Gemeente Schagen

Projectleider selectie en implementatie nieuw zaaksysteem

Gemeente Schagen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De gemeente Schagen heeft besloten tot de aanschaf van een nieuw zaaksysteem en wenst zich zowel bij de selectie als implementatie extern te laten begeleiden.
Wij zijn daarvoor op zoek naar een projectleider.


Taken
Opstellen plan van aanpak
Aansturen van het interne projectteam en leverancier
Creëren van draagvlak voor de gekozen oplossing binnen de organisatie
Begeleiding van de implementatie/adoptie in de organisatie
Informeren stakeholders


Context
De Gemeente Schagen heeft in 2017 besloten in eigen huis een zaaksysteem te ontwikkelen ten behoeve van de digitale ondersteuning van zaakgericht werken. Dit systeem is gebaseerd op common ground technology.
Recent is besloten deze ontwikkeling te stoppen en over te gaan tot aanschaf van een of the shelf applicatie.
Plaats in de organisatie
De projectleider valt formeel onder de teamleider I&A als gedelegeerd opdrachtgever.
Het resultaat dient echter organisatie breed te worden geaccepteerd en geadopteerd. I&A faciliteert slechts het proces vanuit haar adviesrol. De formele opdrachtgever is de directeur bedrijfsvoering. danwel de gemeentesecretaris.


Resultaatgebieden

  • Draagt zorg voor een gedragen projectplan
  • Draagt zorg voor de inrichting van de projectorganisatie (project- en stuurgroep)
  • Creëert draagvlak voor de gekozen oplossing
  • Legt verantwoording af aan de stuurgroep
  • Draagt zorg voor aanbesteding van werken/diensten
  • Begeleidt de implementatie
  • Adviseert gevraagd en ongevraagd opdrachtgever

 

Kandidaatomschrijving

Eisen

  • Aantoonbare ervaring als projectleider in publiek domein (>10 jaar)
  • Aantoonbare ervaring met selectie en implementatie van zaaksystemen en zaakgericht werken in gemeentelijk omgeving > 5 jaar
  • Academisch werk- en denkniveau
  • Uitstekend gevoel voor politieke verhoudingen
  • Excellent in het creëren van draagvlak in een organisatie en gebruikersadoptie bij systeem implementatie

 

Interviewplanning

De gesprekken vinden (bij voorkeur fysiek) plaats op donderdag 13 oktober 2022 tussen 14.00 en 16.00 uur

Toelichting op rooster

We zoeken een kandidaat voor 24 - 32 uur per week

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

  • Ervaring

    Aantoonbare ervaring als projectleider in publiek domein (>10 jaar)

  • Ervaring

    Aantoonbare ervaring met selectie en implementatie van zaaksystemen en zaakgericht werken in gemeentelijk omgeving > 5 jaar

  • werk-/denkniveau

    Academisch werk- en denkniveau

De Wensen

  • Werkervaring
    Aantoonbare ervaring met selectie en implementatie van zaaksystemen en zaakgericht werken in gemeentelijk omgeving > 5 jaar

  • Werk- en denk niveau
    Academisch werk- en denkniveau

  • Werkervaring
    Aantoonbare ervaring als projectleider in publiek domein >10 jaar)

  • Interview

    					Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
    					Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    					Aantoonbare ervaring als projectleider in publiek domein >10 jaarAantoonbare ervaring met selectie en implementatie van zaaksystemen en zaakgericht werken in gemeentelijk omgeving > 5 jaarAcademisch werk- en denkniveauUitstekend gevoel voor politieke verhoudingenExcellent in het creëren van draagvlak in een organisatie en gebruikersadoptie bij systeem implementatie
    

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox