pleinen in 2025 als onderdeel van de investeringsaanpak Nieuw-West. De werkzaamheden omvatten twee pleinen (projecten) in Amsterdam Nieuw-West die zich in verschillende projectfases bevinden. Waar de werkzaamheden zich in Q1 focussen op beide pleinen, zal vanaf 1 april 2022 alleen nog regie gevoerd worden over het Lambertus Zijlplein. In Q1 zullen de werkzaamheden daardoor gemiddeld 24 uur zijn, na afronding per Q2 is de verwachting dat dit 12 uur per week is voor de overige duur van het project.

Werkzaamheden
Voor Plein '40-'45 zijn de werkzaamheden gericht op het afronden van een aantal lopende projecten en zal de regie aan het eind van het eerste kwartaal van 2022 geborgd en overgedragen worden:

  • Voortzetting samenwerkingsovereenkomst met de community van buurtbewoners, ondernemers, wijkpartners en de gemeente. - Regie houden over het schetsontwerp vanuit R&D voor de stedelijke vernieuwing van Plein 40-45. Actieve samenwerking en afstemming met R&D en G&O.
  • Verantwoordelijk voor het opstellen en duurzaam verankeren van een borgingsplan voor de verschillende projecten.
  • Aanspreekpunt voor de voorbereiding en begeleiding om de pleinenaanpak van Plein 40-45 om als casus in te brengen bij Amsterdam Doelgericht. Overdracht vindt plaats aan de projectmanager Plein 40-45.


Voor het Lambertus Zijlplein zijn de regie doelstellingen voor het gehele jaar 2022 vastgelegd:

  • Uitvoeren en afronden van de verschillende onderdelen in het uitvoeringsplan "integrale aanpak 2021-2022 Lambertus Zijlplein" en daarbij het opleveren van een overdrachtsdocument/plan voor 2023 voor gebiedsteam / programmamanager EZ.
  • Relatiemanagement, opbouw en borgen community/samenwerkingsverbanden omwonenden, ondernemers en partners d.m.v. verschillende netwerkbijeenkomsten. Overdracht vindt eind 2022 plaats aan het gebiedsteam / programmamanager EZ.
  • Centraal strategisch aanspreekpunt voor programmering en interventies/projecten op Lambertus Zijlplein.
  • Aanspreekpunt voor de voorbereiding en begeleiding om de pleinenaanpak van Lambertus Zijlplein om als casus in te brengen bij Amsterdam Doelgericht. Overdracht vindt plaats aan de gebied coördinator gebiedsteam.
     

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Amsterdam Nieuw West is één van de zeven stadsdelen van Amsterdam. De stadsdelen zijn de schakel tussen de buurt en het stadhuis. Ieder stadsdeel heeft een eigen dagelijks bestuur en stadsdeelcommissie. De stadsdeelcommissies bestaan uit vertegenwoordigers uit de buurten. Zij behartigen de belangen van bewoners en ondernemers en adviseren het dagelijks bestuur en het stadsbestuur over wat er speelt in het stadsdeel. De stadsdeelorganisaties zijn in de eerste plaats gericht op de uitvoering van stedelijk beleid. Veel ambtenaren die in de stadsdelen werken, zie je dagelijks op straat voor bijvoorbeeld het onderhoud van het groen, handhaving en het ophalen van huisvuil. Het stadsdeel Nieuw West bestaat uit de gebieden: De Aker, Sloten, Nieuw-Sloten, Geuzenveld, Slotermeer, Sloterdijk, Osdorp en Slotervaart. Het groene, multiculturele Nieuw West wordt gekenmerkt door tientallen broedplaatsen, heel veel nieuwe jongerenwoningen, steeds meer hippe koffietentjes en een uitbundig nachtleven.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende afgeronde wo opleiding. Bijvoorbeeld richting bedrijfseconomie, bedrijfskunde/opleidingskunde, en/of maatschappelijke innovatie. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beĆ«indigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van maatschappelijke vernieuwing en gebiedsgericht werken.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring met versterken integraal werken binnen een overheidsorganisatie.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie. Dit dient uit het cv te blijken.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring met co-creatie en community gerichte projecten.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van lokale gebiedscontext.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar recente werkervaring in vergelijkbare opgaven (integrale gebiedsontwikkeling binnen een economisch omgeving/werkveld).

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft een proactieve houding en flexibiliteit in werktijden. Dit wordt getoetst tijdens het interview, indien hiervoor uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat heeft uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst tijdens het interview, indien hiervoor uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van en actieve participatie in innovatieve ontwikkelingen van het werkterrein.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met werken volgens de methode urban commons.
  • De aangeboden kandidaat heeft werkervaring binnen de Gemeente Amsterdam, met voorkeur binnen een stadsdeel.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox