Gemeente Bergen op Zoom
geen max tarief
Noord-Brabant
18 uur per week
01 augustus 2021
31 januari 2022
De stad Bergen op Zoom is een vestingstad, gelegen op de Brabantse Wal, op de overgang van land en zee, zand en klei, hoog en laag. Het is een compacte stad met een historische kern, omgeven door water, bos en heide. Het dorp Halsteren en de kernen Lepelstraat en Heimolen vormen samen de woonkernen in het landelijk gebied van de gemeente Bergen op Zoom. De unieke ligging tussen de mainports Rotterdam en Antwerpen en een rijke cultuurhistorie zijn de belangrijkste kenmerken van de gemeente. Bergen op Zoom kent een goede ontsluiting op de landelijke infrastructuur.
Voorwaarden inschrijvingen
Randvoorwaarden CV
Met een CV wordt bedoeld een overzicht van de werkervaring van de aangeboden kandidaat. De CV is in het Nederlands opgesteld en wordt verstrekt in PDF. De ingediende CV mag maximaal bestaan uit 4 pagina’s dubbelzijdig. In de CV dienen minimaal de onderstaande punten benoemd te worden: * Welke werkzaamheden / projecten uitgevoerd zijn, het werkbestand en uw rol hierin * Start- en einddatum van de werkzaamheden (aantal uur per week)
Indien de CV de bovengenoemde punten niet bevat, kan de aanbieding terzijde gelegd worden.
Overige randvoorwaarden * Indien de opdracht aan een ZZP’er gegund wordt, wordt er gewerkt met een Modelovereenkomst VNG * Kandidaat kan een VOG verklaring overleggen
Vergoedingen
Parkeren: * Een parkeervergunning wordt niet verstrekt door de gemeente Bergen op Zoom. Indien de werknemer een parkeervergunning aan wil vragen kan hiervoor contact opgenomen worden met Parkeerbeheer Bergen op Zoom
Reiskosten: * Woon – werk kilometers worden niet vergoed * Kilometers gemaakt op het werk met de auto kunnen gedeclareerd worden, de vergoeding hiervoor bedraagt € 0,19 per kilometer
Telefoon: * De werknemer dient zelf zorg te dragen voor een mobiele telefoon * De kosten voor de aanschaf en het gebruik van de mobiele telefoon dienen in het uurtarief opgenomen worden
Werkplek: * Door de gemeente Bergen op Zoom wordt een werkplek (bureau) ter beschikking gesteld waarvan de medewerker gebruik kan maken. De medewerker dient zelf een deugdelijke laptop mee te brengen en toebehoren om de werkzaamheden op uit te voeren. Met deze laptop kan de medewerker inloggen op het netwerk van de gemeente Bergen op Zoom
Projectleider Museum (18 uur per week) – 1.8.2021 tot 31.1.2022
(met optie tot verlenging van 6 maanden)
Het cultuurbedrijf is onderdeel van het aandachtsgebied Ruimte & Economie binnen de gemeente Bergen op Zoom en omvat theater De Maagd, museum Het Markiezenhof en het Centrum voor de Kunsten. In lijn met de bestuurlijke ambities is middels een businesscase een reorganisatieopgave voor het museum voorbereid. Voor het vorm geven van de nieuwe organisatie zijn we op zoek naar:
Projectleider Museum
(Standaardfunctie medewerker Ontwikkeling I/ Projectleider I)
18 uur per week
Omschrijving werkzaamheden: * Regie- en penvoering op het inrichten van de nieuwe organisatie met als uitgangspunt de daarvoor opgestelde businesscase Markiezenhof. * Aanpassen van het productaanbod op basis van de in dit rapport beschreven proposities * Een interne reorganisatie die inzet op een versobering van personele inzet van 23.98 FTE naar
ca 10 FTE, te realiseren per 1 januari 2022 * Het outsourcen van de functie die tot op heden de horeca en verhuringen ten behoeve van bijvoorbeeld huwelijken, congressen en evenementen verzorgde. * Aanspreken van het vrijwilligerspotentieel in Bergen op Zoom. * Versteviging van de samenwerking met Stichting Bezichtiging Monumenten en hen betrekken bij de reorganisatie. * Het verhogen van baten uit subsidies, crowdfunding en sponsoring. * Begeleiden besluitvormingstraject richting management en het college van B&W; * Organiseren van medewerkersbijeenkomsten en organisatie communicatie over de reorganisatie. * Consolideren bestaande relevante contacten, met name die met het Rijksmuseum Amsterdam (met het oog op bestaande verplichtingen, maar ook met het oog op de toekomst) * Onderzoek naar samenwerkingsmogelijkheden met toonaangevende musea
Na afronding van de reorganisatie (na 1 januari 2022) voorzien wij de volgende werkzaamheden: * Opstellen plan van aanpak voor de verzelfstandiging van de museale functie. * Regievoering op verzelfstandiging museale functie.
Profiel:
Je bent een stevige persoonlijkheid en hebt je sporen verdiend als adviseur of projectleider met omvangrijke reorganisaties als hierboven omschreven. Je hebt bij voorkeur kennis en ervaring van c.q. met de culturele/museale sector.
Als projectleider voer je regie over de reorganisatie. Daarbij word je ondersteund door het management van het Cultuurbedrijf . Verder werk je samen met het management van het aandachtsgebied Ruimte en Economie, betrokken P&O adviseurs, en beleidsadviseurs. Je bent gespreks- en sparringpartner van de verantwoordelijke directieleden. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies.
Je bent een verbinder, weerstandsbestendig, flexibel en hebt goede projectleider skills aan boord. Je kunt doorpakken waar dat nodig is en weet je collega’s en partners te betrekken en mee te nemen in je aanpak en procesvoorstellen.
Functie eisen: * Je beschikt over een WO werk- en denkniveau. Dit kan door behaalde diploma ‘s en/of opgedane relevante werkervaring * Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring opgedaan als projectleider van complexe reorganisatietrajecten met majeure personele consequenties. * Ruime ervaring met het mede opstellen van het personele deel van inrichtingsplannen en het begeleiden van was/wordt trajecten. * Basiskennis van en ervaring met de rechtspositionele aspecten van reorganisatietrajecten. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en toegelicht in de motivatie. * Gericht op samenwerking met stakeholders. * Ervaring met: + Het opstellen van adviesaanvragen voor omvangrijke reorganisaties. Je bent daarbij een gezaghebbend gesprekspartner van de medezeggenschap en je hebt ervaring met vakbonden; + Regievoering op administratieve proces bij reorganisaties + Ervaring als projectleider binnen de overheid of semi-overheid. * Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, overtuigingskracht en een zakelijke instelling * Je bent samenwerkingsgericht, een verbindende factor en in staat om plan- en procesmatig te denken en te handelen. * Je bent enthousiast en stressbestendig
_________________________________________________________________________________________
Gedragsregels ingehuurd personeel
De gemeente Bergen op Zoom verwacht van bezoekers, klanten en burgers dat zij zich correct gedragen richting onze medewerkers. Dit geldt ook voor ingehuurd personeel of personeel van bedrijven die voor de gemeente Bergen op Zoom werk verrichten. Bij eventuele agressiegevallen zal conform het gemeentelijke agressieprotocol melding gedaan worden en eventuele verder stappen genomen worden.
Omgekeerd geldt natuurlijk hetzelfde. Medewerkers van de gemeente Bergen op Zoom behandelen elkaar en burgers met respect en houden zich aan algemeen erkende omgangsnormen. Er wordt verwacht dat men zich correct gedraagt in gemeentelijke gebouwen en terreinen, op de werkplek in de openbare ruimte en in contacten met anderen. Dit geldt ook voor ingehuurde medewerkers of de medewerkers van bedrijven die voor de gemeente Bergen op Zoom werk verrichten. Discriminatie, handtastelijkheden, verbaal en/of lichamelijk geweld worden niet getolereerd.
Voorwaarden inschrijvingen
Randvoorwaarden CV
Met een CV wordt bedoeld een overzicht van de werkervaring van de aangeboden kandidaat. De CV is in het Nederlands opgesteld en wordt verstrekt in PDF. De ingediende CV mag maximaal bestaan uit 4 pagina’s dubbelzijdig. In de CV dienen minimaal de onderstaande punten benoemd te worden: * Welke werkzaamheden uitgevoerd zijn en de rol van de kandidaat hierin. * Aantal gewerkte uren per week * Start- en einddatum van de werkzaamheden
Indien de CV de bovengenoemde punten niet bevat kan de aanbieding terzijde gelegd worden.
|
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox