Gemeente Tytsjerksteradiel

Projectleider gebiedsontwikkeling burgum-west

Gemeente Tytsjerksteradiel

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De gemeente Tytsjerksteradiel zoekt een ervaren en verbindende projectleider voor de tweede fase van de gebiedsontwikkeling Burgum-West “De Warren”. De gebiedsvisie is in 2025 vastgesteld en vormt het uitgangspunt voor het opstellen van een gebiedsgericht omgevingsprogramma, conform de eisen van de Omgevingswet.

De projectleider is verantwoordelijk voor de integrale aansturing van dit proces en borgt voortgang, kwaliteit en bestuurlijke afstemming. Daarnaast bewaakt hij/zij het participatieve karakter van het project, waarin samenwerking met de Mienskip centraal staat.

Deze functie is ingeschaald in schaal 11 Cao Gemeenten.

Verantwoordelijkheden

De opdracht van de Projectleider Gebiedsontwikkeling bestaat uit;

1. Gebiedsgericht Omgevingsprogramma – Basisdocument (gereed: eind Q1 2026)

  • Ruimtelijke analyse: huidige situatie en gewenste ontwikkelrichting;
  • Integratie van initiatieven van bewoners (Mienskipskaart);
  • Milieu- en duurzaamheidskaders: stikstof, energie, klimaatadaptatie;
  • Mobiliteits- en ontsluitingsplan;
  • Economische en sociale impactanalyse;
  • Participatieplan met uitgevoerde participatie-activiteiten.

2. Technische en financiële uitwerking (gereed: uiterlijk juni 2026)

  • Grondexploitatieplan (GREX) met onderbouwing en risicoanalyse;
  • Grondwaardetaxaties en verkoopstrategie;
  • Advies en onderbouwing verkoopmethoden (tender, erfpacht, etc.);
  • Uitgevoerd (of begeleid) milieuonderzoek (incl. MER, watertoets, natuurtoets indien nodig).

3. Proces en projectmanagement

  • Aansturing en coördinatie van het interne projectteam en extern bureau;
  • Maandelijkse voortgangsrapportages aan de interne opdrachtgever;
  • Oplevering van collegeadviezen en raadsvoorstellen op relevante beslismomenten;
  • Bewaking van planning, budget, samenhang en kwaliteit van alle deelproducten;
  • Borging van bestuurlijke afstemming en participatie (bewoners, stakeholders).

De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 8 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De functie is in de organisatie op basis van de Cao Gemeenten ingeschaald op functieschaal 11. De gesprekken vinden plaats op donderdagmorgen 26 juni a.s. Wij vragen je hier rekening mee te houden.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • De kandidaat heeft een Hbo-opleiding in passend vakgebied.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring als Projectleider (of een soortgelijke functie) in de afgelopen 6 jaar.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 7 juli 2025 tot en met 30 juni 2026 voor 8 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 8 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De functie is in de organisatie op basis van de Cao Gemeenten ingeschaald op functieschaal 11. De gesprekken vinden plaats op donderdagmorgen 26 juni a.s. Wij vragen je hier rekening mee te houden.

De Wensen

  • De mate van werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie (blijkt uit cv).
  • De mate van ervaring met projecten met betrekking tot gebiedsontwikkeling(blijkt uit cv).
  • De kandidaat is politiek sensitief, bewust van de omgeving waarbinnen er geopereerd wordt en is in staat om zelfstandig te werken.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
16 juni 2025 om 21:59
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox