Gemeente Leiden

Projectleider Wet DBA

Gemeente Leiden

De opdracht­omschrijving

De staatssecretaris van Financiën heeft aangekondigd dat per 1 januari 2025 het handhavingsmoratorium van de Belastingdienst op de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA) wordt opgeheven. Dit betekent dat de Belastingdienst vanaf dat moment weer gaat controleren op mogelijke schijnzelfstandigheid bij de inzet van ZZP’ers en DGA’s (directeur-grootaandeelhouders).

De Wet DBA vereist dat er geen sprake is van een gezagsverhouding, wat inhoudt dat zzp'ers voldoende autonomie moeten hebben in de uitvoering van hun werk. Zowel in de contracten als in de praktijk moet dit nauwkeurig worden getoetst.

De opdracht wordt uitgevoerd in samenwerking tussen de afdeling HR&O en het Team Inkoopadvies en Aanbestedingen, met betrokkenheid van collega’s die zich richten op het opstellen van beleid en het uitvoeren van inhuurprocedures.

Het doel van de opdracht is het inzichtelijk maken van de gevolgen en de risico’s, het vaststellen van de korte en lange termijn acties, en deze acties uit te voeren of te laten uitvoeren om tot weloverwogen besluiten te komen. Vervolgens worden de besluiten geïmplementeerd en wordt een toekomstplan opgesteld voor de verdere beleidsdocumenten en uitvoering van de inhuur van externe capaciteit. Zie profielschets voor meer informatie (bijlage 1).

Binnen de eerste vier maanden verwachten we een analyse van de huidige situatie en mogelijke oplossingen voor zowel de korte als lange termijn. Hierbij is het essentieel dat de diverse MT’s en DT’s op de juiste wijze worden geïnformeerd.

De projectleider is verantwoordelijk voor het zorgen dat de organisatie toegang heeft tot alle relevante en actuele informatie.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • CV en Motivatiebrief: Inschrijver levert hier het CV en de motivatiebrief aan.
  • Eis 1: Uiterlijke startdatum op 18 november 2024
  • Eis 3: Minimaal 3 jaar ervaring binnen een publieke rechtelijke organisatie.
  • Eis 5: Ervaring met het voorbereiden van besluitvorming binnen een publieke organisatie.
  • Eis 2: Minimaal 3 jaar ervaring als projectleider met inhoudelijke kennis.
  • Eis 4: Ervaring met wettelijke en beleidsmatige vraagstukken.

De Wensen

  • Subgunningscriterium 1: CV en Plan van Aanpak (45/100 punten) Inschrijver dient een CV en Motivatiebrief te overleggen, waarin de opleiding(en), werkervaring en toelichting van de aangeboden kandidaat staat beschreven. De aanbestedende dienst wenst in deze documenten in ieder geval de volgende aspecten terug te zien: Ervaring als projectleider. Aanpak van een project waar duidelijk is te zien hoe de beleidsmatige vraagstukken zijn aangepakt Kennis van de Wet DBA en financiële kennis en arbeidsverhoudingen. Verbinding tussen verschillende teams en afdelingen. In de aanpak moet duidelijk staan hoe je komt tot adviezen en afwegingen. Besluitvormingstrajecten Het CV en Plan van aanpak mag maximaal 6 (zes) A4 zijn. Bij het overschrijden van het maximale aantal pagina’s, wordt alleen het maximale aantal pagina’s beoordeeld.
  • Subgunningscriterium 2 Gesprek (40/100 punten) De kandidaat wordt voor het gesprek uitgenodigd wanneer deze is beoordeeld met een “8” of hoger voor subgunningscriterium 1. CV en plan van aanpak. De aanbestedende dienst wenst in het gesprek in ieder geval de volgende aspecten terug te zien: Toelichting op plan van aanpak. Kennis wet DBA en financiële kennis en arbeidsverhouding Hoe er tot besluitvorming is gekomen in eerdere projecten en welke ervaring hij meeneemt in dit project.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox