Gemeente Tytsjerksteradiel

Projectleider warmtetransitie

Gemeente Tytsjerksteradiel

De opdracht­omschrijving

Binnen het team Duurzaamheid zijn wij op zoek naar een ervaren projectleider voor de gemeente Tytsjerksteradiel. De Projectleider Warmtetransitie die wij zoeken draagt bij om het doel van een energieneutraal gemeente in 2040 te bereiken. 

Als projectleider Duurzaamheid geef jij mede uitvoering aan de transitievisie warmte op basis van een wijkgerichte aanpak. In samenwerking met jouw collega projectleiders willen wij dit realiseren waarbij een goede samenwerking en ondersteuning van elkaar een gewenst en een groot voordeel is.

Deze functie is ingeschaald in schaal 11 Cao Gemeenten.

De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. 


Verantwoordelijkheden

De projectleider Warmtetransitie is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de warmte-uitvoeringsplannen. In samenwerking met collega-projectleiders wordt gewerkt aan het opstellen van een samenhangend warmteprogramma voor de gemeente Tytsjerksteradiel. Daarbij wordt nauw samengewerkt met betrokken inwoners en lokale partijen, zoals de energiecoöperaties binnen de gemeente.

Affiniteit met uiteenlopende technische warmteoplossingen, integraal projectmanagement en participatie is belangrijk in deze rol. De focus ligt op energiebesparing en het opwekken van duurzame energie, ook binnen regionale samenwerkingsverbanden zoals ANNO en FET.

Verder ben je integraal verantwoordelijk voor:

  • Het leveren van een actieve bijdrage in op het opstellen van het warmteprogramma;
  • Opstellen en de uitvoering van uitvoeringsplannen voor de warmtetransitie in onze dorpen.
  • Leiden en coördineren van (complexe) projecten in het fysieke en economische domein;
  • Bewaken van budgetten, subsidieaanvragen en planning;
  • Voorbereiden Bestuurlijke besluitvorming en opstellen van voortgangsrapportages;
  • Het begeleiden van collega’s, zoals junior projectleiders, projectondersteuners en trainees.

De kandidaat is inzetbaar vanaf 18 augustus 2025 tot en met 28 februari 2026 voor 24 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 24 tot 36 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De functie is in de organisatie op basis van de Cao Gemeenten ingeschaald op functieschaal 11. De gesprekken vinden plaats op donderdag 31 juli 2025.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van projectmanagement.
  • De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
  • De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.
  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • De kandidaat heeft een relevante Hbo+-opleiding.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 18 augustus 2025 tot en met 28 februari 2026 voor 24 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 24 tot 36 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De functie is in de organisatie op basis van de Cao Gemeenten ingeschaald op functieschaal 11. De gesprekken vinden plaats op donderdag 31 juli 2025.

De Wensen

  • De mate van aantoonbare werkervaring in het ontwikkelen en implementeren van beleidsplannen op het gebied van de warmtetransitie. (blijkt uit cv).
  • De mate van in het geven van (bestuurlijk) advies en je kunt uitstekend stukken schrijven. (blijkt uit cv).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
28 juli 2025 om 21:59
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox