Opdrachtomschrijving
Als functioneel beheerder maak je deel uit van een beheerteam binnen de Vakgroep Functioneel Beheer van het I-domein. Je wordt ingezet op het beheer van de verschillende informatievoorzieningen die worden gebruikt binnen de gemeente Amsterdam. In deze gaat het om de directie Grond en Ontwikkeling met een specifieke aandacht voor de afdeling Erfpacht en Uitgifte. Je werkt samen met andere I-domein disciplines in één of meerdere scrumteams waar je uitvoering geeft aan beheeropdrachten rondom de diverse applicaties die onder je beheer vallen.
Werkzaamheden
Je bent het eerste aanspreekpunt van de organisatie als het gaat om vragen rondom beheer en onderhoud voor het I-domein en de gebruikers. Daarbij participeer je in één of meerdere scrumteams binnen de afdeling. Je werkt nauw samen met andere I-domein afdelingen voor het doorvoeren van wijzigingen en beheer op zowel de productieomgeving, als de verschillende teststraten. Je bent de schakel tussen leveranciers, ketenpartners en de gebruikers als het gaat om nieuwe functionaliteiten. Naast het regulier beheer is het onderdeel zijn van verschillende doorontwikkelingen en vernieuwingen een belangrijk aspect van je werk.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
Binnen Informatievoorziening Erfpacht en Uitgifte verzorgt het VES team het beheer en ontwikkeling van applicaties op het gebied van de directie Erfpacht & Uitgifte. Het VES-team bestaat uit 35 collega's, werkzaam op het Weesperplein. De medewerkers uit het team werken volgens het Agile-model binnen in meerdere multidisciplinaire teams. Binnen deze Agile-teams vindt zowel de vernieuwing als het reguliere beheer op de applicaties plaats.