Gemeente Venlo

Projectmedewerker

Gemeente Venlo

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als gemeente Venlo werken we iedere dag hard aan de realisatie van onze Toekomstvisie en de kwaliteit van leven in Venlo. Hierbij laten we ons leiden door onze kernwaarden  vertrouwen, oplossingsgericht en daadkrachtig.

Binnen de organisatie van de gemeente Venlo is een team Grondbedrijf en Vastgoed ingericht. Dit team richt zich op alle vastgoed- en grondzaken. Het team is als eigenaar en opdrachtgever verantwoordelijkheid voor alle vastgoed- en grondzaken. De missie voor team Grondbedrijf en Vastgoed wordt als volgt geformuleerd:

“Als eigenaar zorgdragen en verantwoordelijkheid nemen voor een toekomstbestendige vastgoedportefeuille. Als opdrachtgever, opdrachtnemer en verhuurder op een doelmatige en doeltreffende wijze regie voeren  over de instandhouding en exploitaties van de gemeentelijke vastgoedportefeuille”

Het team Grondbedrijf en Vastgoed is druk in de weer met het “beheer op orde”. Onderdeel daarvan is de aanpak van het ongeregistreerd grondgebruik binnen de gemeente en hierover met betrokkenen in gesprek te gaan om tot een legale situatie te komen waarmee eigendom en beheer geformaliseerd wordt. Tegelijkertijd wil het team de opgelopen achterstand in de afhandeling van reguliere aanvragen versneld wegwerken.

Betreffende situaties zijn in beeld gebracht en beoordeeld en kunnen afgehandeld worden.

Binnen de gemeente Venlo zijn wij tijdelijk voor het team Grondbedrijf en Vastgoed op zoek naar een:

Projectmedewerker

Aanpak ongeregistreerde grondgebruik en verkoop reststroken

(Inhuur basis)

Wat ga je doen?

 

Als Projectmedewerker ben je aanspreekpunt voor vragen op gebied van de aanpak ongeregistreerd grondgebruik en verkoop reststroken van de dossiers die je zelfstandig in behandeling hebt. Je bent in staat op een correcte wijze met met burgers huiskamergesprekken te voeren waarbij je rekening houdt met gestelde kaders om dossiers waarbij sprake is van ongeregistreerd gebruik van gemeentegrond te legaliseren. Indien noodzakelijk weet je de expertise van een senior projectmedewerker, bijvoorbeeld op gebied van mediation, in te zetten. Gevoel voor verhoudingen binnen een gemeentelijke organisatie is een pré. Je bent in staat aan te voelen waar oplossingen liggen en door te pakken indien de situatie daar om vraagt.

Wat verwachten we van je?

  • Verantwoordelijk voor in behandeling hebbende dossiers met betrekking tot ‘Verkoop, verhuur en bruikleen van reststroken en aanpak ongeregistreerd grondgebruik’;
  • Zelfstandig begeleiden van verkoop, verhuur en bruikleen van gemeentegrond;
  • Het voeren van gesprekken met burgers, collega’s en bestuurders;
  • Opstellen van bruikleen-, huur-, pacht- en koopovereenkomsten en adviseren bij het opstellen van college-voorstellen;
  • Beoordelen en adviseren over dossiers waarbij een beroep op verjaring wordt gedaan;
  • Organiseren, coördineren en plannen van eigen werkzaamheden;
  • Verslaglegging, budgettering, urenregistratie, administratie.

·         Je werkt gemiddeld 3 dagen per week gedurende ca. 40 weken vanuit het Stadskantoor Venlo (met in acht neming van Coronamaatregelen).

·         Startdatum 1 oktober 2020 of in nader overleg.

·         Voor werkbezoeken kan gebruik gemaakt worden van elektrische deelauto’s van de gemeente.

De functie van Projectmedewerker wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Projectmedewerker is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een ZZP’er/ DGA. ZZP’ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.

 

Kandidaatomschrijving

  • MBO+ werk- en denkniveau; 
  • Minimaal 2 jaar administratieve en juridische werkervaring binnen een gemeente op het gebied van verkoop en verhuur van snippergroen en onrechtmatig grondgebruik, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.
  • Ervaring met overheden;
  • Communicatief vaardig;
  • Oplossingsgericht en integer kunnen handelen;
  • Juridische onderlegd i.r.t. bestuurs- en privaatrecht;
  • Accuraat en onder druk efficiënt en doelmatig kunnen werken;
  • Lef, inlevingsvermogen, initiatief en doorzettingsvermogen.

Interviewplanning

Gemeente Venlo nodigt 3 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden op dinsdag 15 september 2020. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.

Contact over de opdracht en/of procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Banenplein Limburg. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk hierover geen contact met gemeente Venlo op te nemen.

Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op banenpleinlimburg.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie geen offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.banenpleinlimburg.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten.

Dienstencategorie

Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar administratieve en juridische werkervaring binnen een gemeente op het gebied van verkoop en verhuur van snippergroen en onrechtmatig grondgebruik, opgedaan in de afgelopen 4 jaar. Dit moet duidelijk blijken uit de functie, werkzaamheden, opdrachtgevers/werkgevers en de gewerkte periodes die op het CV vermeld staan.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><p>klik met de organisatie 5% - gestelde eisen in de opdracht 10% - gestelde wensen in kandidaatsomschrijving 10%</p>
  • Op CV aantoonbaar werkervaring met het zelfstandig begeleiden van verkoop, verhuur en bruikleen van gemeentegrond.
  • Op CV aantoonbaar politieke en bestuurlijke sensitiviteit; dit moet duidelijk blijken uit de werkervaring m.b.t. college en bestuurlijke voorstellen en opdrachtgevers/werkgevers die op het CV vermeld staan. Vermeld daarbij tenminste 1 referentie.
  • Op CV aantoonbaar per direct (uiterlijk 01 oktober 2020) beschikbaar voor 24 uur per week gedurende tenminste 40 weken op locatie Stadskantoor Venlo. Vermeld de beschikbaarheid duidelijk.
  • Op CV aantoonbaar tenminste een afgeronde MBO- opleiding in de richting van management, economie en recht of vergelijkbaar.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox