Gemeente Meppel

Projectleider ict

Gemeente Meppel

De opdracht­omschrijving

Projectleider ICT
Functieomschrijving
Voor de gemeente Meppel zoeken wij een ervaren projectleider ICT.
Je opdracht houdt het volgende in:
Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het leiden van complexe projecten met een Informatie of ICT-component binnen de gemeente, waaronder de aanschaf en implementatie van applicaties of vervanging van infrastructuur(onderdelen).
Je bent van begin tot het eind betrokken bij diverse projecten. Je stuurt de leden van het project aan binnen de beschikbaar gesteld capaciteit en geeft richting om tot het gewenste resultaat te komen, je maakt projectopdrachten en -plannen, stelt voortgangsrapportages op, maakt de capaciteitsplanning en doet het budgetbeheer van je project. Bovenal lever je een bijdrage aan de kwaliteit van het projectmatig werken binnen het team.
Verder begeleid en coach je de collega projectleider ICT.

Team
Je komt te werken in het team Informatie en Interne Dienstverlening. De werkzaamheden worden verricht in het Stadhuis te Meppel, in nauwe samenwerking met de collega projectleider ICT, de informatiemanagers, informatiearchitect, procesmanager, servicemanager, functioneel beheerders en data-analisten.

De Eisen

  • Minimaal 2 jaar in de afgelopen 5 jaar aantoonbare ervaring met het leiden van complexe ICT-projecten
  • Minimaal een afgeronde hbo-opleiding

De Wensen

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. • Je weet projectleden te enthousiasmeren en mee te krijgen om het gewenste resultaat te behalen • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en kunt operationele wensen vertalen in functionele eisen • Je bent sterk in plannen en organiseren en kunt met jouw kennis en drive projecten tot een goed einde brengen • Je hebt oog voor de belangen van stakeholders, technische kaders, informatiebeveiliging en privacy • Je bent daarbij resultaatgericht en besluitvaardig • Daarnaast vind je het leuk om collega’s te adviseren en te coachen op het gebied van projectmanagement
  • Vanaf 2 jaar in de afgelopen 5 jaar aantoonbare ervaring met het leiden van complexere ICT-projecten binnen gemeenten
  • Minimaal een afgeronde hbo-opleiding in de richting informatica of informatietechnologie
  • Op CV aantoonbare kennis en certificering van projectmatig werken zoals Prince2
  • Op CV aantoonbare kennis en ervaring met Agile/Scrum of LEAN
  • De gesprekken vinden plaats op 6 februari 2023 tussen 0900 en 12:00 uur, deze datum is onder voorbehoud.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox