Gemeente Venlo
max €60 per uur
Limburg
36 uur per week
16 maart 2020
16 september 2020
Gemeente Venlo
De gemeente Venlo heeft circa 100.000 inwoners, 1.000 medewerkers en behoort tot de 100.000+ gemeenten. De gemeente omvat meerdere stadsdelen, zoals in het westen aan de overkant van de rivier de Maas Blerick en in het zuiden Tegelen en Belfeld en in het Noorden de dorpen Arcen, Lomm en Velden. De gemeente trekt wereldwijd de aandacht met haar inspanningen op het gebied van circulariteit, waarbij ze zich onderscheidt door de toepassing van de cradle to cradle-filosofie. Uitgangspunten die ook vertaald zijn naar bedrijfsvoering en organisatie De kern van het idee is dat grondstoffen zonder kwaliteitsverlies kunnen worden hergebruikt. Het nieuwe stadskantoor - een fantastische werkplek - is daar een perfect voorbeeld van. Duurzame ontwikkeling, sociaal ondernemerschap, people, planet, prosperity, diversiteit en meerwaarde. Allemaal begrippen die aansluiten bij deze visie.
De gemeente Venlo is een moderne, ambitieuze organisatie die volop in ontwikkeling is en bouwt aan de ontwikkeling van de stad en het verbeteren van de dienstverlening aan de inwoners. De ontwikkeling is gericht op verbetering van de bestuurlijke en ambtelijke aansturing, klantgerichter opereren, meer integraal werken en meer ruimte en verantwoordelijkheid aan de medewerkers te geven.
Team rechtmatigheid Sociaal Domein
Jij komt te werken in het Team Rechtmatigheid Sociaal Domein! Samen met ± 40 collega’s, verdeeld over de clusters aanvragen, onderhoud en kwaliteit, geef jij integraal uitvoering aan de Participatiewet, de IOAW en andere vormen van inkomensondersteuning, waaronder het minimabeleid. Insteek is een integrale dienstverlening, waarbij de focus ligt op uitstroom naar werk en participatie aan de samenleving. Jij komt te werken binnen het cluster aanvragen waarbij je het recht op bijstand en IOAW uitkeringen beoordeeld.
Van al onze medewerkers verwachten we dat zij resultaatgericht zijn en dat zij samenwerken met collega’s, met maatschappelijke organisaties en andere gemeenten. Tevens verwachten wij dat zij betrokken zijn bij de klant, de organisatie en naar de collega’s.
De functie van Rechtmatigheidscoach wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Rechtmatigheidscoach is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een ZZP’er/ DGA. ZZP’ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.
Je geeft uitvoering aan de Participatiewet en de IOAW en voert wet- en regelgeving met betrekking tot het vakgebied uit;
Je bent verantwoordelijk voor de beoordeling van aanvragen van een uitkering, doet zo nodig huisbezoeken en verwijst indien nodig door naar externe instellingen;
Je beoordeelt aanvragen bijzondere bijstand en geeft uitvoering aan het minimabeleid voor zowel klanten met een bijstandsuitkering en niet uitkeringsgerechtigden;
Je ondersteunt bij en beoordeelt (im)materiële hulpvragen, begeleidt en adviseert, verwijst door en onderhoudt indien nodig contacten met hulpverleningsinstanties/ ketenpartners;
Draagt zorg voor terugkoppeling en doorgeleiding naar de collega’s van het team Werk en de Backoffice;
Jouw profiel
Je beschikt over een HBO diploma;
Je hebt relevante kennis van het sociaal zekerheidsrecht, de Participatiewet en Algemene Wet Bestuursrecht;
Je beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring als rechtmatigheidscoach/ klantmanager inkomen;
Je werkt zelfstandig, maar bent ook een echte teamplayer;
Je beschikt over minimaal 1 jaar werkervaring met GWS/Suite;
Je bent een doener die nieuwsgierig en innovatief is en bereid om te leren;
Je beschik je over uitstekende communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk), bent sociaal handig, je gaat makkelijk om met verandering, je neemt initiatief en beschikt over een ‘frisse’ blik.
Tot slot, met jouw ervaring, competenties of kennis voeg jij iets extra’s (meerwaarde) toe aan het team.
Gemeente Venlo nodigt 5 kandidaten uit voor een selectiemiddag. De gesprekken zullen plaatsvinden op vrijdag 06 maart 2020, tussen 09.00 - 13.00 uur. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.
Contact over de opdracht en/of procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Banenplein Limburg. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk hierover geen contact met gemeente Venlo op te nemen.
Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op banenpleinlimburg.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie geen offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.banenpleinlimburg.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox