Gemeente Achtkarspelen

Projectleider gebiedsontwikkeling

Gemeente Achtkarspelen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het leiden van complexe projecten op het gebied van gebiedsontwikkeling, van concept tot realisatie waarbij je alle fasen van het ontwikkelingsproces overziet en coördineert.

Deze functie is ingeschaald in schaal 11 cao SGO.

Verantwoordelijkheden

Als projectleider werk je professioneel, denk je buiten de gebaande paden en ‘werkt vanuit de bedoeling’. Verantwoordelijk zijn voor je werk is voor jou de gewoonste zaak, je maakt resultaatafspraken en deelt je werk zelf in. Je trekt samen op en laat collega’s en ideeën tot bloei komen. Je zoekt je collega’s graag en regelmatig op. Je deelt je ervaring en inspireert elkaar. Je bent proactief, legt eenvoudig verbindingen, daarbij kan je snel schakelen en beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit.

Verder:

  • Ontwikkel je visies en strategieën voor gebiedsontwikkeling;
  • Bewaak je de projectvoortgang, budgetten en kwaliteit;
  • Onderhandel je met ontwikkelaars, medeoverheden en andere belanghebbenden;
  • Ben je bedreven in participatietrajecten;
  • Pak je de verantwoordelijkheid voor het initiëren en leiden van complexe gebiedsontwikkelingsprojecten overeenkomstig het vastgestelde projectplan;
  • Faciliteer je ontwikkelingsprojecten van derden;
  • Verken je in nauwe samenwerking met de planeconoom de financiële haalbaarheid van complexe trajecten;
  • Stel je de programma’s van eisen op en stuurt op resultaat;
  • Stuur je interdisciplinaire projectteams aan en werkt samen met stakeholders;
  • Ben je een voorbeeld in projectmatig werken en deelt ook jouw kennis met collega’s;
  • Adviseer je het gemeentebestuur.


De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 32 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op 17 juni 2025. We vragen hier rekening mee te houden.

De Eisen

  • U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.
  • Kandidaat heeft een afgeronde hbo-opleiding binnen het vakgebied van ruimtelijke ordening, projectontwikkeling, grondbeleid of vergelijkbaar.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 2 jaar ervaring op het gebied van projectleiding en gebiedsontwikkeling opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Kandidaat heeft complexe projecten geleid op het gebied van gebiedsontwikkeling, van concept tot realisatie.
  • Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
  • De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. Is de aangeboden kandidaat een ZZP'er zoals hiervoor benoemd?
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot en met 31 december 2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 32 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op 17 juni 2025. We vragen hier rekening mee te houden.

De Wensen

  • Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie
  • Mate van werkervaring in een soortgelijke functie
  • De kandidaat verstaat het Fries.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
11 juni 2025 om 21:59
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox