Gemeente Hengelo

projectleider digitaliseren van papieren archieven

Gemeente Hengelo

De opdracht­omschrijving

Gezocht: projectleider met ervaring met digitaliseren van papieren archieven!

2 kilometer aan papieren archief digitaliseren en ontsluiten, ga er maar aan staan. En toch is dat precies wat de gemeente Hengelo graag wil om de papieren archieven veilig te stellen voor de toekomst en duurzaam toegankelijker te maken. Daar starten wij dit jaar een meerjarig project voor op, waarvoor we een projectleider zoeken die zowel de voorbereiding op als de daadwerkelijke digitalisering vorm wil geven.

Dit ga je doen
Het meerjarige project valt in verschillende delen uiteen:

  • Je voert een marktverkenning uit naar partijen die de daadwerkelijke digitalisering en alles wat daarbij hoort, voor ons kunnen uitvoeren. Je doet dit in samenwerking met een inkoopadviseur. Ter voorbereiding op de marktverkenning werk je met interne collega’s uit welke vragen aan de markt gesteld worden.
  • Aan de hand van de resultaten van de marktverkenning, diep je de eisen uit voor een aanbesteding. Tijdens dit traject help je de interne collega’s met het vormgeven van de randvoorwaarden als inventarisatie, prioritering, keuzes voor opschonen, herordenen, metadatering, opslag en ontsluiting. Je weet de juiste vragen te stellen.
  • Jij zorgt ervoor dat gemeente Hengelo een betrouwbare partner krijgt voor de uitvoering van de digitalisering.  
  • Je geeft het projectteam vorm. Waar mogelijk zal dit bestaan uit interne collega’s, waar nodig zal hiervoor ingehuurd moeten worden.
  • Als het digitaliseren start, ben jij de spil tussen uitvoering en gemeente. Je weet het project binnen de kaders en op stoom te houden.


We starten dit jaar met 1 en 2 (uitloop in 2024), bij wederzijdse tevredenheid gaan we met jou verder met 3, 4 en 5.
Je maakt deel uit van het team Strategie, advies en projecten en werkt nauw samen met de medewerkers van Functioneel en informatiebeheer.
Wie ben je
Wij zoeken een organisatorisch sterke projectleider met ervaring met digitaliseren en archiveren. Jij gebruikt jouw inhoudelijke kennis, van relevante regelgeving èn van projectleiding, om het project vorm te geven.

Startdatum
1-9-2023

Einddatum
1-4-2024 met mogelijkheid tot verlenging voor 5 keer 1 jaar.

Inzet
8 uur per week

De Eisen

  • Minimaal 3 jaar ervaring als projectleider voor het digitaliseren van papieren archieven binnen (semi) overheid. In het aan te leveren CV moet deze ervaring blijken.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox