gemeente Wassenaar

Projectleider planinitiatieven ro

gemeente Wassenaar

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Wassenaar mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Wassenaar. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).”

Organisatie
Je komt te werken voor een kleine bijzondere gemeente. Een uniek stukje Nederland, waar zo’n 27.000 mensen wonen. Wassenaar ligt midden in het groen aan de Zuid-Hollandse kust, direct naast de bestuurlijke hoofdstad Den Haag met een diverse bevolking; één op de 5 inwoners heeft bijvoorbeeld een internationale achtergrond. Wassenaar is een heel gevarieerde gemeente; met prachtige landgoederen, strand, natuur- en waterwingebied, residenties en de ambassade van de Verenigde Staten.
Spreekt onze werkcultuur met de kernwaarden respectvol, verantwoordelijk en omgevingsgericht jou aan? Als het antwoord ‘ja’ is dan kijken we uit naar jouw reactie. Laat ons weten waarom jíj een aanwinst bent voor Wassenaar.

Opdracht
Voor onze gemeente zoeken wij een ervaren projectleider die externe initiatieven in de ruimtelijke ordening kan begeleiden. Denk aan projecten van woningbouwcorporaties, zoals sloop en nieuwbouw van woningen, waarbij jij zorgt voor een soepel proces en een goede afstemming tussen alle betrokken partijen.
Als projectleider ben jij het aanspreekpunt voor initiatiefnemers en bewaak je het gemeentelijk belang. Je begeleidt projecten vanaf de vergunningsaanvraag tot en met de uitvoering en oplevering. Je zorgt voor een transparant proces, bewaakt de voortgang en creëert draagvlak bij interne en externe stakeholders.

Je taken omvatten:

  • Coördineren van externe initiatieven en afstemmen met interne disciplines.
  • Bewaken van planning, kwaliteit en risico’s volgens GROTICK (Geld, Risico, Organisatie, Tijd, Informatie, Communicatie, Kwaliteit).
  • Opstellen van projectdocumenten zoals afsprakenkaders, voortgangsrapportages en bestuurlijke memo’s.
  • Organiseren van participatie en communicatie richting bewoners en belanghebbenden.
  • Signaleren van knelpunten en adviseren over oplossingen richting opdrachtgever en bestuur.

Competenties

  • Ervaring met begeleiding van externe initiatieven in gebiedsontwikkeling (bijv. woningbouwprojecten).
  • Sterk in procesmanagement en stakeholdercommunicatie.
  • Bekend met werken binnen een bestuurlijke en politieke context.
  • Resultaatgericht en goed in het bewaken van belangen van de gemeente.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg met de opdrachtgever te bepalen.

De Eisen

  • 3. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • 4. Maximaal uurtarief van € 115,- exclusief BTW / inclusief reiskosten Woon-werk, werk-werk en fee Flextender
  • 2. Uiterlijk beschikbaar per 19 januari 2026 voor gemiddeld 24 tot 36 uur;
  • 6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen en uitvoeren van participatietrajecten en processen;
  • 5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider op het gebied van Ruimtelijke ordening;

De Wensen

  • 9. Aantoonbare werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van concrete actieplannen, maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv
  • 10. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Projectleider op het gebied van Ruimtelijke ordening binnen een gemeente
  • 7. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van planologie, ruimtelijke ordening of landschap
  • 8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar met ruimtelijke processen, besluitvorming en integrale advisering bij gemeenten, benoem duidelijk waar dit is opgedaan

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
02 januari 2026 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox