gemeente Wassenaar

Projectleider Kerkehout en Gemeentewerf

gemeente Wassenaar

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Wassenaar ligt midden in het groen aan de Zuid-Hollandse kust, direct naast de bestuurlijke hoofdstad Den Haag. Het is een uniek stukje Nederland, waar zo’n 26.000 mensen wonen. Om de ambitieuze doelen van onze gemeente waar te maken, zoeken wij een projectleider die in dynamische omstandigheden twee projecten een paar stappen verder brengt.

De eenheid Ruimte en Realisatie/Ontwikkeling richt zich op de ontwikkeling van het fysieke domein. De medewerkers houden zich bezig met verkeer en mobiliteit, groen, water, milieu, economische zaken en toerisme, wonen, stedenbouw, monumenten, cultureel erfgoed én archeologie. De eenheid is in september 2021 nieuw samengesteld en heeft er zin in. De eenheid werkt voor de uitvoering veel samen met de eenheden Wijk en Groen en Bouwloket.

Opdracht en profiel
Je bent verantwoordelijk voor het verder brengen en het voorbereiden van de woningbouwprojecten Kerkehout en Gemeentewerf (elk ongeveer 50 units). Aan jou als projectleider de opdracht om de vervolgstappen in het proces van scenario naar ontwerpfase en aanbesteding vorm te geven.

In Kerkehout heeft de provincie na uitwisseling en aanpassingen van schetsen aangegeven het plan te kunnen zien als inpassing. Het plan moeten naar besluitvorming worden gebracht, waarmee uitgangspunten voor bestemmingsplan vastliggen. Daarna komt het bestemmingsplanproces zelf.

De locatie van de gemeentewerf gaat ontwikkeld worden en er komt een forse sanering in 2024, als dan de huidige activiteiten uitgeplaatst kunnen worden. Het goed meenemen van buurtbewoners en raad is essentieel in de voorbereiding van de ontwikkeling en de sanering.

Het gaat dan om de volgende processen:
- Besluitvorming door college en raad, met daaraan voorafgaand het zogenaamde integraal adviesoverleg;
- Participatie volgens onze participatieverordening;
- Formulering van de contouren van het toekomstige traject/de volgende fase, inclusief mogelijk anterieure overeenkomst en kostenverhaal.
- Opstellen en coördineren van documenten zoals college- en raadsbesluiten en raadsinformatiebrieven.
- Coördinatie van communicatiestromen, zoals nieuwsbrieven, website, persberichten.

Deze opdracht is voor gemiddeld 20 uur per week, waarbij er intensieve weken zullen zijn voorafgaand aan momenten van besluitvorming, en weken met weinig tot geen inzet.

Je werkt volgens de formats, systemen en procedures van de gemeente Wassenaar. Je bent maatschappelijk en bestuurlijk sensitief, in staat om integraal te adviseren en let op de timing van ruimtelijke processen. Uiteraard werk je samen met de planologen en thematische adviseurs van de gemeente Wassenaar, maar de gemeente Wassenaar is klein dus je produceert en redigeert als projectleider zelf stukken.

Competenties

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Creativiteit in oplossingen;
  • Een luisterend oor voor de omgeving en voor collega’s;
  • Resultaatgericht en gericht zijn om iets van de grond te krijgen en op te lossen zonder andere belangen uit het oog te verliezen;
  • Goede communicatieve vaardigheden, ook op bestuurlijk niveau;
  • Flexibele mindset en snel kunnen inspelen op acute situaties.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aangeboden kandidaat is direct beschikbaar;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeente op het gebied van ruimtelijk domein;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van planologie, ruimtelijke ordening of landschap;
  • Aantoonbare werkervaring opgedaan in de afgelopen 7 jaar met ruimtelijke processen, besluitvorming en integrale advisering bij gemeenten (duidelijk aantoonbaar in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring opgedaan in de afgelopen 7 jaar met het opstellen van een Nota van Uitgangspunten (duidelijk aantoonbaar in het cv).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox