Kamer van Koophandel

Projectmanager Chatbot

Kamer van Koophandel

De opdrachtĀ­omschrijving

 

Ondernemen is kansen benutten, risico's nemen, klanten vinden en behouden. De Kamer van Koophandel geeft ondernemers zinvolle informatie die het leven makkelijker maakt. Met toegang tot het Handelsregister en onze data, kennis en netwerken. Wij bieden als moderne publieke dienstverlener actuele en onafhankelijke informatie voor alle fasen van ondernemerschap. Of het nu gaat om het starten van een bedrijf, veilig zakendoen, innoveren, internationaal ondernemen of financiering.

Sinds april 2020 heeft KVK een chatbot op een nieuw platform, wat recent is aanbesteed. De chatbot staat niet op zichzelf maar is onderdeel van de omnichannel klantinteractiestrategie en een IT landschap in beweging. Jouw rol is om de chatbot te laten groeien in volume en gespreksniveau, en een plek te geven in onze contactkanalenmix. Daarnaast help je ons om de klantinteractiestrategie te implementeren en te borgen.

Met de KVK Intelligent Assistant (chatbot) kunnen klanten antwoord krijgen op vragen en taken laten uitvoeren op een groeiend aantal kanalen. Indien de chatbot er zelf niet uit komt, kan een medewerker van de KVK het overnemen, bijvoorbeeld middels een livechat of een telefoongesprek. De ambitie van KVK is om in de toekomst volledige processen via digitale kanalen te kunnen gaan faciliteren waarmee het, in nauwe samenhang met kvk.nl, kan uitgroeien tot een persoonlijke ondernemersassistent. Uitgangspunten hierbij zijn ondernemersgemak en procesoptimalisatie.

Wat ga je doen?

  • Aanjagen van de doorontwikkeling van de chatbot
  • Verbeteringen coördineren met leverancier en website scrum team
  • Nauwe samenwerking met het conversational content team op doorontwikkeling en onderhoud van chatbot content
  • Inrichten en afstemmen van de contactkanalen op kvk.nl vanuit de klantinteractiestrategie
  • Rapportage, wekelijks en maandelijks inzicht geven in hoe deze contactkanalen presteren
  • Digitale Assistent visie actief uitdragen en onder de aandacht houden binnen de diverse lopende projecten en binnen de KVK organisatie
  • Kwartiermaken voor deze rol in de (te implementeren) agile organisatie

Wat wij bieden:

  • Veel ruimte en vrijheid om zelfstandig te handelen en tot mooie resultaten te komen.
  • Dynamiek en een leuke werksfeer
  • Begeleiding door de programma manager
  • Samenwerking met andere projectleiders
  • Flexibele werkomgeving

Wat wij vragen:

  • Bewezen chatbot & voice project ervaring en vaardigheden op medior tot senior niveau
  • Ervaring met inrichten en regisseren van contactkanalen (digitaal, call, mail, chat, etc.)
  • Goed in stakeholdermanagement met Klantenservice, Advies, Online, IT en Marketing
  • Innovator; houdt van neerzetten van nieuwe dienstverlening en doorontwikkelen en verbeteren bestaande dienstverlening
  • Doener; je stuurt niet alleen anderen aan maar werkt zelf ook actief mee
  • Inhoudelijk deskundig op gebied van klantcontactkanalen, waaronder chat en chatbot
  • Leiderschap; is in staat om aan collega's vanuit visie en klantbelang leiding te blijven geven, ook bij weerstand en/of tegenslag
  • Flexibel in de inzet vanwege de diensten van het team, en ook flexibel qua locatie (ons team werkt op meerdere locaties)

Kandidaatomschrijving

Analytisch vermogen
Onderzoekt, herkent en begrijpt de belangrijkste elementen van vraagstukken en hun onderlinge samenhang.

Onafhankelijkheid
Is authentiek in gedrag, durft eigen standpunten tegenover anderen te handhaven en te verdedigen.

Organisatiesensitiviteit
Heeft inzicht in en is alert op (in)formele verhoudingen, posities en belangentegenstellingen binnen en buiten (de) organisatie(s) en kan daar adequaat op inspelen.

Overtuigingskracht
Is in staat draagkracht te creëren en weet anderen ertoe te brengen een standpunt, idee, advies of plan te accepteren en/of over te nemen.

Sturend vermogen
Is in staat om richting en sturing te geven aan een of meerdere medewerkers om de afdelingsdoelen te realiseren.

De competenties worden getoetst tijdens het interview.

Interviewplanning

Start publicatie tender: 16-10-2020

Sluiting inschrijving tender: 26-10-2020

Cv beoordeling: 26-10-2020

Gesprekken: tussen 28-10-2020 en 30-10-2020

Gunningsbesluit: 30-10-2020

Voorlopige gunning: 04-11-2020

Startdatum: 09-11-2020

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het leiden (en meewerken) van chatbot- en voice projecten op medior tot senior niveau
  • Kandidaat is flexibel in de inzet vanwege de diensten van het team, en ook flexibel qua locatie (ons team werkt op meerdere locaties)
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het neerzetten van nieuwe dienstverlening en doorontwikkelen en verbeteren van bestaande dienstverlening
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met inrichten en regisseren van contactkanalen (digitaal, call, mail, chat, etc.)
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het leiden van projecten in complexe organisaties
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring in stakeholdermanagement met Klantenservice, Advies, Online, IT en Marketing
  • Kandidaat heeft kennis en ervaring met videochat in een omnichannel omgeving
  • Kandidaat heeft aantoonbaar kennis en ervaring met klantbediening en klantcontactkanalen, waaronder chat en chatbot
  • Afgeronde opleiding is op het gebied van Marketing, Bedrijfskunde of CommerciĆ«le economie
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo opleiding

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">In welke mate sluit de kennis van de kandidaat aan op de opdracht?<br>In welke mate sluit de ervaring van de kandidaat aan op de opdracht?<br>In welke mate sluiten de competenties van de kandidaat aan op de opdracht?
  • Kandidaat heeft ervaring met werken bij vergelijkbare overheidsorganisaties
  • Kandidaat heeft kennis en certificering van Agile/Lean

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox