Gemeente Dronten

Projectleider/specialist hr

Gemeente Dronten

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.

Opdracht
De gemeente Dronten is bezig met de invoering van het nieuwe functiehuis HR21. Het indelingsproject zit in de afrondende fase, het streven is definitieve vaststelling begin mei 2025. Na deze indelingsfase start  de communicatie met medewerkers en parallel de actualisatiefase,  en hiervoor zoeken we een projectleider/specialist HR21. Vanuit je rol ben je continue in contact met de opdrachtgever, stuurgroep, projectteam, leidinggevenden, HR adviseurs en -ondersteuners en de extern consultant van Leeuwendaal, het extern begeleidend bureau voor de invoering van HR21. Je verstrekt inhoudelijke informatie en adviseert opdrachtgever, stuurgroep en MT. Je voert regie op alle te nemen processtappen, bewaakt de planning en draagt zorg voor de complete en juiste documentatie op elk moment. Administratieve borging is van belang. Hierin zoek je actief de samenwerking zoeken met functioneel beheer en de HR-administratie.

Het project kent in de basis drie onderdelen:

  • Regie voeren op, en begeleiden en implementeren van het vervolgtraject Indeling HR21 na vaststelling functiehuis.
  • Opstarten en uitvoeren van de actualisatiefase
  • Voorbereiden onderhoud HR21 in de lijnorganisatie;

1. Regie voeren op het vervolgtraject na vaststelling functiehuis.
Medewerkers worden schriftelijk geïnformeerd over hun voorlopige indeling en inschaling. Daarna krijgen medewerkers de gelegenheid om tijdens inloopspreekuren (meer) uitleg te vragen over de indeling en inschaling, en kunnen ze binnen een maand een schriftelijke reactie indienen. Vervolgens worden alle medewerkers geïnformeerd over hun definitieve indeling, waarna zij nog de mogelijkheid hebben tot het maken van bezwaar. Je voert regie op dit proces en adviseert over en begeleidt de benodigde acties.

2. Opstarten en uitvoeren actualisatiefase
Het HR21-implementatietraject is in april 2023 van start gegaan. Tijdens de lange doorlooptijd van de implementatiefase zijn er nieuwe functies ontstaan alsook dat reeds ingedeelde functies inhoudelijk sterk zijn gewijzigd. Uit een eerste inventarisatie blijkt dat circa 100 functies in voor actualisering zijn gemeld.

In de actualisatiefase worden de kerntaken van functies die tussen 2 april 2023 tot 1 april  2025 zijn ontstaan of aanmerkelijk zijn gewijzigd, beschreven. Op basis van deze (ver)nieuw(d)e kerntaken worden de functies ingedeeld in een HR21-normfunctie, en worden de functies opgenomen in het functiehuis HR21. Daarvoor is van belang dat de kerntaakbeschrijvingen samenhangend en logisch beschreven zijn binnen de gehele organisatie, die vergelijkbaar zijn en objectief kunnen worden ingedeeld, zodat de waardering consistent kan worden toegepast op alle functies binnen de organisatie, ongeacht de afdeling of locatie. Daartoe begeleidt je eveneens de consistentietoets binnen de teams en organisatiebreed.

In de actualisatiefase ligt de focus op het verzamelen en vaststellen van 3-5 kerntaken per functie. De teammanager neemt, begeleidt door de projectleider/specialist HR21, het initiatief tot het maken van een concept kerntaakomschrijving, samen met de functiehouders, en legt deze ter toetsing en akkoord voor aan die functiehouder of delegatie van functiehouders. Samen met de teammanagers draagt de projectleider/specialist zorg voor de beschrijving van kerntaken. De projectleider/specialist doet de voorstellen tot de beschrijving, vanuit de gevoerde gesprekken.
Het eindresultaat moet zijn dat HR21 na afronding van de implementatiefase en actualisatiefase met vertrouwen in beheer kan worden genomen.

3. Voorbereiden onderhoud HR21 in de lijnorganisatie
Na afronding van de actualisatiefase, start het reguliere onderhoud van HR21 in de lijnorganisatie. Je neemt regie op de realisatie van de procedureregling voor het onderhoud en andere voorbereidingen die nodig zijn voor het volledig in gebruik nemen van het functiehuis.

Competenties
- Adviesvaardig, samenwerkend, (verbaal) communicatief, resultaatgericht, probleemoplossend, flexibel, kwaliteitsgericht, dienstverlenend, sterk in plannen en organiseren;
- Je bent samenwerkingsgericht, benaderbaar;

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Flexibel op basis van eigen planning, aansluitend bij gesprekken tbv project

 

De Eisen

  • Een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met functiewaarderingstrajecten.
  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider HR21 met minimaal 2 vergelijkbare opdrachten binnen een 40.000+ gemeente, aangetoond door 2 uitgeschreven referentieopdrachten;

De Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met Youforce
  • Aantoonbaar in bezit van de certificering HR21
  • Een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van HRM, P&O of organisatiewetenschappen
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider HR21 met minimaal 4 vergelijkbare opdrachten binnen een 40.000+ gemeente, aangetoond door 4 uitgeschreven referentieopdrachten

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
12 mei 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox