Gemeente Rotterdam

Projectmanager Business Implementatie

Gemeente Rotterdam

De opdracht­omschrijving

Waar ben jij van?

Jij bent van het begeleiden van een business implementatie en dit schrikt jou niet af. Sterker nog, jij stroopt de mouwen al op! Klaar om van start te gaan met het implementeren van nieuwe digitale oplossingen en bijbehorende nieuwe werkwijzen, die bijdragen aan het vergroten van de inkomenszekerheid van de Rotterdammer.

Jouw functie

Voor het implementeren van nieuwe digitale oplossingen en automatisering, bijbehorende nieuwe werkwijzen in onze business en verdere professionalisering van de dienstverlening zijn wij op zoek naar een Projectmanager Business Implementatie. Met digitale oplossingen en automatisering verbeteren we de inzet en uitvoering van onze inkomensondersteunende regelingen.

Als Projectmanager weet je alles van het opstellen van heldere projectplannen, het organiseren, coördineren en bewaken van de uitvoering en voortgang, bijsturen, interveniëren en doorlopend communiceer je hierover met alle stakeholders. Als Projectmanager voer je overleg met verschillende partijen zowel intern als extern. Allemaal gericht op het behalen van de projectdoelen en optimale samenwerking. Je hebt je ogen en oren altijd open staan en hebt een brede blik. Je beheerst als Projectmanager je vak en kunt goed samenwerken met andere disciplines en stakeholders die nodig zijn bij het realiseren van de opdrachten.

Je gaat met verschillende opdrachten aan de slag voor het domein Inkomen.

Jouw profiel

Als enthousiaste Projectmanager ga je voor het resultaat, weet jij mensen te verbinden en samen te werken. Je kan op een prettige manier communiceren en werkt klantgericht. Je steekt graag de handen uit de mouwen en durft te experimenteren. Je hebt een sterk analytisch vermogen, je werkt planmatig en behoudt het overzicht. De rol vraagt om goed te kunnen schakelen tussen IT en Business (professionals). Het vraagt om een sterke affiniteit met IT om als een brugfunctie de impact te kunnen vertalen naar de Business.

De Eisen

  • Je hebt minimaal 4 jaar ervaring in het implementeren van IT-oplossingen en realiseren van business waarde als Business Implementatie Manager of als Projectmanager, opgedaan in de afgelopen 6 jaar.
  • Je beschikt over kennis en ervaring op het gebied van Agile/Scrum IT-projectmanagement.
  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding.
  • Je hebt minimaal 4 jaar werkervaring in het Sociale Domein bij een gemeente, waarvan minimaal 2 jaar in het Inkomensdomein.
  • Je hebt minimaal 4 jaar ervaring op het gebied van digitalisering van dienstverlening, opgedaan in de afgelopen 6 jaar.

De Wensen

  • Je hebt aantoonbaar projecten uitgevoerd volgens de RSPW, of vergelijkbare methodiek voor projectmatig werken.
  • Je hebt werkervaring als projectmanager, of vergelijkbaar, bij een gemeente met meer dan 200.000 inwoners.
  • Je bent in het bezit van een Certificaat Black Belt Lean Six Sigma.
  • Je hebt kennis van, en ervaring in, het domein Toezicht, bijvoorbeeld Terugvordering en Verhaal.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox