RSD Kromme Rijn Heuvelrug

Regisseur Intake

RSD Kromme Rijn Heuvelrug

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug biedt een vangnet voor de inwoners van de gemeenten De Bilt, Bunnik, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Zeist die tijdelijk niet of onvoldoende in hun inkomen kunnen voorzien. Wij begeleiden hen zo snel mogelijk naar betaald werk of een andere dagbesteding. Een uitdagende taak. Het succes van onze organisatie hangt af van de resultaten die wij behalen in de uitstroom van cliënten, het beperken van de instroom en de kwaliteit waarmee wij bestaande cliënten begeleiding bieden.

Onze medewerkers maken het verschil. Voor onze cliënten en voor onze organisatie!  De inzet van elke medewerker is van belang. In een uitdagende omgeving zijn zij de  professionals, die samenwerken, elkaar steunen en van elkaar leren. Samen bouwen we zo aan een organisatie waar we trots op kunnen zijn!

Opdracht
Als regisseur intake ben je verantwoordelijk voor de integrale beoordeling van het recht op een uitkering; je beoordeelt op basis van recht en doelmatigheid de uitkering. Je beoordeelt de aanvraag op basis van de Participatiewet en aanverwante regelgeving nauwkeurig, je vraagt zo nodig door en indien aan de orde verwijs je de klant door naar een voorliggende (inkomens)voorziening. Hiernaast kun je klanten ook doorverwijzen naar andere vormen van hulpverlening en/of ondersteuning, zoals bijvoorbeeld een wijkteam, maar ook schulddienstverlening. Voor iedere klant die uiteindelijk een aanvraag indient, stel je een diagnose op, zodat gepaste klantbegeleiding (naar werk of activering) in gang kan worden gezet. Indien het noodzakelijk is werk je nauw samen met een handhaver om het recht op bijstand goed te kunnen beoordelen. Indien een klant snel aan het werk kan, schakel je een recruiter van het WSP in die je hierbij kan ondersteunen.  Naast het contact met de klanten, heb je ook contact met vertegenwoordigers van de klanten.

Dit is wat je gaat doen:

  • Voeren van meldingsgesprekken;
  • Voeren van intakegesprekken;
  • Beoordelen en afhandelen aanvragen levensonderhoud in het kader van de Participatiewet, IOAW en incidenteel bijzondere bijstand;
  • Ben je alert op rechtmatige verstrekking van de uitkering en beoordeel je evt. in samenwerking met een handhaver (bij complexe zaken) het recht op een uitkering;
  • Je maakt voor iedere klant een diagnose in het systeem Competensys op basis waarvan de gepaste klantbegeleiding in gang kan worden gezet;
  • Verwijs je door binnen het netwerk naar ondersteunende en/of aanvullende voorzieningen;
  • Signaleer je mogelijkheden tot optimalisatie en eventuele aanpassing van beleid en uitvoeringsregels en doe je verbetervoorstellen.

Competenties

  • Samenwerken;
  • Netwerken;
  • Initiatief;
  • Klantgericht;
  • Resultaatgericht.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van aanvragen levensonderhoud in het kader van de Participatiewet en IOAW;
  • Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Kandidaat is beschikbaar in de maanden juli, augustus en september 2023 (geen vakantie gepland);
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Aantoonbare ervaring met Suite;
  • Minimaal 2 jaar ervaring met het voeren van intakegesprekken;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het afhandelen van aanvragen levensonderhoud in het kader van de Participatiewet en IOAW;
  • Aantoonbare ervaring met Competensys;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox