Port of Rotterdam

Projectleider inkoop

Port of Rotterdam

  • geen max tarief

  • Zuid-Holland

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 08 december 2025

  • 01 mei 2026

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Binnen Team Corporate zijn we opzoek naar een tijdelijke collega die zich voor een aantal maanden stort op het Source2Pay (Inkoop) domein. Binnen dit domein ben je de schakel tussen de business afdelingen, de digitale afdeling en de betrokken leveranciers, met als doel om de digitale ontwikkelingen in het domein in goede banen te leiden. Samen met de collega's van de afdeling Procurement help je de digitale oplossingen naar een hoger volwassenheidsniveau te brengen. Hierbij ligt de focus tijdens je opdracht op het realiseren van een nieuwe Invoicing oplossing. 

Wat ga je doen? 
- Je faciliteert de realisatie van nieuwe functionaliteiten en de doorontwikkeling van bestaande functionaliteiten in het inkoopdomein. Je geeft op logisch, functioneel en technisch niveau vorm aan deze realisatietrajecten. Je vertaalt functionele wensen naar technische oplossingen. 
- Je maakt en bewaakt de overall planning, capaciteit en bijbehorende budgetten van de lopende inkoopproject(en). 
- Je bereidt de inkoopinitiatieven voor in de kwartaalmeetings en deelt hierin mee
- Voor het devops team zorg je ervoor dat alle change initiatieven voor Inkoop compleet worden gemaakt samen met het team van Inkoop
- Je helpt collega’s bij het voorbereiden en managen van de verandering die nodig is om proces- en systeemwijzigingen succesvol te implementeren en de achterliggende doelen te bereiken. Denk hierbij aan het organiseren van workshops, het vinden van de juiste digitale producten en/of het betrekken van de juiste partners en de borging dat de realisatie plaatsvindt binnen de gestelde randvoorwaarden. 
- Je bent een uitstekende stakeholdermanager die de (soms tegengestelde) belangen van de betrokken interne en externe partijen begrijpt en kan samenbrengen. 
- Je identificeert risico’s en afhankelijkheden met andere initiatieven en stemt proactief af waar de prioriteit moet liggen. 
- Je werkt nauw samen met de product owner(s), key users, architect en service manager. 

Toelichting op uur per week    

Werken op kantoor is de norm, daarbij hebben we de mogelijkheid om vanuit huis te werken.
HBR streeft naar een 60/40 verdeling tussen werken op kantoor en vanuit huis.

 

De Eisen

  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met de implementatie van digitale Inkoopoplossingen.
  • Kandidaat heeft minimaal 4 jaar ervaring met het projectmatig (sturen op planning, budgetten, resourcing) bereiken van doelen.
  • Kandidaat is als projectleider of business consultant verantwoordelijk geweest voor het succesvol afronden van meerdere complexe projecten.
  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis van Agile/SAFe werken en kan werken in een Scrum team.

De Wensen

  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met SAP oplossingen, specifiek SAP MM, SAP Ariba, SAP CIM en SAP Fiori
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Kandidaat is beschikbaar voor een (digitaal) kennismakingsgesprek op 16 oktober (ochtend).
  • Inschrijvingen waarin een ZZP'er wordt aangeboden (zowel rechtstreeks als via een tussenpartij) komen niet in aanmerking.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
09 oktober 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox