Gemeente Breda

Projectleider optimalisatie en inkoop arbozorgdiensten

Gemeente Breda

  • geen max tarief

  • Noord-Brabant

  • 16 uur per week

  • Inkoop
  • 01 juli 2025

  • 30 juni 2026

De opdracht­omschrijving

Inleiding 
De afdeling HR is op zoek naar een senior Projectleider optimalisatie en inkoop arbozorgdiensten. We zijn op zoek naar een daadkrachtige projectleider met ruime ervaring het domein van Arbo, Gezondheid en Verzuim met een scherp oog voor aanbestedingsprocessen. Een ervaren Projectleider die in staat is om de regie te voeren over het volledige proces tot aan de selectie voor een nieuwe arbozorgdienstverlener én de implementatie van het nieuwe contract in de praktijk.  

De opdrachtomschrijving bestaat uit verschillende onderdelen:  

  • Opdrachtreden 

Aanleiding voor deze opdracht is de afloop van de 2 lopende contracten van onze huidige arbodiensten per 30-06-2027.  

  • Expertise/Vakgebied  

Ervaring met complexe veranderopgaven en besluitvorming op strategisch niveau in grote complexe politieke en of maatschappelijke organisaties in het domein van Arbo, Gezondheid en Verzuim op het gebied van duurzame inzetbaarheid.  

  • Inhoud van de Opdracht  

De Opdrachtomschrijving bestaat uit 3 verschillende onderdelen: 

1e deel van de opdracht zal plaats vinden in Q3 en Q4 van 2025: 
Nadat je de opdracht vanuit de directie (opdrachtgever) ontvangen hebt ga je aan de slag met het schrijven van een businesscase. 

  • Businesscase waarin o.a. meegenomen wordt 
  • Omvang contract in geldwaarde 
  • Kosten en uren raming projectleider 
  • Financiële risico’s kosten verzuim en WGA  
  • Stakeholder analyse en aanpak 
  • Data-analyse en onderbouwd strategisch voorstel voor besluitvorming 
  • Rol duidelijkheid en productievisie 
  • Goedkeuring aanbesteding in de Raad en Directie 

 
2e deel van de opdracht zal plaatsvinden in Q1 t/m Q4 2026 

  • Start van het volledige projectteam 
  • Schrijven van het organisatie projectplan 
  • Schrijven van een juridisch inkoopkader 
  • Advisering op het gebied van de voorbereiding op de aanbesteding: 

-             Marktverkenning  
-             Beschrijven documenten 
-             Opstellen Programma van eisen 
-             Benodigde stappen in het aanbestedingstraject 
-             benodigde interne stappen gericht op stakeholders  
 
3e deel van de opdracht zal plaats vinden uiterlijk in Q1 en Q2 2027 
Implementeren van het contract na gunning.  
Je hebt via een plan van aanpak beschreven hoe de implementatie van het nieuwe contract gaat plaats vinden, houdt regie op de uitvoering hiervan en zorgt ervoor dat de afdeling HR met de expertteams Inzetbaarheid en Arbeidsomstandigheden eigenaar blijven/ worden van dit proces en de regie gaat nemen zodat dit wordt geborgd. Je adviseert hierin het expertteam. Waarbij de uiterlijke startdatum van de implementatiefase is 01-03-2027.   
In het plan van aanpak staat onder ander beschreven 

  • Inrichten contractmanagement proces: 
  • Inrichten contractbeheer 

Uitfaseren oude contract;  

  • Overdracht van dossiers van oude naar nieuwe leverancier 
  • AVG-audit  
  • UWV-audit  

 Eindresultaat 

Het resultaat van de opdracht is dat er een Europese aanbesteding is doorlopen waaruit een gecontracteerde arbodienst is gekomen die uitvoering geeft aan de visie op inzetbaarheid van gemeente Breda per 01-07-2027, voor de duur van minimaal 3 jaar met indirecte toetsbare resultaatafspraken. 
 
Samenwerking/Netwerken 

  • De afstemming met opdrachtgever zal minimaal 1 x per maand plaats vinden over de voortgang en de op te leveren producten.  
  • Er vindt afstemming plaats met afdeling inkoop in het kader van de aanbestedingen.  
  • Je handelt zelfstandig maar stemt af met diverse stakeholders; o.a. HR, Inkoop, directie, het expertteam, als de opdracht hierom vraagt.  

Wat neem je mee

  • Je beschikt over uitstekende organisatorische, projectmatige en regisserende vaardigheden; 
  • Je bent in staat visie, mensen en belangen te verbinden; 
  • Je hebt strategisch denkvermogen, sterke schrijfvaardigheden en goede communicatieve kwaliteiten; 
  • Je bent sterk in communicatie op verschillende besluitvormingslevels; 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding.Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 10 jaar ervaring in het in het domein van Arbo, Gezondheid en Verzuim. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft 10 jaar ervaring in de rol van Projectleider. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ervaring zowel aan de opdrachtgever als aan de opdrachtnemerskant in het domein van Arbo, Gezondheid en Verzuim. Dit moet blijken uit het cv.
  • Voor de inzet van zzp’ers heeft de gemeente Breda een contract met Haert BV (onderdeel van Driessen). Zij verzorgen voor ons het zzp- contractmanagement. Haert BV gaat namens de gemeente Breda het contract met de zzp'er/leverancier aan. De zzp'er gaat uren registreren in Flex West-Brabant en stuurt de factuur naar Haert BV. Met uw inschrijving verklaart u akkoord te zijn met het zzp-contractmanagement via Haert BV.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.
  • Uw kandidaat heeft ervaring met complexe veranderopgaven en besluitvorming op strategisch niveau in grote complexe politieke en of maatschappelijke organisaties in het domein van Arbo, Gezondheid en Verzuim op het gebied van duurzame inzetbaarheid. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft werkervaring met Arbo en Verzuim in organisaties met meer dan 4000 medewerkers. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde paramedische opleiding op HBO niveau. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. • Je beschikt over uitstekende organisatorische, projectmatige en regisserende vaardigheden; • Je bent in staat visie, mensen en belangen te verbinden; • Je hebt strategisch denkvermogen, sterke schrijfvaardigheden en goede communicatieve kwaliteiten; • Je bent sterk in communicatie op verschillende besluitvormingslevels; De data 17 en 18 juni zijn gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
15 juni 2025 om 15:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox