Gemeente Amsterdam

Projectleider voorliggende voorzieningen

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De klantbegeleiders Ink omen/Inkomensconsulenten van Gemeente Amsterdam vermoeden dat meerdere burgers die een uitkering ontvangen op grond van de Participatiewet mogelijk recht hebben op huurtoeslag, zorgtoeslag of een uitkering vanuit de

WAO, ANW, WIA enzovoort. Om die reden is besloten om een bestand controle uit te voeren en waar nodig cliënten te ondersteunen bij het aanvragen van hun recht. Dit zal tevens leiden tot een mogelijke bestandsreductie bij de Directie Inkomen.

Om die reden zoeken wij naar één externe projectleider met veel ervaring op het gebied van voorliggende voorzieningen om dit controle-project te trekken bij de 10 teams van de afdeling Inkomensvoorziening.


Werkzaamheden

De projectleider managet de screening van de dossiers, fungeert als vraagbaak voor de medewerkers en rapporteert tweewekelijks over de voortgang. Op termijn zal de projectmanager de meest complexe dossiers duiden en het toezicht houden op eventuele beroepszaken.

Als projectleider verdeel je het werk, ondersteun je de collega's bij het screenen van de dossiers en ben je beschikbaar om de meest complexe dossiers te duiden en te voorzien van een plan van aanpak. Beroepszaken worden opgepakt onder jouw verantwoordelijkheid.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

De afdeling Inkomensvo orziening is onderdeel van de directie Inkomen. Er werken circa 200 inkomensconsulenten verdeeld over 10 teams verdeeld over de stad. Samen zorgen zij ervoor dat alle Amsterdammers die daar recht op hebben de benodigde financiële ondersteuning ontvangen in de vorm van een periodieke uitkering en/of incidentele bijzondere bijstand.


 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar een ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft de afgelopen tien jaar tenminste vijf jaar werkervaring als dedicated specialist (dus fulltime) voor het bepalen van het recht op Voorliggende Voorzieningen zoals WW, ZW, TW, Wajong, WIA en WAO. Dit kan zijn in de functie van Projectleider Voorliggende voorzieningen aangevuld met ervaring als Medewerker Bezwaar bij UWV en als Procesbegeleider SMZ..   Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf jaar ervaring met het aansturen van projecten Voorliggende Voorzieningen bij gemeenten op het gebied van dossieranalyse in het sociaal domein (Participatiewet). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring als projectleider met betrekking tot de screening van dossiers P-wet en was tevens verantwoordelijkvoor het opstellen van rapportages en adviezen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft vijf jaar ervaring met het zelfstandig begeleiden en afhandelen van bezwaar- en beroepstrajecten op het gebied van voorliggende voorzieningen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Werk- en denkniveau De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde opleiding op HBO-niveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat is in staat om eigen permanente educatie serieus te nemen waarbij je jaarlijks meerdere vakinhoudelijke trainingen/seminars hebt gevolgd. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft de afgelopen vijf jaar tenminste drie jaar aantoonbaar gewerkt met Suwinet en Socrates Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

De Wensen

  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft op het gebied van het toekennen van voorliggende voorzieningen recente ervaring met het verzorgen van vakinhoudelijke trainingen, het samenstellen van cursusmaterialen en/of gefunctioneerd als toetsingsspecialist Voorliggende Voorzieningen. Voorbeelden zullen worden gepresenteerd in een eventueel eerste gesprek Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft tenminste 2 jaar werkervaring bij een gemeente met meer dan 10.000 klanten P-wet. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft recente ervaring (drie van de afgelopen vijf jaar) in het trainen en begeleiden van medewerkers waar het gaat om het voeren van overleg met burgers en met inkomensconsulenten over de berekening van het recht op een voorliggende voorziening en het adequaat oplossen van mogelijke verschillen van inzicht. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox