Gemeente Pijnacker Nootdorp
geen max tarief
Zuid-Holland
24 uur per week
01 mei 2025
01 november 2025
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 470 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken. Je komt te werken bij het Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening en zal in praktijk de samenwerking met de verschillende organisatieonderdelen opzoeken. Je werkt hierbij nauw samen met de programmamanager Dienstverlening en het team Juridische Zaken.
Bedrijfsvoering is de drijvende kracht die de gemeentelijke organisatie optimaal laat functioneren. Het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening ondersteunt het primaire proces en zorgt ervoor dat medewerkers en bestuur hun werk zo goed mogelijk kunnen doen. Wij zorgen ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van onze gemeente goed worden ondersteund en geadviseerd. Dit doen we op het gebied van: financiën, inkoop, ict, personeel & organisatie en publiekszaken.
Opdracht
De Woo verplicht de gemeente Pijnacker-Nootdorp tot het actief openbaar maken van informatie uit 15 informatiecategorieën. In 2024 is binnen gemeente Pijnacker-Nootdorp een project gestart met de voorbereidingen op de implementatie van de Wet open overheid (Woo). In 2025 volgt de uitvoering van het opgestelde implementatieplan voor de Wet open overheid. Het implementatieplan beschrijft een voorbereidingsfase en meerdere implementatiefasen. De voorbereidingsfase richt zich op het realiseren van generieke randvoorwaarden die vereist zijn voor de implementatie van de Woo. De implementatiefasen focussen primair op het doorvoeren van de benodigde systeem- en procesaanpassingen en het creëren van bewustwording, kennis en vaardigheden onder medewerkers. Na de voorbereidingsfase volgen de implementatiefasen 2 tot en met 4. Na implementatiefase 4 zijn alle verplichte informatiecategorieën van de Woo geïmplementeerd en eindigt het project.
Als projectleider Woo ben je verantwoordelijk voor het coördineren en, dan wel uitvoeren van alle activiteiten die nodig zijn om de voorbereidingsfase en implementatiefasen van de Woo uit te voeren.
De Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv) geeft inwoners en bedrijven het recht om digitaal te communiceren met de gemeente. De Wmebv verplicht de gemeente Pijnacker-Nootdorp tot het digitaliseren van formele producten en diensten en inwoners en bedrijven te ondersteunen in communicatie in de vorm van de zorgplicht. De wet treedt op 1 januari 2026 in werking. Om aan alle verplichtingen te voldoen, moet de gemeente eerst een implementatieplan opstellen op basis van een analyse van de huidige en gewenste situatie. Vervolgens moet de gemeente uitvoering geven aan dit implementatieplan. Deze implementatiefase focust o.a. zich op het realiseren van digitale kanalen met bijbehorende technische vereisten en het opstellen en vaststellen van een aanwijzingsbesluit.
Als projectleider Wmebv ben je verantwoordelijk voor het coördineren van de activiteiten die nodig zijn om het implementatieplan te realiseren en de implementatie van de Wmebv uit te voeren. Je legt daarbij verbinding met andere relevante projecten binnen het programma Dienstverlening.
Je belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
Competenties
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox