Nederlandse Spoorwegen

Projectleider werkenbijns.nl

Nederlandse Spoorwegen

De opdracht­omschrijving

Dit ga je doen

Als projectleider werkenbijns.nl richt je je op het onderhouden en doorontwikkelen van onze KPI’s van de recruitment site. Je verbetert in samenwerking met de AMC-specialisten de sollicitatie flows op basis van data en het gedrag van onze bezoekers op de site.

Het project waarvoor we deze rol uitzetten richt zich op de optimalisatie en uitbreiding van de recruitment site werkenbijns.nl. Na het succesvol afronden van de opdracht zul je een nieuwe feature op de werkenbij website geïmplementeerd hebben, Whatsapp-sollicitaties voor twee doelgroepen hebben uitgerold en funnel conversies hebben verhoogt binnen de candidate journeys.

Hiervoor gebruik je de (funnel)data om kansen te spotten en inefficiënties op te lossen. Dit breng je samen tot optimale candidate journey’s. Hierbij maak je gebruik van data uit onder andere Google Analytics en Qualtrics. Je interpreteert deze gebruiksdata, neemt de context van de business mee en vertaalt dit naar experimenten en nieuwe functionaliteiten op de website.

Om werkenbijns.nl verder te brengen is afstemming met interne stakeholders nodig. Je werkt samen met collega’s uit het Recruitment Marketing team, denk aan specialisten op het gebied van Arbeidsmarktcommunicatie, Data en Online Marketing. Maar ook je collega’s van IT en Functioneel beheer zijn belangrijke sparringpartners in het succes van de website. Bovendien werk je nauw samen met de leveranciers van de website & het ATS (Applicant tracking Tracking System), zodat de unieke candidate experience zich vertaalt naar een naadloos opvolgbaar recruitment proces in onze back-end systemen (ATS).

Hier ga je werken

Je komt te werken in het Recruitment Marketing team van de afdeling recruitment. We werken samen met ongeveer 70 recruiters, verspreid over 5 recruitment teams. Ieder team heeft focus op een eigen specialisme. Je kunt hierbij denken aan onder andere Trein/Station, IT, Techniek, Retail maar ook tijdelijke opdrachten.

Ons team Recruitmentmarketing heeft verschillende disciplines, 2 eventcoördinatoren, 2 arbeidsmarktcommunicatie-/ content specialisten, een businessanalist, een projectmanager en een online recruitment marketeer. Samen zijn we continu op zoek naar optimalisatie in alles wat wij doen. Wij werken samen aan de zichtbaarheid van NS als werkgever en het realiseren van kwalitatieve traffic naar onze site en uiteindelijk conversie op onze vacatures. Onze site heeft in 2024 de derde prijs bij Digitaal-Werven award gewonnen en onze missie is om dat minstens te evenaren in 2025.

Dit zijn de eisen

  • Je hebt een afgeronde hbo- of wo-opleiding bij voorkeur in de richting van (online) marketing;
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke rol;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met een grote website;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met een grote werken bij site is een pre; 
  • Je beschikt over relevante ervaring bij een top 100 merk;
  • Aantoonbare ervaring met Google Analytics 4;
  • Ervaring met Agile werken en customer journeys;
  • Ervaring met het aansturen van interne en externe partijen en leveranciers;
  • Je kunt goed samenwerken en in begrijpelijke taal de analyses vertalen naar concrete acties, voor zowel jouzelf als projectleider als voor de contentspecialisten, de recruiters en de leveranciers.

Op NS kun je rekenen

Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je beschikt over een afgeronde hbo- of wo-opleiding bij voorkeur in de richting van (online) marketing.
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke rol.
  • Je beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met een grote website. Licht toe op je voorblad.
  • Je beschikt over aantoonbare ervaring met Google Analytics 4.
  • Je hebt een uitstekende beheersing (zowel mondeling als schriftelijk) van de Nederlandse taal.
  • Je beschikt over ervaring met het aansturen van interne en externe partijen en leveranciers. Licht toe waar je dit hebt gedaan.
  • Je beschikt over relevante ervaring bij een top 100 merk.
  • Ervaring met Agile werken en customer journeys.
  • Jouw uurtarief voldoet aan de volgende voorwaarden: 1) Jouw uurtarief is niet hoger dan het maximaal all-in uurtarief wat is vastgesteld voor deze aanvraag. Jouw tarief is een maximaal all-in uurtarief en is inclusief o.a. reiskosten, faciliteiten, eventuele vergoedingen en de fee(s) voor onze contractmanager FastFlex, excl. btw. Het tarief weegt mee in het selectieproces. 2) De bemiddelingsfee (voor bemiddelingspartijen van zzp’ers of van kandidaten die in loondienst zijn bij een andere partij dan de aanbieder) voor deze aanbieding is niet hoger dan € 6,00 per gewerkt uur. Indien niet van toepassing kies 'ja'. 3) Je gaat ermee akkoord dat er gedurende de looptijd van deze opdracht, tot een maximum van 24 maanden, geen indexatie van het uurtarief zal plaatsvinden. 4) Houdt er rekening mee dat de fee van €0,40 per uur per 1 juli 2024 wordt verhoogd naar €0,42. De fee in geval van een fee overeenkomst à €0,25 blijft ongewijzigd.

De Wensen

  • Je beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met een grote werken bij site.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox