gemeente Utrecht

Recruitment Marketeer

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Periode:           Van 10 oktober 2022  tot 10 december 2022
Belasting:         24 -32 uur per week gemiddeld
Tarief:                Wij ontvangen graag de offerte met uw marktconforme tarief.

Utrecht is een van de snelst groeiende steden van Nederland. De stad groeit en ontwikkelt zich in een rap tempo en de organisatie van de gemeente groeit en ontwikkelt mee. Op dit moment zijn er ca. 4500 medewerkers in dienst. Het recruitmentteam van de gemeente Utrecht adviseert het management om deze groei te begeleiden (> 600 vacatures per jaar en ongeveer 350 inhuuraanvragen) en is onderdeel van een brede HRM afdeling. Een opdracht die steeds uitdagender wordt in deze krappe arbeidsmarkt.

Je taken zijn:
Invulling geven aan de nieuwe rol van Recruitment marketeer. Naar verwachting start per 1 november a.s. iemand in deze functie bij ons. Wij zoeken nu iemand die alvast aan de slag kan gaan vanuit eerder opgedane expertise en opleiding om deze rol in te vullen en de nieuwe medewerker in te kunnen werken.
De Recruitment Marketeer is verantwoordelijk voor het genereren van zoveel mogelijk kwalitatieve sollicitaties tegen de laagste kosten. Dit doe je o.a. door het verkeer op onze website werkenbijutrecht.nl en de resultaten van verschillende (online) campagnes te analyseren en te vertalen naar duidelijke en slimme informatie. Dankzij jouw adviezen en het inrichten van marketingcampagnes maak jij Utrecht zichtbaarder op de arbeidsmarkt. Dat doe je niet alleen, je werkt nauw samen met een extern mediabureau, een arbeidsmarktcommunicatieadviseur en recruiters.
Je hebt veel vrijheid in deze functie en jouw eigen inbreng stellen we op prijs. Jij pakt te allen tijde de regie.

  • Jij zet de wervingscampagnes op samen met een mediabureau en bepaalt samen met de recruiter op welke kanalen op basis van data. Zo zorg je dat we de juiste kandidaten bereiken met onze campagnes en vacatures.
  • Jij bent de expert en adviseur voor de recruiters over maatwerkcampagnes op doelgroep en vacatureniveau door middel van data analyses en rapportages van eerdere campagnes, uit het recruitment systeem en onze website. Rapportages en analyses die je zelf maakt.
  • Je bewaakt de onlinecampagnes voor onze doelgroepen die passen binnen de planning en het budget.
  • Jij bent onze gesprekpartner met de mediabureaus. Je weet wat er speelt binnen de wervingscampagnes (wat werkt wel, wat niet) en  je vertaalt dit door naar de mediabureaus en stuurt hen hier ook op aan.
  • Je beheert de website www.werkenbijutrecht.nl samen met de arbeidsmarktcommunicatieadviseur en doet voorstellen ter verbetering.
  • Je bewaakt de kwaliteit en de planning van de content op onze (online) kanalen.


Jij bent:

  • Minimaal 5 jaar ervaring in online marketing.
  • Minimaal 3 jaar ervaring in arbeidsmarktcommunicatie als marketeer.
  • Bewezen track record met opzetten van rapportages en het analyseren van data op arbeidsmarktcommunicatie- open vraag informatief
  • Bij voorkeur ervaring met Google Analytics-punten toekennen als kandidaat ervaring heeft.
  • Je houdt ervan om (online) content te maken voor verschillende doelgroepen.
  • Afgeronde opleiding op minimaal Hbo -niveau.
  • Je hebt eerder actief en zelfstandig voorstellen gedaan om de resultaten van wervingscampagnes continu te verbeteren.
  • Je hebt een duidelijke eigen visie op hoe optimale campagnes en social media advertenties functioneren.


Goed om te weten: De gesprekken vinden plaats op vrijdag 30 september in de middag.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Je hebt ervaring in online marketing: - Meer dan 5 jaar - 3 tot 5 jaar - 2 tot 3 jaar - Minder dan 2 jaar
  • Je hebt ervaring als marketeer in de arbeidsmarktcommunicatie:   - Meer dan 3 jaar - 2 tot 3 jaar - 1 tot 2 jaar
  • Geef een toelichtinig op je bewezen track record met het opzetten van rapportages en het analyseren van data op arbeidsmarktcommunicatie:
  • Je hebt ervaring met Google Analytics:

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox