Gemeente Gennep
max €85 per uur
Limburg
32 uur per week
01 januari 2020
01 april 2023
De samenleving verandert steeds en de overheid beweegt mee. Dat geldt ook voor de gemeente Gennep. We denken meer van buiten naar binnen. We verminderen waar mogelijk regels en werken mee aan initiatieven van onze inwoners. Met de invoering van de omgevingswet wordt dit nog sterker vorm gegeven. Dit doen we met een organisatie waar de verantwoordelijkheden zo laag mogelijk liggen. Bij de gemeente Gennep werken ongeveer 130 medewerkers. Wij werken op een pragmatische manier en hebben korte lijnen naar het management en naar het bestuur. We doen dit op een informele manier.
De organisatie bestaat uit drie afdelingen: Omgeving, Inwoners en Bedrijfsvoering. De projectleider valt onder de afdeling Omgeving, team Ontwikkeling. Team Ontwikkeling is verantwoordelijke voor het ruimtelijk beleid en de grotere projecten. Ons kantoor is onlangs verbouwd tot een modern kantoor waarin tijd- en plaats onafhankelijk gewerkt worden. Onder de huidige omstandigheden werken we thuis en komen we alleen naar kantoor als het moet.
De projectleider (pilot) Omgevingsplan die we zoeken gaat zich bezig houden met het opzetten van het Omgevingsplan Gennep binnen de Omgevingswet. In eerste instantie zal gestart worden met het uitvoeren van een pilot Omgevingsplan. Hierin zal hij/zij als kartrekker fungeren om alle activiteiten in samenwerking met de diverse medewerkers te realiseren.
Wij vragen:
Een ervaren projectleider die in staat is om in samenwerking tot resultaten kan komen maar ook zelf de nodige acties uitvoert. Je zult als opdrachtnemer actief aan de slag gaan met het realiseren van het projectresultaat binnen de vooraf bepaalde kaders en uitgangspunten en je geeft sturing aan de diverse werkgroepen, bestaande uit medewerkers (uit mogelijk meerdere clusters en afdelingen) die jouw leiderschap als projectleider erkennen. Daarnaast voer je zelf de nodige acties uit en stemt deze af binnen de organisatie. Je bent in staat het overzicht te bewaren zonder de samenhang van de werkzaamheden uit het oog te verliezen.
Kandidaatomschrijving:
1. Communicatieve vaardigheden op diverse niveaus (B en W, adviesbureaus, medewerkers gemeente, etc.) wat je tot een stevige gesprekspartner maakt;
2. Aantoonbaar minimaal 5 jaar relevante ervaring in een soortgelijke rol;
3. Academisch werk- en denkniveau op het vakgebied (jurist RO en senior projectleiding)
4. In staat om (in teamverband) de juiste afwegingen te maken tussen (wettelijke) verplichtingen, sectorale en politieke belangen en andere belangen/stakeholders;
5. Goed gevoel voor bestuurlijk - politieke besluitvormingsprocessen is een must (aantoonbaar);
Benodigde competenties:
• Samenwerken
• Flexibel
• Organiserend vermogen
• Daadkrachtig
• Resultaatgericht
Gemeente Gennep nodigt maximaal 3 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden op 18 december 2020. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox