Omgevingsdienst Veluwe Ijssel (OVIJ)

Projectleider DSO

Omgevingsdienst Veluwe Ijssel (OVIJ)

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Omgevingsdienst Veluwe IJssel (OVIJ) is voor team Ontwikkeling op zoek naar een ervaren projectleider Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO). Het DSO is een belangrijke randvoorwaarde voor een succesvolle implementatie van de Omgevingswet in 2022. Deze implementatie van de Omgevingswet is een combinatie van andere wetgeving, anders werken en een nieuwe informatievoorziening. De opdracht van de nieuwe projectleider DSO is om OVIJ en haar partners (gemeenten Apeldoorn, Voorst, Epe en Brummen) en ketenpartners (VNOG, Waterschap en GGD) voor te bereiden op het anders samenwerken bij de invoering van het DSO.

Projectomschrijving
De nieuwe collega projectleider is verantwoordelijk voor het project ‘Implementeren DSO partners – OVIJ’. Een project dat gericht is op het goed voorbereiden van OVIJ en de partners en ketenpartners op het aansluiten op die onderdelen van het DSO, die relevant zijn in hun samenwerking. Binnen deze samenwerking houdt de projectleider DSO zich voornamelijk bezig met de rol als uitvoeringsdienst en als ketenpartner & adviseur.


Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden voor de projectleider DSO zijn:

  • Je bereidt Omgevingsdienst Veluwe IJssel voor op het aansluiten op DSO en stelt een uitvoeringsplan op voor het project.
  • Je bent verantwoordelijk voor de gehele uitvoering van en afstemming tijdens het project.
  • Je adviseert Omgevingsdienst Veluwe IJssel, partners en ketenpartners tijdens de gehele projectfase.
  • Je ontwikkelt en begeleidt oefensituaties in de samenwerkvoorziening met partners en ketenpartners.
  • Je werkt samen met de interne projectleiders van de verschillende partners en ketenpartners. Knelpunten verander je in oplossingen.
  • Je rapporteert aan partners en ketenpartners over de behaalde projectresultaten. Op basis van deze resultaten doe je aanbevelingen.
     

Profiel

  • Jij hebt een wo werk- en denkniveau met ruime ervaring als projectleider bij gemeente, provincie of waterschap.
  • Je bent een stevige en verbindende persoonlijkheid.
  • Je hebt kennis van (werk)processen binnen de Omgevingswet en de technische implementatie hiervan.
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve, zowel mondeling als schriftelijk, vaardigheden.
  • Jouw competenties zijn: organisatiebewust en resultaatgericht handelen, richtinggevend en coördinerend optreden, samenhang doorzien, flexibel en pragmatisch.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde WO-opleiding
  • Minimaal drie jaar ervaring als projectleider bij Provincie, gemeente of waterschap
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 3 mei 2021 tot en met 31 december 2021 voor 8 tot 12 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Kennis van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO). Beschrijf in maximaal 10 regels je ervaring of je kennis van het DSO en welke bijdrage je verwacht te kunnen leveren in deze opdracht.
  • Kennis van de Omgevingswet. Beschrijf in maximaal 10 regels je ervaring of je kennis van de Omgevingswet en welke bijdrage je verwacht te kunnen leveren in deze opdracht.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox