Gemeente Breda

Projectleider omgevingsplan milieu

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Projectleider Omgevingsplan

Als Projectleider Omgevingsplan heb je direct invloed op de leefomgeving van onze stad. Je hebt een cruciale rol in de overgang naar het nieuwe omgevingsplan, waarbij je samen met Team Milieu gebiedsplannen ontwikkelt die écht het verschil maken.

Om het omgevingsplan te maken, levert Breda komende jaren gebiedsgerichte deelplannen op. In het komende half jaar willen we vier gebiedsplannen opleveren en vertalen we de regels en voorschriften, die de Rijksoverheid overdraagt bij de inwerkingtreding van de Omgevingswet (Bruidsschat), naar onze Bredase standaard. Team Milieu speelt een belangrijke rol in het maken van deze gebiedsgerichte deelplannen die samen het omgevingsplan Breda vormen.

In jouw rol als projectleider vorm je de schakel tussen team Milieu en de projectleiding van Team Ruimte en zorg je ervoor dat de gebiedsplannen tot uitvoering komen.

Wat ga je doen?

  • Je verbindt de vraag van het team Ruimte met de inhoudelijke expertise van team Milieu.
  • Je verzamelt input van experts en weet een balans te vinden tussen beleidsneutraal en pragmatisch werken.
  • Je helpt team Milieu om projectmatig en gestructureerd te werken, met focus op resultaat en planning.
  • Je werkt zelf actief mee aan de inhoud van het omgevingsplan, te beginnen met vier gebiedsplannen.
  • Je ontwikkelt een werkwijze die het team Milieu helpt om zelfstandig volgende gebiedsplannen op te stellen.
  • Je houdt discussies scherp en maakt duidelijk wat ambtelijk bepaald kan worden en waar bestuurlijke keuzes nodig zijn.
  • Je legt opties, voor-en nadelen en jouw advies voor aan het MT Mobiliteit, Milieu en Energie.


We zoeken jou?

  • Je beschikt over minimaal een hbo of wo opleiding en aantoonbare relevante werkervaring.
  • Je hebt ervaring met soortgelijke trajecten en hebt deze succesvol afgerond.
  • Je weet van aanpakken en creëert positieve energie binnen het team.
  • Je hebt affiniteit met milieubeleid en ruimtelijke ordening, en  beschikt over sterke projectmanagementvaardigheden.
  • Je kunt complexe materie helder en bondig uitleggen.
  • Je bent besluitvaardig en weet wanneer bestuurlijke afwegingen nodig zijn.
  • Je hebt de drive om Breda nog mooier te maken en weet anderen hierin mee te nemen.

Wie zijn wij?

Gemeente Breda heeft van oudsher een grote aantrekkingskracht vanwege haar ligging. Daarom wil Gemeente Breda zich nu en in de toekomst positioneren als internationale schakelstad en zich daarmee onderscheiden van andere steden met de focus op een groene, gastvrije stad met de beste bereikbaarheid.

De afdeling Mobiliteit en Milieu houdt zich bezig met bestaande en nieuwe maatschappelijke ontwikkelingen op het gebied van Mobiliteit, Energie, Natuur en Milieu. We groeien enorm en werken hard aan de toekomst van onze mooie stad en zijn inwoners. De afdeling bestaat uit professionals met enthousiasme voor hun vak. We ontwikkelen niet alleen beleid op genoemde thema’s maar vertalen dat ook naar uitvoeringsprogramma’s. Daarnaast zijn we opdrachtgever in projecten en zijn wij verantwoordelijk voor de uitvoering daarvan.

In team Milieu krijg je de vrijheid om niet alleen veel te doen, maar ook écht veel te betekenen. Samen met het team, bestaande uit ongeveer 15 collega`s draagt jouw pro activiteit bij aan de vooruitgang van onze stad en je eigen groei. 

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft een afgeronde HBO of WO opleiding in de richting van Milieukunde of een juridische opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring als Beleidsadviseur en of Projectleider. Dit moet blijken uit het cv.
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt. NB: Indien u zich als zzp’er laat detacheren via uw eigen BV, dan dient u op verzoek per ommegaande de volgende bewijsstukken te kunnen overleggen: Geldig Uittreksel KvK van de BV; een arbeidsovereenkomst waaruit duidelijk moet worden dat de BV aan alle werkgeversverplichtingen voldoet en dat u als zzp’er maandelijks loon uitgekeerd krijgt vanuit de BV; een individuele verklaring vanuit Belastingdienst, waarmee verklaard wordt dat er een arbeidsrelatie tussen de ZZP BV en de werknemer/bestuurder van de ZZP BV bestaat.
  • Uw kandidaat heeft kennis van en ervaring met het opstellen van beleid en planregels vanuit ruimtelijke ordening en milieu. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 4 jaar ervaring als beleidsadviseur en projectleider. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat heeft (ruime) kennis van de omgevingswet en heeft al (aantoonbare) ervaring opgedaan met het opstellen van een omgevingsplan. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Samenwerking: Je zoekt de verbinding met mensen en verbindt mensen aan elkaar, creëert een positieve energie en commitment om het samen voor elkaar te krijgen; - Analytisch: organiseren en analyseren van complexe vraagstukken - Politieke sensitiviteit: Je beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit en hebt eerdere ervaring opgedaan bij een gemeente, provincie of ministerie; - Eigenaarschap tonen: Je neemt verantwoordelijkheid en toont eigenaarschap, met jou in het team, weten je collega’s duidelijk waar ze aan toe zijn en wat er wanneer verwacht wordt; - Communicatie schriftelijk: je kunt een zakelijk en bondig stuk schrijven, waarbij je hoofdlijnen en details goed kunt onderscheiden en structureren; - Oplossingsgericht: Je bent creatief, flexibel en praktisch. - Je bent bereid om een aanzienlijk deel van de tijd fysiek op het stadskantoor te werken - Goede communicatieve vaardigheden; Je kunt complexe materie helder en bondig uitleggen. - Daadkrachtig en besluitvaardig; Je bent besluitvaardig en weet wanneer bestuurlijke afwegingen nodig zijn. - Proactief; Je weet van aanpakken en creëert positieve energie binnen het team. - Enthousiast; Je hebt de drive om Breda nog mooier te maken en weet anderen hierin mee te nemen. De data dinsdagochtend 10 september en donderdagmiddag 12 september zijn gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox