Gemeente Amersfoort
max €125 per uur
Utrecht
24 uur per week
18 juli 2022
16 december 2022
Opdrachtomschrijving
De projectmanager werkt vanuit de afdeling Programma’s en Projecten van de gemeente Amersfoort, en in het bijzonder vanuit het Team Informatiseringsprojecten. Programma’s en Projecten is de gemeente brede afdeling voor programma- en projectmanagement. Het kan gaan om een fysiek project, een grondtransactie, een IT-voorziening, een meerjarig programma, een maatschappelijk initiatief, een bijzonder proces - de resultaten zijn uiteenlopend. Het Team Informatiseringsprojecten (TIP) richt zich op projecten op het gebied van IT, informatievoorziening en organisatieverandering. De groep (in- en externe) projectmanagers is verantwoordelijk voor het managen van uiteenlopende opgaven, vaak in samenwerking met afdelingen in de organisatie en altijd met experts uit de IT/IV-discipline.
De opdrachtgever voor dit project is de afdelingsmanager Financiën als vertegenwoordiger van het domein Bedrijfsvoering van de gemeente Amersfoort. Het domein Bedrijfsvoering verzorgt alle uitvoerende bedrijfsvoeringstaken van de organisatie, zodat onze collega’s zich kunnen concentreren op de realisatie van de primaire doelstellingen. Binnen dit domein wordt de aanbesteding van een nieuw financieel informatiesysteem voorbereid en aangestuurd, het huidige systeem moet worden vervangen.
Wat ga je doen?
Jij begeleidt het proces van Europese aanbesteding om te komen tot een nieuw contract voor het afnemen van een financieel informatiesysteem. Dit proces bevat het opstellen van een programma van Eisen tot en met de definitieve gunning van het nieuwe systeem. Je werkt samen met de informatiemanager, architect en de afdeling te kijken naar afhankelijkheden en relatie met andere processen en informatiesystemen, eisen vanuit de Enterprise Architectuur en wensen vanuit de organisatie. Na opstellen van het PVE begeleid je samen met de contractmanager en de afdeling inkoop de aanbesteding en gunning en een mogelijke exit van het huidige contract. Je werkt daarin samen met een op te richten team met o.a. ICT-specialisten, informatiemanagers, architecten, Team Inkoop en de beheersorganisatie. Het meenemen van de beheerorganisatie is een belangrijke succesfactor in het project. Dit geld zowel bij het opstellen van het PVE, als ook in de voorbereidingen op de (overdracht naar) implementatie van de uiteindelijke gekozen oplossing.
LET OP!
In het kader van gelijke kansen en het voorkomen van manipulatieve inschrijvingen, waarbij een inschrijver veel verschillende cv’s indient en zo kan sturen op wie in de top komen, mag een inschrijver maximaal 1 offerte/kandidaat aanbieden. Bij meer dan 1 aangeboden offerte/kandidaat zal alleen de eerst binnengekomen aanbieding meedingen naar de opdracht.
Urenregistratie/facturatie
De gewerkte uren dienen te worden geregistreerd via de inhuurdesk van de Gemeente Amersfoort en na akkoord van de inhurende manager kan er via Mijn inhuurdesk op Gemeenteamersfoorthuurtin.nl een factuur digitaal worden verzonden aan de gemeente.
Wij zoeken een kandidaat die een stevige expertise en ervaring heeft met projectmanagement en aanbestedingstrajecten bij gemeenten en in het bijzonder met financiële informatiesystemen. Iemand die flexibel is in het meedenken met de specifieke eisen en wensen, maar koersvast is om te zorgen dat de juiste keuzes gemaakt worden het de planning gehaald wordt. Kennis van gemeentelijke (financiële) processen zijn noodzakelijk om voldoende tempo te kunnen maken in de stappen die gezet worden.
Gesprekken vinden plaats op 12 juli tussen 12.30 uur en 16.00 uur, op het Stadhuis Amersfoort, Stadhuisplein 1.
Werkdagen in overleg, fysieke aanwezigheid gewenst.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox