gemeente Leidschendam-Voorburg

Projectleider openbare ruimte gebiedsontwikkelingen

gemeente Leidschendam-Voorburg

De opdracht­omschrijving

Werken bij Leidschendam-Voorburg
Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met zo’n 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen.

De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatiegestuurd, zelfstandig, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief.

Gebiedsontwikkelingen Klein Plaspoelpolder en De Star
De projectleider openbare ruimte voor de gebiedsontwikkelingen Klein Plaspoelpolder (KPP) en De Star is verantwoordelijk voor het ontwerp en de aanleg van de openbare ruimte binnen deze projecten. De projectleider werkt zelfstandig en voert de taken uit binnen de overeengekomen kaders en voorwaarden, zonder dat er sprake is van gezagsverhouding of verplichting tot regelmatige aanwezigheid op locatie.

Klein Plaspoelpolder
KPP is een binnenstedelijke ontwikkeling met diverse woningbouwlocaties en eigenaren. Ook de gemeente heeft eigendom. In totaal komen hier circa 600 woningen, verspreid over diverse bouwlocaties.  De aanleg van de openbare ruimte vindt in fases plaats, aansluitend op de werkzaamheden op de bouwlocaties. De werkzaamheden (o.a. aanleg riool) zijn gestart.

De Star
In De Star, grenzend aan het Leidschendammerhout, worden ca 160  woningen gerealiseerd. Een groot deel hiervan wordt sociale huur. Het stedenbouwkundig plan is uitgewerkt naar een voorlopig ontwerp openbare ruimte.  Deze zomer moet worden gestart met het voorbelasten van de grond.

Op www.lv.nl/kleinplaspoelpolder en www.lv.nl/destar staat meer informatie.

Opdracht
De projectleider openbare ruimte werkt zelfstandig. Zijn / haar taak is om de aanleg van het openbaar gebied in beide projecten te regelen van de technische uitwerking van het landschappelijke ontwerp tot en met de aanleg zelf. Ook zorgt de projectleider ervoor dat de gemeentelijke kavels bouwrijp worden gemaakt en coördineert de projectleider de aanleg van de ondergrondse infrastructuur. De projectleider stelt hiervoor zelf een planning op, bewaakt de voortgang en heeft daarbij volledige autonomie in de uitvoering en besluitvorming. De projectleider stemt de fasering van het werk op hoofdlijnen af met de projectmanager van de gebiedsontwikkelingen.

Werkzaamheden
De projectleider openbare ruimte verricht de volgende werkzaamheden:

  • Deelname aan en notuleren van overleggen met projectteams bestaande uit diverse externe partijen zoals de provincie, aannemers, ontwikkelaars, nutsbedrijven en waterschappen.
  • Het opstellen van een faseringsplan openbare ruimte voor KPP en De Star, met vertaling naar planningen en budgetten.
  • De projectleider is verantwoordelijk voor de financiële sturing en informeert de projectmanager periodiek.
  • Het uitbesteden en aanvragen van benodigde onderzoeken en vergunningen.
  • Het organiseren en uitvoeren van aanbestedingen voor de uitvoering van de openbare ruimte.
  • Coördinatie van het gebruik van de openbare ruimte tijdens de uitvoeringsfase en het meedenken over tijdelijke inrichting van het gebied.

De projectleider is verantwoordelijk voor de uitvoering van de bovengenoemde taken zonder toezicht of gezag van een werkgever. Alle werkzaamheden worden in volledige zelfstandigheid uitgevoerd, met een duidelijke verantwoordelijkheid voor de eindresultaten. Aan de hand van de op te stellen planning en fasering worden de tussentijdse producten inzichtelijk op basis waarvan deze worden voorbereid, aanbesteed en gerealiseerd.

Competenties
- Je denkt vooruit, legt het nodige helder vast, houdt het overzicht en kunt schakelen op zowel techniek als op ontwerp;
- Je bent een goede gesprekspartner voor de ontwikkelende partijen;
- Je bent omgevingssensitief, je hebt gevoel voor belangen van verschillende partijen;
- Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
- Je kunt werken met het management-softwarepakket Microsoft Project en de Prince2 systematiek.

Jaarlijkse indexering
- Indexering is alleen mogelijk bij goed functioneren;
- Indexering is alleen mogelijk bij de overgang naar een nieuw contract (en tevens pas na 12 contractmaanden);
- Indexering kan maximaal 1 keer per jaar plaatsvinden (na verloop van 12 contractmaanden);
- Indexering gebeurt op basis van CBS indexeringscijfer (DPI) per januari van het volgende jaar.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop.
  • Uurtarief maximaal € 120,- inclusief reiskosten woon-werkverkeer, parkeerkosten en fee Flextender / exclusief btw.
  • Per 2 juni 2025 beschikbaar voor gemiddeld 24 uur per week voor de volledige opdracht en eventuele verlengingen;
  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider Openbare Ruimte;
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding in de richting van civiele techniek;

De Wensen

  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in zowel de aanleg van een woonmilieu in landelijk gebied als met binnenstedelijke gebiedsontwikkelingen met een opgave van minimaal 300 woningen (benoem dit duidelijk in het CV);
  • Aantoonbare werkervaring met inwonersparticipatie (benoem dit duidelijk in het CV) ;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Projectleider Openbare Ruimte binnen een gemeente (benoem dit duidelijk in het CV);
  • Aantoonbare werkervaring met gebiedsontwikkelingen projecten in de regio Haaglanden;
  • Aantoonbare werkervaring met inwonersparticipatie (benoem dit duidelijk in het CV) ;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het maken van planningen en faseringsplannen voor projecten in de openbare ruimte met bouwontwikkelingen (benoem dit duidelijk in het CV);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
12 mei 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox