Werkorganisatie Duivenvoorde

Projectleider Technisch Vastgoed

Werkorganisatie Duivenvoorde

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Je komt te werken bij de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling (RO), team Vastgoed, Toezicht & Handhaving. RO richt zich op de ontwikkeling van het fysieke domein. Zij houden zich onder meer bezig met verkeer en mobiliteit, groen, water, milieu, economische zaken en toerisme, vastgoed, toezicht, handhaving én vergunningen, wonen, stedenbouw, monumenten en cultureel erfgoed én archeologie. Een heel divers pakket dus!

WODV, dat zegt je misschien niets. Maar als we je vertellen dat WODV staat voor de Werkorganisatie Duivenvoorde en vernoemd is naar Kasteel en landgoed Duivenvoorde, gelegen tussen Den Haag en Leiden dan zegt het je misschien iets meer. Onze organisatie is opgericht in 2013 en werkt voor twee gemeenten: Voorschoten en Wassenaar. Inmiddels is gebleken dat beide colleges andere ambities hebben en is er een besluit genomen tot ontvlechting van de WODV.  Aan de hand van een plan van aanpak en het inrichtingsplan zijn beide gemeenten bezig met het opbouwen van een eigen organisatie. Dit is een kans om deel uit te maken van het veranderproces en te ervaren hoe je aan het begin van een nieuwe organisatie mee kan bouwen.

Daarmee staan zowel de gemeente Voorschoten als de gemeente Wassenaar voor de nodige uitdagingen. Deze uitdagingen worden gekenmerkt door de woorden transitie en transformatie. In onze kennismaking vertellen we je er graag meer over!

Opdracht
Je bent onderdeel van team vastgoed, waar de maatschappelijke accommodaties worden beheerd. Je bent sparringpartner van twee senioren en de teamleider en met name belast met tenminste 4 complexe trajecten van nieuwbouw en restauratie van gemeentelijk vastgoed, waaronder 3 met een monumentale status.

De werkzaamheden zullen verder bestaan uit:
- Je bent verantwoordelijk voor de realisatie / uitvoering van een aantal renovatie- en nieuwbouwprojecten, bij voorkeur van monumentale gebouwen;
- Je kunt multitasken van werkvoorbereiding tot budget- en kwaliteitsbewaking en de aansturing van de vaklieden en onderaannemers tot communicatie met politiek-bestuurders en interne beleidsmedewerkers;
- Je zorgt voor de juiste communicatie en afstemming met belanghebbenden en je bent het aanspreekpunt voor de opdrachtgever (intern);
- Je bent goed op de hoogte van de huidige wet- en regelgeving rond de bouw en realisatie van vastgoedprojecten en het beheren en exploiteren van vastgoed (zoals inkoop, veiligheid, arbo, milieu, enzovoort);
- College- en raadsbesluiten en raadsinformatiebrieven opstellen;
- Vertegenwoordiging van het college in beroep- en hoger beroepzaken.

Competenties
- Je hebt verantwoordelijkheid gedragen voor budgetten, (meerjarenonderhoud) planningen en de begeleiding en aansturing van (project)medewerkers.
- Je hebt goed inzicht in het bouw- en beheerproces, bent in staat op locaties van projecten de uitvoering van werkzaamheden bij te sturen indien nodig, je kunt enerzijds opleveringen zelf op je nemen en anderzijds rapporteren en adviseren over voortgang van projecten.
- Je bent communicatief sterk en in staat problemen tot de kern terug te brengen en je weet kort en bondig informatie te delen en goed over te brengen in woord en geschrift.
- Je hebt kunt zelfstandig op basis van genomen besluiten concrete acties uitzetten richting intern en extern betrokken partijen.
- Je beschikt over een goede dosis bestuurlijke sensitiviteit en kunt schakelen tussen diverse niveaus en disciplines (afdelingen, teams) binnen de gemeentelijke organisatie.
- Je bent een herkenbare persoonlijkheid die in staat is een netwerk op te bouwen en te onderhouden.
- Je bent praktisch ingesteld, weet het overzicht te behouden. De klant staat voor jou centraal. Je weet je zowel mondeling en schriftelijke goed uit te drukken. Je kunt goed samenwerken en neemt initiatieven en beschikt over voldoende overtuigingskracht. Je beoordelingsvermogen is goed ontwikkeld en daarnaast ben je je bewust van je omgeving en jouw invloed hierop.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Een afgeronde opleiding bouwkunde of vastgoed op minimaal hbo-bachelor niveau.

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring binnen de (semi-)overheid in de afgelopen 5 jaar. (25 pt)
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider / technisch vastgoedmanager met installatietechnische- en bouwkundige kennis in de afgelopen 15 jaar. (50 pt)
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van restaureren rijksmonumenten. (25 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox