Provincie Noord-Brabant

Projectleider Verkeersveiligheid

Provincie Noord-Brabant

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Verkeersveiligheid in Brabant
Verkeersveiligheid is prioriteit in de provincie Noord-Brabant. In deze functie sta je hierin vooraan en zet jij je er dagelijks voor in! Hiervoor werk je intensief samen met tal van collega’s binnen en buiten de provincie en met onze maatschappelijke partners, gemeenten, Rijkswaterstaat, politie en het Openbaar Ministerie. Weet jij op projectmatige wijze verkeersveiligheid en de partners te verbinden? Dan zoeken we jou!

Wat ga je doen?

Voor de provincie Noord-Brabant zijn mobiliteit en bereikbaarheid van cruciaal belang. Binnen de provinciale  organisatie zijn er dan ook meerdere programma’s en programmalijnen binnen dit werkveld actief. Het programma Verkeersveiligheid is als regisseur verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van het Brabants Verkeersveiligheidsplan 2020-2024 (BVVP), een gezamenlijk plan van de Brabantse verkeersveiligheidspartners.
We starten nu met het opstellen van een nieuw, vierjarig, BVVP dat eind 2023 bestuurlijk wordt vastgesteld. Jij zorgt voor de realisatie van verschillende projecten.
Een greep uit de werkzaamheden:

  • Samen met onze partners ontwikkel en implementeer je projecten, bijvoorbeeld gericht op de professionalisering van onze gedragsaanpak, drugs in het verkeer, beginnende bestuurders en fietsers.
  • Je bent opdrachtgever voor onderzoeken die gerelateerd zijn aan de thema’s en uitgangspunten uit het BVVP. Je monitort en evalueert je projecten ter validatie van de doelen.
  • Je werkt mee aan het opstellen van het nieuwe BVVP en werkt projectmatig afspraken uit.
  • Zowel intern als extern zorg je voor de verbinding tussen verkeersveiligheid en andere beleidsterreinen.


Zo lever jij jouw bijdrage aan Brabant!

De programmalijn Verkeersveiligheid is onderdeel van het programma Multimodale Bereikbaarheid (MMB), samen met nog vier programmalijnen: Info.mobiliteit, Verkeersmanagement, Provinciale wegen en Fiets. Vanuit de risicogestuurde en datagedreven aanpak lever je een onderscheidende bijdrage aan de brede verkeerveiligheidsopgave voor het werkveld mobiliteit. Wij vervullen een regierol richting de Brabantse verkeersveiligheidspartners: Rijkswaterstaat, gemeenten, politie en Openbaar Ministerie. En wij werken nauw samen met andere provincies maatschappelijke partners en het bedrijfsleven. De drie pijlers waarop we Brabant risicogestuurd en datagedreven veiliger willen maken zijn:

  • Gedrag: ruim 90% van de verkeersongevallen wordt veroorzaakt door menselijk gedrag. Daarom zetten we in op Brabantse verkeerseducatie, campagnes en voorlichting.
  • Infrastructuur: alle wegbeheerders (provincie, gemeenten en Rijkswaterstaat) zijn verantwoordelijk voor een veilige inrichting, onderhoud en beheer van hun wegen in Brabant. Wij stimuleren en faciliteren deze wegbeheerders om hun wegen veilig te onderhouden en in te richten.
  • Handhaving: we werken intensief samen met de politie en het Openbaar Ministerie rondom verkeershandhaving, we voeren gezamenlijk pilots uit en stimuleren de samenwerking tussen verkeershandhavingspartners en Brabantse wegbeheerders.


Met wie werk je samen?

Het programma MMB heeft tot doel om de mobiliteit in Noord-Brabant te faciliteren met de benodigde infrastructuur en voorzieningen voor de verschillende vervoerwijzen, zoals auto en fiets, waarbij de reiziger zich veilig en vlot kan verplaatsen en waarbij de leefbaarheid gegarandeerd wordt. Dit kunnen we alleen doen door op z’n Brabants intensief met elkaar samen te werken. Je bent onderdeel van Team Verkeersveiligheid; een compact, sociaal en enthousiast team met passie voor verkeersveiligheid. Elke twee weken hebben we een teamoverleg en een tot driedagen in de week werken we in het Provinciehuis om elkaar en andere collega’s fysiek te ontmoeten. We lunchen dan vaak samen. Daarnaast werken we ook digitaal en we zijn daarin flexibel. Je legt de verbinding met onze collega’s uit andere programma’s, zoals Fiets, Provinciale wegen en Info.mobiliteit én uiteraard extern met onze partners.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleiding Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO-opleiding op het gebied van mobiliteit / verkeerskunde / verkeersveiligheid of vergelijkbaar niveau verkregen door cursus/training. Dit blijkt uit CV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar van de afgelopen 8 jaar aantoonbare werkervaring met projectmatige planning, beschrijving, uitvoering en implementatie van nieuwe (verkeersveiligheids-)beleidsplannen, bijvoorbeeld een nieuwe gedragsaanpak. Dit blijkt uit CV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van verkeersveiligheidsprojecten, bijvoorbeeld planning, beschrijving en uitvoering van verkeersveiligheidsprojecten gericht op de pijlers gedrag, infrastructuur en binnen de handhavingsdriehoek (Politie, OM en bestuur). Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over minimaal 4 jaar recente aantoonbare ervaring met werken binnen de overheid, bij voorkeur in het mobiliteitsdomein. Bijvoorbeeld een afdeling verkeer en vervoer. Dit blijkt uit het CV.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Werkervaring Kandidaat beschikt over minimaal 4 jaar recente aantoonbare ervaring met werken binnen de overheid, bij voorkeur in het mobiliteitsdomein. Bijvoorbeeld een afdeling verkeer en vervoer. Dit blijkt uit het CV.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld: 1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten. 2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 10 punten. 3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 5 punten. Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe. We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres
  • Opleidingseisen Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO-opleiding op het gebied van mobiliteit / verkeerskunde / verkeersveiligheid of vergelijkbaar niveau verkregen door cursus/training. Dit blijkt uit CV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar van de afgelopen 8 jaar aantoonbare werkervaring met projectmatige planning, beschrijving, uitvoering en implementatie van nieuwe (verkeersveiligheids-)beleidsplannen, bijvoorbeeld een nieuwe gedragsaanpak. Dit blijkt uit CV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van verkeersveiligheidsprojecten, bijvoorbeeld planning, beschrijving en uitvoering van verkeersveiligheidsprojecten gericht op de pijlers gedrag, infrastructuur en binnen de handhavingsdriehoek (Politie, OM en bestuur). Dit blijkt uit het CV.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox