Uitvoeringsorganisatie BBS

Projectmedewerker minima en bijzondere bijstand participatiewet

Uitvoeringsorganisatie BBS

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest.
Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.

Onze kernwaarden zijn:

  • Denken in mogelijkheden,
  • Klantgerichtheid: de klant staat centraal,
  • Professionaliteit,
  • Efficiënt werken en
  • Gericht op Samenwerking.

Opdracht
De opdracht is bedoeld om de klantmanagers inkomen te ontlasten zodat hier ruimte ontstaat hun eigen caseload goed te blijven beheren en de focus op de nieuwe aanvragen levensonderhoud kunnen leggen.

  • Het beoordelen en afhandelen van aanvragen voor bijzondere bijstand, minimaregelingen, Individuele Inkomenstoeslag (IIT), compensatie eigen risico (CER).
  • Het zelfstandig onderzoeken van aanvragen met soms complexe problematiek en behandelen volgens de omgekeerde toets benadering.
  • Het rapporteren en juridische advisering met betrekking tot aanvragen.
  • Het zelfstandig beheren en monitoren van een caseload.
  • Het hebben van fysiek klantcontact of afleggen van huisbezoeken bij klanten.

Competenties

  • Communicatief vaardig, vooral in persoonlijk contact;
  • Actuele kennis van relevante wet en regelgeving;
  • Klantgericht;
  • Flexibel inzetbaar, geen 9 tot 5 mentaliteit en indien noodzakelijk aanwezig op kantoor ook wanneer dit een thuiswerkdag is.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1-2 (maximaal 1 x 32 of 2 x 16)

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk:  ja

De Eisen

  • Uurtarief maximaal € 65,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 april 2025 voor 32 uur per week;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar aaneengesloten zelfstandig, zonder tussenkomst van een toetsing, aanvragen bijzondere bijstand, minima, CER en IIT afgehandeld;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met Suite (omschrijf duidelijk in cv waar deze ervaring is opgedaan) en Zaaksysteem.

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het afleggen van huisbezoeken;
  • Aantoonbare werkervaring met Suite (omschrijf duidelijk in cv waar deze ervaring is opgedaan;
  • Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van complexe aanvragen waarbij complexe problematiek speelt (benoem duidelijk de complexiteit in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig opstellen van rapportages en beschikkingen;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de Participatiewet;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox