Gemeente Amsterdam

Projectmanager Aardgasvrij

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Werkzaamheden

  • Dagelijks leiding geven aan het programmateam in nauw overleg met de programmamanager. Het programmateam omvat communicatie, participatie, bestuur en financiën, programmaondersteuning en aardgasvrijregisseurs. Omvang ca 30 FTE.
  • In overleg met programmamanager zorgen voor de randvoorwaarden voor het programma, begroting, bemensing, huisvesting, overlegstructuur etc.
  • Leiding geven aan complexe multi-actor processen, veelal in overleg met wijkbewoners en -organisaties, die leiden tot aardgasvrij maken van de Amsterdamse wijken.
  • Stakeholdermanagement op de belangrijkste stakeholders in de stad en daarbuiten (onder andere City Deal, regionale en rijksoverheid. Hieronder valt ook de lobbystrategie
  • Veel contacten met lokale partners (netwerkpartijen, warmtebedrijven, corporaties, gemeentelijke diensten, bewonersinitiatieven, bewonersondersteuning etc.) en externe partijen zoals collega-gemeenten, provincie en rijksoverheid.
  • Leveren van beleidsdocumenten, verzorgen van technische sessies met raadsleden, overleg met en ondersteuning van wethouder.


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
De omgeving van stedenbouw, planologie en duurzaamheid verandert sterk. De manier waarop omgegaan wordt met het stellen van kaders en het formuleren van beleid verandert mee. De eenheid Ruimte en Duurzaamheid werkt op ieder schaalniveau, van portiek tot metropool, aan het ontwikkelen van een duurzame visie op de ontwikkeling van Amsterdam, het uitwerken van die visie tot concrete voorstellen en inrichtingsplannen en het mogelijk maken van die ontwikkeling en de uitvoering van de plannen.

Enerzijds is zij verantwoordelijk voor de beleidsontwikkeling en kaderstelling op het gebied van ruimtelijke ordening, stedenbouw en duurzaamheid. Anderzijds werkt zij in opdracht voor stadsdelen en grootstedelijke projecten, waar zij kennis inbrengt en planproducten tot stand brengt met betrekking tot stedenbouw, openbare ruimte ontwerp, planologie en duurzaamheid.


 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare deskundigheid op duurzaamheids- en woningbouwbeleid.
  • De aangeboden kandidaat heeft een aantoonbaar netwerk bij Haagse departementen op directieniveau en bij de Amsterdamse woningcorporaties op directieniveau.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 15 jaar ervaring met het aansturen van en participeren in complexe, multi-actor processen.
  • De aangeboden kandidaat heeft meer dan 3 jaar ervaring met (wijk- en participatieproces) aanpak aardgasvrij.
  • De aangeboden kandidaat heeft binnen de afgelopen 2 jaar werkervaring opgedaan in één van de G4 gemeenten (Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den-Haag).
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 15 jaar aantoonbare ervaring opgedaan in een leidinggevende functie.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkend wo diploma, of heeft wo werk- en denkniveau blijkend uit werkervaring op het gevraagde niveau. Of de werkervaring op wo niveau is uitgevoerd is ter beoordeling aan de opdrachtgever. Let op! Indien van toepassing moet  de kandidaat het WO diploma meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

De Wensen

  • Wij vragen om een motivatie van de kandidaat, waarin wordt aangegeven waarom hij/zij de meest geschikte persoon is voor het uitoefenen van deze functie. In de motivatie moet worden ingegaan op de volgende aspecten:  Mate van ervaring met werken met bestuurdersMate van ervaring met werken op snijvlak publiek/privaatMate van ervaring werken in dynamische omgeving op snijvlak van lijn- en programmamanagementMate van ervaring met wijkgerichte plan- en participatieprocessenMate van ervaring met samenwerking in de Amsterdamse gemeentelijke organisatieDe motivatie wordt voorgelegd aan de opdrachtgever en deze zal beoordelen in hoeverre deze aansluit bij de behoefte.
  • Geef aan hoeveel jaren aantoonbare ervaring de kandidaat heeft met technisch-bouwkundige aanpassingen voor de verduurzaming van de woningen.Het aantal jaren ervaring dient duidelijk te blijken uit het cv.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox